Sidor: 1, 2, 3
silos
CITAT (Myosotis @ 28-10-2010, 14:32) *
va?

Tänk så mycket admin skulle ha att göra med att kolla efter alla tokigheter som händer på småprat!
Myosotis
CITAT (silos @ 28-10-2010, 14:38) *
Tänk så mycket admin skulle ha att göra med att kolla efter alla tokigheter som händer på småprat!

Ja, det har du rätt i, det kan man inte begära heller. Men om någon/flera anmäler till admin om mobbning tycker jag gott att de kan reagera lite mer än de gör nu.
herkules
CITAT (netha @ 27-10-2010, 20:54) *
Har nyss upptäckt att man kan kolla vilka som skrivit inlägg i trådar ... ser att fuxian skrivit överlägset flest i denna tråd, 22 st, ... ALLA handlar om henne. thumbdown.gif

Man börjar undra vad hon har för hållhake på admin ... sånt här skulle aldrig någonsin tolereras i andra forum. thumbdown.gif

Får tillägga att jag ignorerat henne, men läste ikväll alla hennes i tråden ... minns att hon själv ganska tidigt skrev att hon är här bara för att jäklas.

jag tror inte att det behövs några hållhakar, det räcker med sunt förnuft så syns det tydligt att det inte bara är en människas fel att det är som det är på forumet.
ingen människa ska kunna tystas för att det passar några få odlamedlemmar, vi är ändå ganska många som faktiskt inte bryr oss utan har förmågan att kunna hoppa över de inlägg vi inte vill läsa.
så borde ni också kunna göra.
men nejdå, istället ska det gnällas och gnölas, drömmas och rent av önskas livet ur folk!

mobbning är ett jävla otyg och ska straffas med fängelse alt så dryga böter så man får kronofogden på sig för resten av livet!
fuchsian
Silos,

Det är ledsamt när man blir anklagad och jagad, men det finns så många goa odlarlater här så att man blir helt varm i hjärtat, du med, som jag har saknat, men vet ju att du kommer när du har lust, men dock finns du i mitt hjärta, precis som flera andra.
Det gör livet positivt med dessa kontakter och man tar det till sig.

du, din stackare, blev du också mobbad i skolan? Var det hela skoltiden eller hade du bättre tider att minnas tillbaka?
Jag vet hur det känns, under 3 års tid blev jag mobbad, slagen, kläderna sönderrivna och vad som helst, men till slut kunde jag ge igen och sedan skulle jag börja skolan i stan, där jag fick väninnor och fick vara i fred.
Vuxenmobbing är svårare att komma tillrätta med, men jag har klarat mig rätt bra trots allt, men jag ömmar för dessa barn som blir mobbade. de vet ju inte att mobbaren är en jäklig svag person som måste hävda sig på bekostnad på andra, likväl i det vuxna livet.

Vi är ju alla olika och tycker olika, men dock har vi fått mer likasinnade vänner som trots det behåller sitt eget jag och sina åsikter vilka man uppskattar och värnar om och har förståelsen att förstå dem rätt.

Livet är för värdefullt att bråkas sönder och samman. att sen finns dom som inte fattar det, så det är inget att göra åt det utan gå på sin egen väg och kunna förlåta och lägga det bakom sig.
Du, om någon, vet om detta och visar det också, därför är det så lätt att gilla dig.. kompiskram.gif ..Fuchsian...
Pia L
Här öppnar man en tråd som man tror ska vara en seriös tråd i ett ämne som berör på många sätt och vad hittar man? Jo ytterligare en bråktråd, dessutom anklagas jag återigen för att vara fuchian, som inte lägger ner mycket krut på att dementera det heller.
Någon sitter och har fruktansvärt roligt på min bekostnad, det bjuder jag på, men vill ni andra vara vänliga att lämna mitt namn/nick utanför era diskussioner.
Den här kvinnan är något i särklass och jag har inget samröre med henne vare sig geografiskt eller mentalt, men ni kan ju vara glada för att hon fått mig till att inte längre se det roliga och avkopplande med odla längre.
JAG blir förlöjligad för något en främling skriver......ursäkta mig, men fy f-n säger jag :-(
fuchsian
CITAT (herkules @ 28-10-2010, 14:46) *
jag tror inte att det behövs några hållhakar, det räcker med sunt förnuft så syns det tydligt att det inte bara är en människas fel att det är som det är på forumet.
ingen människa ska kunna tystas för att det passar några få odlamedlemmar, vi är ändå ganska många som faktiskt inte bryr oss utan har förmågan att kunna hoppa över de inlägg vi inte vill läsa.
men nejdå, istället ska det gnällas och gnölas, drömmas och rent av önskas livet ur folk!

mobbning är ett jävla otyg och ska straffas med fängelse alt så dryga böter så man får kronofogden på sig för resten av livet!

HERKULES,

Det verkar inte finnas så mycket av den varan här --- sunt förnuft ---mest är det mobbing som gäller av en del i forumet.
Det du skriver om att ignonera, om man inte vill läsa någons inlägg, är ju så enkel åtgärd, men det verkar som man inte vill göra det utan att ta sin tid och hacka på och mala gamla saker fr. Adams tid.
Jag hinner inte vara i varteviga tråd och hadde jag tid, skulle det inte ge mig nåt. Dessa trådar som jag nu har varit med med samma villkor som andra som har gett och fått i sina inlägg har varit så vettigt folk att man blir glad av det och då har frågor och svar gått helt enkelt jättebra, den som undrar, får sin förklaring och inte mer om det sedan.
Jag fattar inte detta att om en enda människa ska köras ut av flera bara att man inte passar i deras mall, var finns det då förståelsen i det hela? Det dröjer nog bara några dagar tills samma sak upprepas med nån annan medlem som ogillas.
En tanke, skulle inte dessa mobbare kunna bilda sin egen inbördes beundrarklubb på FB t.ex. Eller öppna en egen gnälltråd tillsammans.
Vad tror du? tummenupp.gif

Motti, du är inte ensam att få dina ord granskade att kunna skriva "rätt svenska"!!!! confused.gif Man skriver som man gör och därmed basta. Du ska få ha ditt sätt att skriva likväl jag mitt. det är inte så himla noga och man får ha överseende, för personen är inte dum för det om något råkar halka fel!! smiley_small_hug.gif ...Fuchsian .....
netha
CITAT (herkules @ 28-10-2010, 14:46) *

Kalla mig inte mobbare ... jag har inte varit inne och skrivit i hennes trådar ... jag har ignorerat hennes inlägg ...en del ser man ändå .... såna som citerats plus att jag igår kväll läste hela denna tråd.
Men jag ledsnade när tråden förstördes och blev till bråktråd.

Och bara för att ... så kan jag tala om att jag inte kontaktat adm ang någon ... jag säger öppet vad jag tycker om att trådar förstörs.
Inte heller har jag någonsin skicka F några PM ... inte heller fått några såna från henne ... det räcker med kontakt vi hade förr om åren då hon skrev under annat nick.
malcolm
Jag upplever både netha och Pia L som trevliga Odla-medlemmar och har aldrig sett mobbingtendenser eller andra otrevligheter från deras sida.
fuchsian
CITAT (Pia L @ 28-10-2010, 14:53) *
Här öppnar man en tråd som man tror ska vara en seriös tråd i ett ämne som berör på många sätt och vad hittar man? Jo ytterligare en bråktråd, dessutom anklagas jag återigen för att vara fuchian, som inte lägger ner mycket krut på att dementera det heller.
Någon sitter och har fruktansvärt roligt på min bekostnad, det bjuder jag på, men vill ni andra vara vänliga att lämna mitt namn/nick utanför era diskussioner.
Den här kvinnan är något i särklass och jag har inget samröre med henne vare sig geografiskt eller mentalt, men ni kan ju vara glada för att hon fått mig till att inte längre se det roliga och avkopplande med odla längre.
JAG blir förlöjligad för något en främling skriver......ursäkta mig, men fy f-n säger jag :-(

Pia,

Jag skrev ju i fet stil och undrade vem är Pia, direkt efter den som nämnde båda nicken ihop. Hur kul är det? Mest synd tycker jag om dig för detta är ju inte första gången som de gör så här med oss 2 olika personer.

Pia, vi blir båda saboterade. Jag är ledsen och visste då på direkten att nu är det samma skit på gång, inget svar fick jag inte.
Om det har hänt i nån annan tråd också, så är jag inte medveten om det, tyvärr. Jag "ignorerar" vissa och då ser jag inte vad de har skrivit.
Jag bara undrar när får man vara i fred med sin egen nick än bli förnedrad, samt förnedra dig på detta vis.
Jag hoppas att du får vara ifred, Pia och jag rår inte för det vissa skriver ....Fuchsian ....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon