Gardengirl
Jag har ett växthus där jag enbart odlar i krukor. I somras köpte jag en vindruvsranka som jag har planterat i en stor kruka. Är det någon som har nåt tips? Jag bor i zon 4. Har sett att man kan köpa vadderade fodral med frigolit i botten och bubbelplast och flees runt om. Är det någon som har någon erfarenhet att dela med sig.
Jag funderar också på hur jag ska beskära vindruvxrankan. Den är ca 1,5 m hög och har klättrat på ett stöd. När jag köpte plantan så var det några klasar druvor redan, nästan längst ner. Några nya kom aldrig.

Väldigt tacksam för alla tips.

//Camilla
Bassam
Hej

Det är bästa tiden för att beskära vindruvor mellan 15 december och 15 januari, hur kan man beskära finns flera former beror på dig själv, det ända risk kan man få att de ska inte ger frukt nästa år på grund att man ta bort rosor knoppar med beskärning.

H:Bassam.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon