|
Meriona
27-10-2010, 19:56
Med hänvisning till vikt-tråden så måste jag bara berätta att jag fick avliva lille goe Pepsi idag.  Han fyllde 2 år idag och vi skulle firat stort med pizza till folket och ärtor till gerbilerna. Men eftersom han gått ner så i vikt och jag misstänkt att det var nåt fel på tänderna, så fick jag iallafall en veterinärtid idag. Det visade sig att jag haft rätt i mina aningar (även om det varit svårt att se själv) att övertänder var helt borta och undertänderna var för långa pga det. Dessutom var de lite lösa så även om man klippt dem så kanske de hade fallit loss ändå. Det kan berott på inre problem, det är jättesvårt att veta på så små djur, eller vad som helst. Det enda jag är stensäker på är att han INTE kan ha fallit och skadat tänderna, han var alltid så försiktig, och höga fall ser man till inte kan hända när man har gerbiler. Jag har iallafall ringt uppfödaren i Stockholm och hon har lovat att försöka ordna fram nya bebis-kompisar till Chili så fort som möjligt, för inte ska kompisen behöva sitta ensam. Han är 2 år på måndag och pigg som bara den, så han vill ta sitt ansvar och lära upp nya små gerbilkillar till att charma världen! Jag kommer inte åt några bilder just ju, men visst ska Pepsi hedras med en bild sen när jag kan. PEPSI med rätta namnet ÖKENSTJÄRNANS VITALE f 27/10 2008 och d 27/10 2010 - vi saknar dig oerhört!
Åh, vad tråkigt, jag beklagar. Hoppas att du får tag på en ny kompis snart. Mvh Fenja
Meriona
27-10-2010, 20:16
[attachment=55868:Pepsi.jpg] Den här bilden tog vi för exakt 10 dagar sedan, det syns att han inte mår riktigt bra. Lille plutten. Men nu springer han på de evigt gröna ängarna med alla våra andra f.d. gerbiler och tamråttor och ett och annat marsvin. Mumsar och busar och har det bara gott.  CITAT (Fenja @ 27-10-2010, 21:12)  Åh, vad tråkigt, jag beklagar. Hoppas att du får tag på en ny kompis snart. Mvh Fenja Tack Fenja, jag är övertygad om att Chili får två nya kompisar inom kort. Och jag får mig en eller två Stockholmsresor, men det är det värt.  Rätt uppfödare är lika viktigt när man köper gerbiler som hundar.
Anki på Öland
27-10-2010, 20:34
Vad tråkigt Meriona! Anki
Aqvakul
27-10-2010, 20:40
Stackars Meriona!
Meriona
27-10-2010, 20:46
Inte så synd om mig, men tack ändå. Mest synd om Chili som måste sova själv i det kalla boet, det är så gränslöst sorgligt att se den som blir "ensam kvar". Han är så vilsen, så tröstlöst ensam hela tiden. Ingen att värma, ingen att putsa, ingen att kivas om maten med osv. Det är så hemskt sorgligt, det är ännu värre att lida med dem som blir kvar än den som man tagit bort.  Han har det ju bara bra nu, han myser med de andra.
Kryddan03
27-10-2010, 21:22
Sussie F-Flower
27-10-2010, 23:04
Eva-Helene
27-10-2010, 23:37
Lessen för din skull Meriona, men skönt att inte Pepsi behövde plågas. Visst är det tomt när älskade husdjur försvinner... Hoppas att du snart får fatt i en kompis till Chili.
/Monica
Myosotis
28-10-2010, 09:46
ninnisky
28-10-2010, 11:02
malcolm
28-10-2010, 11:17
... men vad ledsamt, hoppas du få fatt i nya kompisar snart och att de trivs tillsammans.
Skruttis
28-10-2010, 11:27
Usch vad tråkigt Meriona. Beklagar! Håller tummarna för att du får ett par nya krabater snabbt.
Biggan_
28-10-2010, 11:51
Så sorgligt Meriona! Både för dej, sonen och Chili!
Meriona
28-10-2010, 12:06
Så gulliga ni är!  Ni är verkligen bäst! Vi har ju redan fått löfte om två bebbar från uppfödaren, frågan är bara från vilken kull. Har vi tur blir det två söner till Pepsis kullbroder. Det vore ju väldigt sött förstås, men det går såklart lika bra med två andra. Hoppas att Chili blir en lika snäll och duktig nestor för de små som Kurri var för Chili och Pepsi när de var små.
Myosotis
28-10-2010, 12:11
Gulligt med små brorsöner  Du måste starta en gerbiltråd med bilder på dem sen! Bilden på Pepsi är ju jättefin, så kom inte och säg att du inte kan ta några bra bilder!!
Vad tråkigt!  Men roligt att ni ska få två bebbar från uppfödaren, de blir säkert fina kompisar till Chili. Olle
Meriona
28-10-2010, 12:17
Hm, det är inte jag som tagit bilden, det är sonen.  Ja jag kommer nog att bomba er med bebisbilder sen. Jag tycker bara att burbilder är så tråkiga, det är ju bara en liten del av dygnet de sitter i buren, så det är inte så jag vill visa dem. Men inte sjutton sitter de still och poserar när de är ute inte. Svårt att ta kort på nån som antingen springer iväg eller springer för nära eller upp på fotografen. Jo brorsöner hoppas jag ju på allra helst såklart.
Myosotis
28-10-2010, 12:51
CITAT (Meriona @ 28-10-2010, 13:17)  Ja jag kommer nog att bomba er med bebisbilder sen. Kan du inte fuska med bakgrunden? Om du t.ex. ställer in en svart (brun, ökenfärgad, vad som helst) pappskiva mot den bakre väggen? Blir det de namnen som du funderade på? Eller måste du lära känna dem först innan du bestämmer namn?
Meriona
28-10-2010, 17:05
Bildfusk!?  Näää sånt håller jag inte på med, tänk om jag blir stämd?  Jag lade fram förslaget till sonen igår om de två namn jag funderat på. Ingo och Floyd. Men vi kommer troligen att få två svarta med olika vit mönstring, och Ingo känns ju inte så svart direkt.  Fast han kan ju bli den med mest vitt på då. Vi får se, det blev ingenting bestämt. Det kanske känns som nåt helt annat när vi får se bilder på dem. Eller så kanske vi tar deras officiella uppfödarnamn, men de brukar vara så osmidiga att säga.
Anki på Öland
28-10-2010, 19:46
CITAT (Meriona @ 28-10-2010, 18:05)  Bildfusk!?  Näää sånt håller jag inte på med, tänk om jag blir stämd?  Jag lade fram förslaget till sonen igår om de två namn jag funderat på. Ingo och Floyd...... Inget bra! Kommer dom säkert bara att slåss.......
Meriona
28-10-2010, 20:27
 Men originalparet blev ju sedan vänner för livet, det var så jag tänkte.
Så himla himla trist, så grym dag att det skulle hända just nu  Bra att du tog honom till vette, de verkar alltid vara beredda att kämpa där. Grattis på tvåårsdagen och RIP lille vän
Anki på Öland
30-10-2010, 08:23
CITAT (Meriona @ 28-10-2010, 21:27)   Men originalparet blev ju sedan vänner för livet, det var så jag tänkte. Försökte svara i torsdags och i går men det gick inte...... Skulle skrivit: Aha, det visste jag inte  Anki
Meriona
30-10-2010, 09:19
På måndag 1/11 får ni gratta Chili istället, då fyller han två år. Men han är pigg och frisk om än dämpad just nu, så han får vi fira på rätt sätt.  Har vi tur så kanske med ett besked om bebbarna (inte hört nåt än).
Meriona
01-11-2010, 12:34
Idag fyller alltså Chili två år.  Grattis Chili!  Eller Enhörningens Gullebrand som han egentligen heter. Han fick en fin överraskning idag. Till 99% kan vi åka till Stockholm redan i helgen och hämta hem två små 5-veckors Pepsi-brorsöner! Chili saknar Pepsi så himla mycket och det vore ju fantastiskt om det gick att ordna så att han slapp att sitta ensam längre. Men det kommer att bli en ny tråd.
Myosotis
01-11-2010, 13:04
Grattis!
Grattis Chili!!! Hipp hipp hurra hurra hu.. Nej två år var det. Grattis till nya kompisar, håller tummarna för att det kommer två gosiga pojkar i helgen.
Meriona
02-11-2010, 12:30
Chili tackar för grattis.  På fredag åker vi och hämtar bebbarna och lördag kväll kommer vi hem. Har ni (o)tur blir det bildbevis på söndag. OM vi har tid förstås.
Biggan_
02-11-2010, 13:40
Grattis en dag försenat! Så trevligt med nya kompisar! Inte kul att vara ensam!
Biggan_
09-11-2010, 21:14
CITAT (Meriona @ 02-11-2010, 12:30)  Chili tackar för grattis.  På fredag åker vi och hämtar bebbarna och lördag kväll kommer vi hem. Har ni (o)tur blir det bildbevis på söndag. OM vi har tid förstås.  Fy fasiken, vilken otur vi har! ....och nu är det tisdagskväll! Snälla Meriona, jag spricker snart av nyfikenhet!
Eva-Helene
09-11-2010, 21:20
Jag också...väntar o väntar o väntar o väntar o
Hoppas det fortfarande går bra med ihopsättningen. Lite bilder skulle sitta fint
Biggan_
09-11-2010, 22:24
CITAT (Wilmer @ 09-11-2010, 21:52)  Hoppas det fortfarande går bra med ihopsättningen. Lite bilder skulle sitta fint  Fast hon behöver ju inte ta gruppfoton!
Nej nej så klart  men de är ju ihop nu så då är det ju läge att visa alla. INte plocka isär dem nu när det gått så bra  Enligt SMS i går och mail i dag.
Jag väntar också på bilder! Olle
ninnisky
10-11-2010, 10:07
Väntar och väntar - men jag tror att bilderna kommer snart, eller hur, Meriona?
Myosotis
10-11-2010, 12:26
Tjat tjat
Eva-Helene
10-11-2010, 15:01
CITAT (Myosotis @ 10-11-2010, 12:26)  Tjat tjat Instämmer!
Meriona
10-11-2010, 20:11
CITAT (ninnisky @ 10-11-2010, 10:07)  Väntar och väntar - men jag tror att bilderna kommer snart, eller hur, Meriona?  Jodå snaaaaart!  Jag tog några kort första dagen i den delade buren, sen har jag hunnit sätta ihop dem med Chili i en liten plastlåda (slakt-risk, men det gick jättebra!) Ville inte ta kort för att stressa dem och orsaka något. Idag har jag flyttat dem till en större bur (återigen slakt-risk, men det gick jättebra!). Vill inte ta kort idag heller för att stressa dem. Hade jag haft tillgång till den stationära datorn så hade jag kunna ladda upp bilderna från första dagen, men det får vänta ett par dagar till. Och imorgon ska jag försöka ta nya kort. SÅ ni får ge er till tåls till framåt helgen, då blir det en officiell GERBIL-TRÅD! Med Ebbe, Elvis och Chili som huvudpersoner. Men pojkarna är jättestolta för att ni visar intresse.  Och de är så söta att man smälter, den som inte har längre än 10 mil borde komma hit och titta.
Myosotis
10-11-2010, 22:53
tjat tjat
Vilken tur att det gick så bra att ha dem tillsammans. Jag ser fram emot bilderna och nya gerbiltråden! Olle
Ska bli roligt att se bilder på dem! Sötisarna Mvh Fenja
anne-li i olofstorp
11-11-2010, 17:12
Wow!!!! Häftigt!!! Väntar!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|