Christa
Är det någon som vet vad det här är för en liten pippi? Den flög in hos oss i somras.

[attachment=55890:Minskad_bild_pippi.jpg]
Huggorm
Starunge?
Christa
Nej den är för liten. Det var den 14 augusti. Vi tror det är en ung rödhake men vet inte säkert.
Meriona
Ingen aning om vad det är för en liten sötnos, men hur gick det med den, klarade den sig ut igen?

Ingen aning om vad det är för en liten sötnos, men hur gick det med den, klarade den sig ut igen?
sparvuggla
Det är en rödhakeunge.
Christa
CITAT (sparvuggla @ 28-10-2010, 18:19) *
Det är en rödhakeunge.

Tack då var det som vi trodde. Det som gjorde oss osäkra var att den var så fläckig på bröstet. Att vi trodde det var en rödhake berodde på sättet den rörde sig på.

Det lustiga är att den fortsatte att uppehålla sig i närheten av oss. Om det nu var den men jag tror det och den blev mer och mer lik en rödhake. Den satt i äppelträdet och tittade när min sambo fixade i trädgården. Den var under trappan och kom framhoppande när jag var i närheten.

CITAT (Meriona @ 28-10-2010, 17:55) *

Den satte sig på bokhyllan och jag smög nedanför och for blixtsnabbt upp med handen och knep den. Kvitt!!! sa den så det hördes ut till grannen men när den insett att jag inte skulle skada den så lugnade den sig.
Huggorm
CITAT (Christa @ 28-10-2010, 18:39) *
Tack då var det som vi trodde. Det som gjorde oss osäkra var att den var så fläckig på bröstet. Att vi trodde det var en rödhake berodde på sättet den rörde sig på.

Det lustiga är att den fortsatte att uppehålla sig i närheten av oss. Om det nu var den men jag tror det och den blev mer och mer lik en rödhake. Den satt i äppelträdet och tittade när min sambo fixade i trädgården. Den var under trappan och kom framhoppande när jag var i närheten.
Den satte sig på bokhyllan och jag smög nedanför och for blixtsnabbt upp med handen och knep den. Kvitt!!! sa den så det hördes ut till grannen men när den insett att jag inte skulle skada den så lugnade den sig.

Rödhakar kan vara väldigt tillitsfulla. Det är förmodligen en av anledningarna till att den blivit så populär, inte minst nere i europa.
Christa
Det visste jag inte att de var populära. Hur yttrar sig det?

[attachment=55892:Pippi_i_handen.jpg]
[attachment=55893:Pippi_tv_.jpg]
Huggorm
CITAT (Christa @ 28-10-2010, 19:45) *
Det visste jag inte att de var populära. Hur yttrar sig det?

Det är en fågel som väldigt många känner till och kan relatera till. Det är en av de första fåglar man tänker på om man skall tänka på en fågel. Det är väldigt mycket forskning nedlagt på just rödhaken. osv....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon