Full version: Vad är detta?
Eva i Skåne
Jag har tre små taniga plantor i en pallkrage. Jag vet att jag grävde upp dom från en rabatt för att dom inte syntes där dom stod och så hamnade dom i pallkragen tills vidare. Nu är dom lika klena ännu och blommade inte förrän för 3-4 veckor sen.
Eftersom jag har tre så är jag ganska säker på att det är nån perenn jag köpt från Odla. Det måste vara minst 4-5 år sedan. Vad det är har jag ingen aning om längre.
Är det nån som kan hjälpa mig? Det vore kanske inte fel med lite goda råd också kring denna växt - eftersom jag inte lyckats nåt vidare blush.gif

[attachment=55679:008_vad_...___Kopia.JPG]
Gunilla T
Coreopsis verticallata - höstöga tycker jag det liknar. Ingen svårskött växt alls men den ser lite "tunn" ut.
Eva i Skåne
Idag har jag tagit upp de små stackarna och satt tillsammans i en lite större kruka som ska få soligt och passas med vatten.
Jag googlade och läste att den ska bli 60-100cm och bör delas var tredje år. Haha. Mina har ju haft några år på sig och inte blivit större nån gång än på bilden, men nu får dom en sista chans. Det är ju söta små blommor.
Gunilla T
Du får väl prata och gulla med dom lite extra i sommar wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon