Full version: De första Penséerna
Åsa K, zon 1
Var en tur ner till PETAB i Skåne wub.gif

Och där blommade alla vårblommorna, även penséer.

Jag var bara tvungen att ta en tur och riktigt njuta av allt som vi längtar efter nu. Det var ljuvligt att vandra runt bland alla blommor.

Anledningen till att jag åkte ner var igenligen att titta på Hoya utställningen trots att det börjar en i Varberg på Blomsterlandet i morgon. Men vem kan vänta när det riktigt skriker efter våren biggrin.gif
Sylvia
Ja, det börjar komma vårblommor nu, men frågan är vad man ska med penséer till så länge det inte går att ha dom ute? Jag tror i a f jag väntar en månad eller så innan jag börjar plantera någonting ute... när brukar ni andra plantera den allra första lilla pensékrukan??
Eva i Skåne
Penséer såg jag också på Skåneplantor för ett par veckor sedan, men det känns nästan lite fel ännu.
Visst är det härligt med en kruka vid entrén, men det ska kännas lite vår i luften tycker jag. Mitten/ slutet av mars kanske, men det beror förstås lite på vädret.
Nutten
Förra året hade jag nog penséer i mitten på februari. De tål ändå en hel del kyla, men det är klart, jag bor i Malmötrakterna. Här är det inte precis kallt några längre perioder wacko.gif
renate
Jag vet inte,att ha de ute är väl lite för tidigt,i slutet på mars kanske.Kommer det soliga dagar i februari,så köper jag en kruka och har på altan,där kan jag skyddar den om det blir för kallt.Jag har inte sett några penseer än. rolleyes.gif
pejori
i slutet av feb. eller början på mars kommer mina ut. står intill en vägg åt söder, biggrin.gif biggrin.gif dom har klarat det bra i många år. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon