Hur förökar man blomsterlönn ? Har provat 2 sätt i vatten och med vitmossa runt lönnen ner i jord inget funkar. Vill sä gärna ha fler lönnar.
abbbe
23-10-2010, 10:49
Hmm... pröva att sätta plastpåse över sticklingarna. Ha de över element. Nu under vintern vill de gärna ha axtraljus så de inte ruttnar.
Fågelvägen
23-10-2010, 11:01
Jag har gula Abutilon, de verkar rota sig mycket villigt. En vit (som jag gillade särskilt mycket) bidde inget. Den köpta sticklingen var klen och dog också. De gula har jag på vårvintern satt i vatten - inget problem. Jag har nu alldeles för många. Kanske ingen bra tid för sticklingar nu när växter går i vila?
pelargonfreak
23-10-2010, 12:48
Kan det vara så att det tar lång tid för dom att få rötter? Har satt plastpåsar på dom nu. Har förökningsskåp där man brukar lyckas med dom flesta, har tom lyckas med boganvilla i skåpet.
zissi
23-10-2010, 13:22
Jag fick ett par sticklingar av blomsterlönn för någon månad sedan, och nu som först har det kommit en liten rot på en av sticklingarna. Det är svårt att få rötter på dem sa personen som jag fick sticklingarna av. Man får tydligen ha tålamod.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.