andersen
Var är är det som gör att det blir liknande skandaler hela tiden? är det brist på respekt för äldre? eller bara fel personal? eller är det brist på pengar?

äldre blev kränkta
hattstugan
Blir matt av att sådant här får hända och dessutom fortgå utan att någon sätter stopp på ett tidigt stadium!

Någon måste väl ha reagerat tidigt eller?
Carl

Så länge vi har människor i tjänst så kommer detta alltid hända! Poliser kommer att använda övervåld. Militärer kommer att döda civila osv.
sqrulan
thumbdown.gif Fy tusan vad hemskt det är att läsa och höra sånt där! crying.gif Jag jobbar i äldrevården och kan därför inte begripa hur man kan vara elak och dum mot gamla och dementa?

Sånt här ställer till stora problem innom vården överlag för vissa anhöriga blir jätte oroliga att deras nära och kära också blir illa behandlade.

Jag förstår inte hur sånt där kan få hända och att ingen anmält tidigare vad som händer, det är ju trots allt vårat ansvar som vårdare att se till att dom har det bra. Jag skulle då inte tveka en sekund om att anmäla!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon