|
Var kan man köpa såna luftfuktare i keramik som man hänger på elementet?
fuchsian
24-10-2010, 10:52
Du kan ta och fråga först hos företagen som säljer element och div. Om de inte vet eller kan ge dig besked så Googla efter företag med luftfuktare, skulle tro att du får något napp. Jag är inte säker om Ikea har sånt, har inte sett, men alla VV-butiker bör väl känna till, helst en gammal butik, får jag till råds. Obs, maken råder dig till en järnaffär pga att det finns inte längre på marknaden. de har andra lösningar för luftfuktare. Hoppas du får napp på nåt håll....  ...Fuchsian...
malcolm
24-10-2010, 11:25
CITAT (batski @ 24-10-2010, 11:41)  Var kan man köpa såna luftfuktare i keramik som man hänger på elementet? Som jag förstått det hela så gör dessa "luftfuktare" varken från eller till men jag hittade följande sida på nätet: http://www.luftbutiken.se/luftfuktare-c-372.html
Tack båda! fuchsian: Järnaffär låter som ett hett tips  malcolm: Jag vill bara motverka den torra luften som uppstår vid elementet och då tänkte jag att såna borde duga, men jag kanske har fel..
fuchsian
24-10-2010, 12:20
Det var makens tips när jag frågade om dem, karlar brukar ju kunna dessa "mutteraffärer" bättre än vad vi kvinnor gör. Han sade att troligen tillverkas dom inte mera, men han har sett dem på en järnhandel (en gammal affär), de brukar ju ha en hel i sitt lager och är det en äldre ägare, så slänger dom inte saker i onödan. Kanske någon har en sådan hemma undanlagt? lägg ut en liten annons, kanske? .... Fuchsian ....
Sådana borde även finnas på loppis.
malcolm
24-10-2010, 14:09
CITAT (batski @ 24-10-2010, 13:12)  malcolm: Jag vill bara motverka den torra luften som uppstår vid elementet och då tänkte jag att såna borde duga, men jag kanske har fel.. Förstår det men såg någonstans att de inte är speciellt effektiva.
Tack allihop!  Fuchsian du får gärna tacka maken från mig. Bettis: ja såna var det, tack! Rosita: loppis var ingen dum idé, får ta och kolla där först. Malcolm: de är nog inte så effektiva, men lite borde de hjälpa ändå, kanske
Bengalow
24-10-2010, 18:37
Häng en våt trasa på elementet, och byt ofta. Det är säkert 10 gånger mer effektivt än keramikpottorna. Det är avdunstningensytan som räknas. Det finns billiga elektriska saker att köpa, som är ganska effektiva. Keramiken kan kanske vara dekorativa, men det är också allt....
Aqvakul
24-10-2010, 18:40
Det är hög nostalgifaktor på de gamla keramikpottorna för oss som växte upp på 50-talet...
fuchsian
24-10-2010, 19:56
Ja, det är de. Jag har inte sett dom vad jag minns, men maken jobbade i en järnhandel mellan skolloven och än är han och rotar kring bland olika saker pga att han har tillverkat en del mindre saker till båten och båthuset och annat, eller att kompanjonerna i hamnen behöver något lagad.
PS. Ska tacka honom, han brukar ge mig svar om jag frågar att någon medlem har undrat nåt, så han är van med de mesta.
Kolla loppis, aktionsfirmor, som köper dödsbon, de har sin scharm och gillar man dessa så är de inte så värdelösa att ha. Jag har en enkel innomhusfontän på ett bord där jag har mina ochideer och när den är på, fungerar blommorna, men när den har varit borta, blir mina blommor lite ledsna, så visst gör det lilla en skillnad. ..... Fuchsian .....
Garden bliss
24-10-2010, 20:27
Jag har tre sådana, ljusgrå/vita (blommotiv), som jag hade tänkt göra mig av med om du är intresserad. Väldigt fina men det blir aldrig att jag använder dem.
theseraphim
24-10-2010, 22:12
homeshop.se säljer sådana. Och hos sparköp.se finns de också. Både homeshop och sparköp är sådana där "skräpkataloger" som jag kallar dem (låter positivt, eller??!), små kataloger man får hem med posten ibland. Vid första anblicken ser det ut som att de bara har billigt "skräp". Men tar man sig tid och tittar lite noga i dem, kan man faktiskt hitta riktiga guldkorn! Just luftfuktarna har jag inte provat, men en del annat har jag köpt från båda dessa företag och är nöjd med det jag handlat.
CITAT (Garden bliss @ 24-10-2010, 21:27)  Jag har tre sådana, ljusgrå/vita (blommotiv), som jag hade tänkt göra mig av med om du är intresserad. Väldigt fina men det blir aldrig att jag använder dem. Åh tack så mycket för erbjudandet!  Men jag ser att vi inte bor i samma stad... Tack så mycket allihop åter igen! the seraphim: den som du länkade till måste vara effektivare än de små med liten vattenyta. Har kollat med Hammarplast och de har såna i butiken på Sveavägen
kivaweb
27-10-2010, 17:40
Tjena! Luftfuktare finns på Sparköp. 4 st 179:-, nästan längst ner på sidan.
Tickamobster
29-10-2010, 09:20
Det fanns även några auktioner på tradera om det är av intresse. http://www.tradera.com/search/result.aspx?...rch=luftfuktare
Hej
Jag såg hos dem som säljer fontän att de säljer liten fontän som man kan lägga i lägenhet, de är fina och ger ångor .
Obs Dem är biliga. H:Bassam
Ja det är sant, såna små fontäner är trevligt  Tack för tipset! Tickamobster: Tradera ja, verför tänkte jag inte på det?
Hej
Jag såg dem bredvid skärholm centrum - du kan gå till där och fråga efter fontän affären , men jag tycker också att de säljer på olika plats.
Obs
Om du vill jag ska gå där och fråga.
H:Bassam
Tack så mycket för erbjudandet! Men jag kan kolla  Bor faktiskt bara 2 hållplatser från Skärholmen.
Classe11
10-01-2022, 13:42
Vet inte varför mitt inlägg försvann, men söker man efter elementfuktare så är det ganska svårt att hitta någon (man hamnar bland annat i den här tråden). Jag hittade iallafall via https://luftfuktare.se/luftfuktare-for-element/  Funkat att beställa och beställde ett gäng till till övervåningen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|