Full version: Bristvara?
netaave
Vad är det störst brist på i ditt liv? Är det nåt du verkligen saknar?
malcolm
Socialt umgänge, har blivit mycket ensam efter min senaste stroke.
fuchsian
Barnbarn, det saknar jag verkligen. Trodde inte det tidigare när jag inte är så barnkär av mig, men nu börjar den delen av mig att vakna upp och har snackat med dottern om detta och det kommer.. bravo.gif ..Fuchsian......
Christa
Intressanta diskussioner med analytiska människor. Roligast var när vi hade forskare på besök på jobbet.
netaave
I mitt liv är den största bristvaran, tystnad! Total tystnad utan bakgrundsljud utifrån t.ex.
skogstroll
Jag saknar en hel del i vanliga människors synvikel men jag har å andra sidan väldigt mycket fint, tycker jag i alla fall. Jag har inga barn, ingen hund som jag alltid drömt om, inte en massa pengar eller nån lyx. Men jag har min sambo, mitt kära hus, mitt kattskrälle och sköldpaddan och min egen lilla mossiga skog.

Det bästa jag gjort som en riktig blyg fegis var att läsa på hur man gör för att köpa ett hus och sen tjata på banken och köpa mitt drömhus som jag gått förbi varje dag i flera år. Det var en dröm jag hade och jag fixade det alldeles själv så fegis jag är smile.gif Där ska jag bo till jag är en torr liten kvist rolleyes.gif

Tystnad har jag massvis av, önskar jag kunde ge dig lite av den Netaave!
Huggorm
Vettigt umgänge är väll det som saknas mest. I övrigt har jag nog allt jag behöver.
*Stintan*
Pengar så att jag hade råd att ha en liten bil. Det skulle göra min tillvaro mycket enklare och rikare.
malcolm
CITAT (Huggorm @ 28-10-2010, 16:36) *
Vettigt umgänge är väll det som saknas mest. I övrigt har jag nog allt jag behöver.

Synd att du (förmodligen) bor så långt borta annars hade det varit trevligt med en fika (om jag nu räknas som vettigt umgänge)....
Huggorm
CITAT (malcolm @ 28-10-2010, 16:49) *
Synd att du (förmodligen) bor så långt borta annars hade det varit trevligt med en fika (om jag nu räknas som vettigt umgänge)....

Ja det är synd. Men det händer ju att jag besöker i hufvudstaden, så det är möjligt att vi kan ta en fika någon gång i alla fall
malcolm
CITAT (Huggorm @ 28-10-2010, 17:16) *
Ja det är synd. Men det händer ju att jag besöker i hufvudstaden, så det är möjligt att vi kan ta en fika någon gång i alla fall

Klart vi kan, vore trevligt att möta en Odlare IRL. tummenupp.gif
andersen
kondition är en brist vara, mot vad jag brukar ha,fick en knäskada förra hösten/vintern och har inte kört cykel som jag brukar, det är bara på den sista tiden som jag har kommit upp lite i cykelsträcka ligger nu på ca 10-15 mil i veckan och hoppas att kunna ligga kvar där under vintern, för att under sommaren ligga på 30mil i veckan.

För ett par år sedan var jag krafftigt överviktig då tog jag tag i cykeln igen och gick ner massor av kilon, tills min knäskada visade sig, pang upp tio kg på ett halv år, och där ligger jag i dag, så jag måste öka motionen för att hitta tillbaka till min kropp som jag trivdes i.
Skruttis
Tystnad och skaplig hälsa saknar jag.
Huggorm
Flera som saknar tystnad ser jag. Det gjorde jag också förut, innan jag flyttade. Det är fortfarande väsen dock, vindens susande i asplöv, fåglars kvittrande och ropande och regnets smattrande mot taket. Men det känns på något vis lättare att acceptera biggrin.gif
netaave
CITAT (Huggorm @ 28-10-2010, 18:29) *
Flera som saknar tystnad ser jag. Det gjorde jag också förut, innan jag flyttade. Det är fortfarande väsen dock, vindens susande i asplöv, fåglars kvittrande och ropande och regnets smattrande mot taket. Men det känns på något vis lättare att acceptera biggrin.gif

Vindsus, fågelkvitter och ljudet av vatten som slår mot stranden får finnas i min tystnad ibland smile.gif
Men jag njuter oerhört av när det är alldeles tyst också.
mojan
Energi!!!
Jag är fullt rörlig, bara småkrämpor, fullt med idéer i huvudet, massor av roliga saker som jag är intresserad av osv.
Men varför är jag så lat?? sad.gif

sommarhumla
Om jag saknar något i mitt liv...nej, som det ser ut just nu så känner jag mig nöjd, men det kan ju alltid slås sönder när man minst anar...
Eva-Helene
Organisationsförmåga. Något lite stresstålighet. Sånt där som flög sin kos när jag gick in i väggen...
Anma
Just nu saknar jag trygghet.
Alexander-VG-zon3
saknar pengar, tystnad, sömn.
Solstorm
Glädje
netha
Lider inte brist på något ... trivs med livet som det är. smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
det enda jag saknar är bättre hälsa
Skruttis
CITAT (netha @ 29-10-2010, 08:56) *

Vad härligt för dig! yes.gif Det måste kännas underbart att vara totalt nöjd.
Gita
CITAT (netha @ 29-10-2010, 08:56) *

Jag är också nöjd med vad jag har, tycker jag lyckats skapa det liv jag ville ha. Om jag lider brist på något så är det tid. Så mycket jag vill göra och tiden går så fort.
Gita
bergvallmo
Ja vad ska jag säga. Jag saknar jag sol, värme, ligga och läsa en god bok i några dagar, rensa lite ogräs, lugn och ro och att vara utan måsten...Men jag vet att jag är beroende av att få ha det hektiskt för att kunna njuta när jag väl är ledig.

Fast, som det känns just idag, om jag ska vara superärlig, så är jag helt enkelt glad för att jag och min familj är friska, har jobb, värme och mat på bordet.

gnon49
En brist hos mig är att jag alltid måste ha kontroll över vad jag gör, och hur jag gör det. Inget spontat här inte.
Nya projekt kräver sin tidsplanering för mig. tar helt enkelt tid innan jag kommer till skott. Precic likadan var min far, vilket retade mig till vansinne ibland. Nu är jag själv likadan.
Meriona
Jag har en enorm brist på vissa saker men en enorm rikedom på andra, så jag antar att de tar ut varann. smile.gif
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 29-10-2010, 21:10) *
En brist hos mig är att jag alltid måste ha kontroll över vad jag gör, och hur jag gör det. Inget spontat här inte.
Nya projekt kräver sin tidsplanering för mig. tar helt enkelt tid innan jag kommer till skott. Precic likadan var min far, vilket retade mig till vansinne ibland. Nu är jag själv likadan.

Min far är sådan att han påbörjar många projekt, men sällan avslutar dom. Tyvärr har jag blivit likadan -cry-.gif
Christa
CITAT (Huggorm @ 29-10-2010, 22:01) *
Min far är sådan att han påbörjar många projekt, men sällan avslutar dom. Tyvärr har jag blivit likadan -cry-.gif

Men du har ju byggt en stuga!!!
Huggorm
CITAT (Christa @ 29-10-2010, 22:10) *
Men du har ju byggt en stuga!!!

Men det saknas fortfarande en och annan listbit, köket är inte klart och allting skall målas en gång till biggrin.gif
Bee
CITAT (mojan @ 28-10-2010, 18:44) *
Energi!!!
Jag är fullt rörlig, bara småkrämpor, fullt med idéer i huvudet, massor av roliga saker som jag är intresserad av osv.
Men varför är jag så lat?? sad.gif

Tack för att jag slapp skriva det själv !
Dvs, det gäller mig i högsta grad biggrin.gif
netaave
Nu var det inte era brister jag frågade efter utan vad ni har för bristvara i ert liv. Om ni är lata eller oföretagsamma skiter jag i biggrin.gif Isf skulle listan bli lång härifrån också men nåt måste man väl få behålla för sig själv eller? wink.gif
netha
CITAT (Skruttis @ 29-10-2010, 11:52) *
Vad härligt för dig! yes.gif Det måste kännas underbart att vara totalt nöjd.

yes.gif
Motti
Jag har ett väldigt gott liv med många goda härliga människor saknar en sak ,HÖNOR tummenupp.gif jobbar förbrillt med det ,när vi byggde här fick vi bara bygga 160 kvm på grund av vatten -täkten som sjön är här.Hr nu fått lov av markägarenatt arrendera mark bredvid för att få ha HÖNS och inte vilka som helst höns,medeltida Svarthöns,få jag mina hönor nästa vår så är jag nöjd med livet smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon