Full version: Litchi och physalis
Tucuman
Hej alla kunniga

Jag satte litchi frön och har fått upp små plantor nu efter lång tid. smile.gif
När ska jag sätta dem i större kruka? De sitter fem frön i varje kruka nu och jag vet inte om jag ska dela dem eller sätta några tillsammans i samma kruka. Vad tror ni??

Jag satte även Physalis som har kommit upp och blivit fina långa plantor. De tänkte jag sätta ihop i en större kruka. Är det smart?? Det är ca 10 plantor i lite olika storlekar.

Jag sådde dem sent men funderar på om det är smart att sätta om dem alls nu inför vintern eller om jag ska låta dem vara i sina krukor och se om de klarar vintern...

Hjälp mig någon som kan...

Kristina
Fenja
Plantera båda en och en och försök att övervintra så svalt och ljust som möjligt.
Mvh
Fenja
Alexander-VG-zon3
litchi kan du plantera isär när dom fått ett par bladpar. dessa är tropiska växter och vill ha värme och ljus åretrunt. sedan därefter när rötterna fyllt krukan så plantera om dom i större helst under våren-försommaren när det är ljust ute.

vill du dock ha fler stammar i samma kruka så kan du ha det. men växterna mår nog bättre att vara i egen kruka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon