Full version: En fluga i sovrummet
Christa
Igår kväll så vädrade jag innan jag lade mig. Då kom det in en stor fluga. Surr, surr, surr, bomp, bomp, bomp. Den var inte still i 1 sekund. Jag var dödstrött och undrade hur jag skulle bli av med eländet.

Då fick jag en ljus idé. Jag tände på toa och släckte i sovrummet och yesss, flugan flög in där. Ha gick du på den lätte devil.gif

Snabbt igen med dörren, stack in armen och släckte lampan och friden var räddad!
Motti
Ja det där med flugjakt på natten känner man ju igen rolleyes.gif Kommer solen fram en dag så kan man ge sig den på att en stor fet fluga kryper fram av solvärmen och terrorisera en på natten eller så ska de absolut skita ner ens nyputsade fönster angry.gif Snart slipper vi dom i alla fall thanks.gif
Meriona
CITAT (Christa @ 27-10-2010, 07:07) *
Igår kväll så vädrade jag innan jag lade mig. Då kom det in en stor fluga. Surr, surr, surr, bomp, bomp, bomp. Den var inte still i 1 sekund. Jag var dödstrött och undrade hur jag skulle bli av med eländet.

Då fick jag en ljus idé. Jag tände på toa och släckte i sovrummet och yesss, flugan flög in där. Ha gick du på den lätte devil.gif

Snabbt igen med dörren, stack in armen och släckte lampan och friden var räddad!

idea.gif Smart!
Men var är den nu? whistling.gif
Christa
CITAT (Meriona @ 27-10-2010, 19:40) *
idea.gif Smart!

Det undrar jag också...

Fast om den dyker upp ikväll igen så går den säkert på samma sak igen.
Meriona
CITAT (Christa @ 27-10-2010, 19:57) *
Det undrar jag också...

Fast om den dyker upp ikväll igen så går den säkert på samma sak igen.

Säg inte det, jag tycker de har en förmåga att börja surra vid de mest märkliga tidpunkter och ställen. Det finns bara en sak som är värre - mygg!
CillaM
Irriterande ljud just när man ska sova. Men jag tycker myggornas ljud är värre. Speciellt när ljudet upphör, då blir jag stirrig -fear-.gif
Peztis
Taskigt om man måste gå på toa mitt i natten och släpper ut fanskapet...
Christa
CITAT (Peztis @ 27-10-2010, 20:53) *
Taskigt om man måste gå på toa mitt i natten och släpper ut fanskapet...

Man får smyga i mörkret så den inte vaknar d010.gif .

Kunde ju kommit värre saker från den toan. Det var där det bodde en råtta i badkarsbrunnen i somras. Det står fortfarande en hink vatten på brunnslocket...
Peztis
Åh en jacuzzi med färska snacks, tänker råttan! biggrin.gif
Christa
CITAT (Meriona @ 27-10-2010, 19:40) *
idea.gif Smart!

Jag hade tänt och vädrade igår kväll men ingen fluga syntes till. 5 minuter efter att jag lagt mig hördes dock ett bzzzt och så kände jag att något satte sig i håret. Försvann efter en kort stund och en stund senare flög den in i sänglampan. Bzzz så dammet rök men sedan blev det tyst. Konstigt, det blir väldigt varmt inne i denna lilla plåtlampa så hur kunde den vara kvar där?

Om det var flugan från dagen innan vet jag inte men i så fall var den uttröttad och störningen minimal.
Meriona
Märkligt! Ikväll kanske den är i badrummet igen? crazy.gif

Märkligt! Ikväll kanske den är i badrummet igen? crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon