silos
Jag är J Ä T T E G L A D,jag fick nämligen en bokserier om Svensk historia 15 böcker av en äldre kvinna idag.
Och hon ville inte ha några pengar överhuvudtaget!Jag satt och fikade inne på Röda Korset och började tala med henne,jag känner henne från tidigare,och sa att jag skulle köpa nån bok om historia och då sa damen att hon ville ge mig alla de 15 böcker!Ni kan säkert förstå att jag blev glad och tacksam!!!
[attachment=55914:009.JPG]

Dessutom gjorde jag fynd på Röda Korset,allting för halva priset,eftersom de skall flytta till en annan lokal.
[attachment=55915:011.JPG]

*Stintan*
Vilken lycka! bravo.gif
Aqvakul
yahoo.gif kompiskram.gif
Anma
Vad roligt silos! Vad mycket kul du kan skapa av det du fyndat.
malcolm
Ibland har man tur, bara att gratulera! yes.gif I vårvintras hade jag också lite flyt, satt på en annan sajt och chattade och det blev tal om torktumlare för typ kuddar och täckjackor och där var en man som sade att han hade en begagnaqd som han var villig att skänka bort. Han kom tom. hem till mig dagen efter med den, hade aldrig träffat den mannen förut men han ville absolut inte ha någonting för den, inte ens ersättning för bensin då han sa att han ändå skulle hälsa på sin syster som bor i närheten. Nu var det inte en sk. kondensortumlare utan en som skulle kopplas med slang till en ventil och grejorna till det var borta. Hittade dock allt jag behövde (dock ej original) till det hos Bauhaus för ett par hundringar så det löste sig rätt enkelt. tummenupp.gif
fuchsian
Silos,

Jag bara tittar på din fyndhörna och ideerna sätter i gång om allt mellan himmel och jord. Nu är det ett par år sedan när min dockväninna och jag var ute på och shoppade, men har pratat om att göra det till våren. det blir en redig runda och tar hela dagen när vi åker från det ena till det andra och köper förstårs för mycket, men det har ju sin åtgång till kläder år våra dockor.
Vi har haft en paus på 1½ år med dockorna pga att hon blev dubbel-mormor och jag hade det sista kvar på min utbildning.
Maken har damsugt och hållit ett öga på min atelje, men det finns mycket att röja innan jag tycker att det duger att startas igen efter hennes 3:e barnbarn i januari.

OK. Det handlade ju om historia vilket jag är mycket intresserad av och läser mycket. Man lär sig en hel del om det som varit och jag gillar att besöka ställen jag läst om, även att det blir endast en bråkdel.
Hoppas att du får mycket nyttigt och intressant läsning och tänk så bra att hon kunde ge dig böckerna, det är o ha hjärtat på rätta stället. Önskar dig lugna lässtunder! . kompiskram.gif .. Fuchsian ....
silos
Tack för alla era svar!
Jag har nog habegär vad det gäller tyger och garn,men det är också bra att ha när kreativiteten sätter igång hos mig.

För en stund tillbaka började jag läsa en roman om Den skotska Drottningen Maria Stuart.
Hon blev Drottning när hon var bara någon dag gammal.

"Från Maria Stuart härstammar de flesta av regenterna i dagens europeiska monarkier, såsom drottning Elizabeth II och svenske kungen Carl XVI Gustaf" från Wikipedia

Oj oj oj,hur står det egentligen till med dessa Kungligheter som är släkt med varandra?

Intressant är boken i alla fall!
Anma
CITAT (silos @ 30-10-2010, 17:14) *
Tack för alla era svar!
Jag har nog habegär vad det gäller tyger och garn,men det är också bra att ha när kreativiteten sätter igång hos mig.

För en stund tillbaka började jag läsa en roman om Den skotska Drottningen Maria Stuart.
Hon blev Drottning när hon var bara någon dag gammal.

"Från Maria Stuart härstammar de flesta av regenterna i dagens europeiska monarkier, såsom drottning Elizabeth II och svenske kungen Carl XVI Gustaf" från Wikipedia

Oj oj oj,hur står det egentligen till med dessa Kungligheter som är släkt med varandra?

Intressant är boken i alla fall!

Ja, där kan man nog verkligen tala om inavel. Tur att det blir (förhoppningsvis) lite nytt blod nu då i och med Daniel.
silos
CITAT (Anma @ 30-10-2010, 17:32) *
Ja, där kan man nog verkligen tala om inavel. Tur att det blir (förhoppningsvis) lite nytt blod nu då i och med Daniel.

Precis vad jag tänkte.Annars undrar vem och varför hittade på titeln Konung?

Denne man var Englands första regent om jag nu läst rätt:William I och regerade 1066-1087...

Men vem var Svearikets förste Konung vet man inte enligt vad jag har läst här:
http://www.tacitus.nu/svenskhistoria/kungar/

Och det har funnits Sagokungar:http://www.tacitus.nu/svenskhistoria/kungar/Sagokungar.htm
Monica M zon 4
Jag köpte Svenska historia-böckerna för många, många år sedan och har läst dem flera gånger och använder dem som uppslagsverk. Förstår att du är lycklig över fynden! Grattis!
silos
CITAT (Monica M zon 4 @ 30-10-2010, 18:04) *
Jag köpte Svenska historia-böckerna för många, många år sedan och har läst dem flera gånger och använder dem som uppslagsverk. Förstår att du är lycklig över fynden! Grattis!

Hela min kvällspromenad med Simba tänkte jag på Englands Kungligheter biggrin.gif och tänkte på hur mycket jag nu har att läsa i de Snenska historia böcker....blir jo allmän bildad bravo.gif
Fny
åh vilken härlig mängd böcker! wub.gif
Monaxe
CITAT (Monica M zon 4 @ 30-10-2010, 17:04) *

Samma här! Har haft och har fortfarande mycket glädje över det bokverket!
silos
CITAT (Monaxe @ 31-10-2010, 22:31) *
Samma här! Har haft och har fortfarande mycket glädje över det bokverket!

All ära åt internett,men det är bra mycket trevligare hålla en bok i sina händer när man läser!
silos
I förrigår var jag till Röda Korsets utförsäljning och köpte en massa böcker.
Böckerna såldes för 75% rabatt och böckerna var redan från början mycket billig!
För alla böcker och tidningar betalade jag endast 200 kronor!
[attachment=56094:097.JPG]
fuchsian
Intresse för historia har jag haft hela livet och har dragit med min familj genom det mesta i den vägen på våra resor.
Man får en annan bild om det hela och numera köper jag historia på de ställen jag besöker om jag inte redan har tillräckligt med det hemma. Jag har delat in böckerna landsvis, oberoende språk, engelska o tyska.
Vissa intressanta böcker har inte blivit översatta och har fått tips om dom och de språken läser jag dem sedan.
Nordisk historia är också intressant, men jag gillar mest den europeiska och egyptiska delen just nu.
Tyvärr kunde jag inte fortsätta med historia efter gymnasiet, men jag tror nog att jag har tagit ifatt det med resor och alla dessa böcker, samt att snacka med lokalbefolkningen, som kan sin bit. ... Fuchsian....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon