Full version: Bildgåtan
eugenia
I avdelningen Forumteknik finns axelbrings inlägg "Hantering av bilder". Är det någon som kan hjälpa till att förklara saken? Jag undrar nämligen också.
mimmi 1
hittar inte inlägget du hänvisar till, men du undrar hur man gör för att lägga upp stora bilder?

först måste du göra ett album... sen när du ska svara på ett inlägg tex. så klickar du bara på "hämta albumbilder" som står alldeles under den rutan som du skriver i... då kommer dina bilder upp.. klicka en gång på den bild du vill ha in, och vill du ha flera bilder, så klickar du en gång på var och en av bilderna..
välj inte "snabbsvar" utan "skriv svar"

det som kommer i din dialogruta är länken.. men när du skickar iväg inlägget, så visas bilden/bilderna...

förstod du detta???
eugenia
Jaha, så att kan jag kringgå detta med "Maximal enskild uppladdningsstorlek: 1000k" genom att skapa ett album?
Det är ju roligare att visa upp bilder där man faktiskt ser detaljer.... Jag ska prova detta. Tack för svar
mimmi 1
här på odla är det lite kinkigt att ladda upp bilder, när man ska göra ett album. man måste förminska bilderna för att det ska gå... ett tips är att när du förminskat bilden, så skriver du ett A efter länknamnet, då sparar du både originalbilden och den förminskade...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon