Gossen Ruda
Lite söder om den förra. GP om saken.
malcolm
Skall bli intressant att se hur många svenska turister som drabbats eftersom det verkar vara det viktigaste.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 26-10-2010, 16:36) *
Skall bli intressant att se hur många svenska turister som drabbats eftersom det verkar vara det viktigaste.

ja, tyvärr..

Annars verkar omfattningen vara ganska begränsad jämfört med julen 2004...
ninnisky
Jag kommer aldrig att glömma julen 2004. Fortfarande har två av mina vänner inte kommit hem..
Blir alltid irriterad när det nämns att inga svenskar eller si och så många svenskar drabbats Varför inte nämna hur många människor som totalt drabbats. Är lite trött på den svenska egoismen......
Huggorm
CITAT (ninnisky @ 26-10-2010, 17:11) *
Jag kommer aldrig att glömma julen 2004. Fortfarande har två av mina vänner inte kommit hem..
Blir alltid irriterad när det nämns att inga svenskar eller si och så många svenskar drabbats Varför inte nämna hur många människor som totalt drabbats. Är lite trött på den svenska egoismen......

Svenska egoismen? Menar du att något land inte rapporterar särskilt om dess egna medborgare råkat illa ut? Jag tycker tvärtom att det är helt rätt att det nämns hur många svenskar dom är drabbade, det är intressant för mig som svensk och speciellt för de som har vänner eller anhöriga i området.
ninnisky
Tyvärr kallar jag det svensk egoism, det är väldigt sällan man i för oss främmande länder först nämner just hur många av den egna befolkningen som är drabbade. Där talar man om hur många som totalt är drabbade.
I Sverige är det tvärtom...
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 26-10-2010, 17:38) *
Svenska egoismen? Menar du att något land inte rapporterar särskilt om dess egna medborgare råkat illa ut? Jag tycker tvärtom att det är helt rätt att det nämns hur många svenskar dom är drabbade, det är intressant för mig som svensk och speciellt för de som har vänner eller anhöriga i området.

Visst, men fokus var helt på ca 500 döda svenskar av totalt nästan en kvarts miljon döda totalt. Hundratusentals därutöver blev helt utblottade, t.ex. i Indonesien, medan överlevande svenskar klagade på att man inte kom hem till trygyga Sverige fort nog...
Huggorm
Jag tror ändå inte det är något svenskt drag, utan snarare ett mänskligt drag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon