Christa
Har sett några fåglar under vårt äppleträd de senaste dagarna. De är mindre än koltrastarna men större än småfåglar.

En tydligt gult streck som satt över ögat eller var det under... Mitt bildminne är inte det bästa.

Såg ut som en björktrast på magen och var lite grönbrun på ryggen.
Monarda
Var det verkligen ett gult streck? Kom att tänka på rödvingetrast, den har ett markant vitt ögonbryn och så är den ju lite röd på sidan förstås.
Christa
CITAT (Monarda @ 24-10-2010, 18:24) *
Var det verkligen ett gult streck? Kom att tänka på rödvingetrast, den har ett markant vitt ögonbryn och så är den ju lite röd på sidan förstås.

Jag funderade också på rödvingetrast men har aldrig sett någon så nära förut. Jag känner ju ingen rödvingetrasten på sången men visste inte att den hade ett vitt ögonbryn. Tyckte det såg gult ut men kanske det kunde varit vitt. Jag skall kolla i fågelboken. I så fall var det nog en hona eller kanske en årsunge.
Christa
Kollade på rödvingetrast och det var nog en sådan jag såg. Har varit flera här och ätit äpplen några dagar. I min fågelbok stod det gulvitt sträck.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon