Full version: vervintra klnglilja
Monarda
Blev lite frvnad nr jag plockade in min klnglilja och brjade rota lite i krukan. Av roten som jag la vgrtt tvrs ver krukan fanns inget kvar men det har blivit tv nya rtter/knlar som gr rakt ner i krukan. Kan dom vervintra p det viset? Och mste jag plocka upp dom i s fall till vren och lgga dom tvrs ver igen, fattar heller inte varfr dom skulle planteras p det viset.
[attachment=55768:P6261259.jpg]
Sussie F-Flower
Men, hh, har du en sn? wub.gif
Jag hade Gloriosa som 16-17-ring. Det var min FRSTA anledning till att komma i kontakt med Impecta, p 70-talet. giggle.gif

Gloriosan blommade aldrig fr mig men jag hade vl kanske aldrig de rtta frutsttningarna fr den.

Jag tror inte att du behver lgga knlarna vgrtt igen. Om jag minns rtt s var det fr att f strsta mjliga utdelning vid rotning. Nu har den ju redan rotat sig och du ska ju bara frstta den i vila.

Tnker du klippa ner den och frvara den mrkt och svalt?

(Vart har du bestllt knlarna? Jag har letat efter dessa. Impecta hade ju bara frn numera nr jag ringde och frgade...)
Monarda
Hej Sussie!

Jag hade den ute p vr inglasade veranda tills den vissnade ner s nu blir det vl kllaren till vintern, hoppas jag kan ruska liv i den igen till vren.

Knlarna kpte jag p trdgrdsmssan i lvsj i vras.
Crazy4Flowers
Eurobulb har knlar, kpte ngra i vras.
Sussie F-Flower
CITAT (Monarda @ 23-10-2010, 13:11) *
Hej Sussie!

Jag hade den ute p vr inglasade veranda tills den vissnade ner s nu blir det vl kllaren till vintern, hoppas jag kan ruska liv i den igen till vren.

Knlarna kpte jag p trdgrdsmssan i lvsj i vras.

Det r klart att du kan det! tummenupp.gif
Ok. Mssan var det! Fr se nr jag kommer dit...
Tack fr info.
kompiskram.gif

CITAT (Crazy4Flowers @ 23-10-2010, 20:06) *
Eurobulb har knlar, kpte ngra i vras.

Tack! Det lter spnnande. Ska kolla vad dom har.
kompiskram.gif
Eva i Skne
Frra vren sldes den vid nt av Odlas erbjudande. Hll koll nsta vr, kanske den kommer tillbaka.
Min blommade lckert, men tyvrr verlevde den inte vintern.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon