Zanpat
Till sommaren kommer jag att göra ett försök att skapa ett trädgårdsland, men det gäller ju att ha framförhållning, så min fråga är vad ska jag sätta ner i jorden nu, vad har ni för förslag? Jag kommer inom kort att stoppa ner lite vitlök, vad mer tycker ni?
Peztis
Persilja kan du så nu också.
Preussen
CITAT (Zanpat @ 28-10-2010, 19:21) *
Till sommaren kommer jag att göra ett försök att skapa ett trädgårdsland, men det gäller ju att ha framförhållning, så min fråga är vad ska jag sätta ner i jorden nu, vad har ni för förslag? Jag kommer inom kort att stoppa ner lite vitlök, vad mer tycker ni?

dill, morötter, palsternacka.

höstgräva? planera? dricka kaffe?
EKLO
Mina höstar i trädgården går till att gräva/spetta/krafsa fram nya odlingsplättar i den ganska rotiga och steniga jorden. Sen hämtar jag löv och komockor och gammalt gräs och halm och annat och bäddar över landen för vintern, så får maskarna längre tid att jobba utan tjäle och jorden blir bättre...
Zanpat
Tackar för svaren.

Kommer att fixa till mina nya odlingsbäddar, samt plantera vitlöken.

Tack för tipsen, kommer vänta till våren med både persiljan och morötterna.
flingan
mina höstar brukar också vara tiden för att plocka fram ny odlingsyta, fast jag jobbar på höjden ca 60 cm så det brukar vara lagom med ca 10kvm . Eftersom det är 60 cm upp så är det ett styvt jobb ändå behöver ca 5 kubikmeter jord , kompost, gräsklipp löv mm.
fuchsian
Brukar titta igenom fröer och annat och planera till våren, men har det lite tajt att fröså inne för att vi reser rätt mycket och då finns det inte den tiden som jag skulle vilja ha.

Så här års har vi vanligtvis dragit en och två repor i resväg, men nu hänger allt på ett enda tråd. ..Fuchsian...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon