Full version: En liten utflykt...
silos
Jag besökte en stad i min närhet och tog lite bilder därifrån.
Och maten var mycket god i den restaurangen som jag besökte.
Så tog jag bilder på rar ungdomar och deras hundar.
Det är roligt att göra små utflykter.
[attachment=55936:048.JPG]
[attachment=55930:020.JPG]
[attachment=55931:021.JPG]
[attachment=55932:023.JPG]
[attachment=55933:027.JPG]
[attachment=55934:029.JPG]
[attachment=55935:030.JPG]
[attachment=55936:048.JPG]

Gunilla T
Men så trevligt silos, i den staden bor jag smile.gif
Huggorm
Norrtälje?
silos
CITAT (Huggorm @ 31-10-2010, 15:43) *
Norrtälje?

Nej!

CITAT (Gunilla T @ 31-10-2010, 15:41) *

Då kan du jo komma och hälsa på mig! smiley_small_hug.gif
*Stintan*
Gissar att det är ungefär 33 km hem till dig Silos därifrån. Iallafall var det det i min ungdom. Från mig är det ca 45 km mot norr fågelvägen till staden du besökte flirting.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 31-10-2010, 15:55) *
Gissar att det är ungefär 33 km hem till dig Silos därifrån. Iallafall var det det i min ungdom. Från mig är det ca 45 km mot norr fågelvägen till staden du besökte flirting.gif

Det är det nog...du kan också komma hälsa på mig! smiley_small_hug.gif
Alba
CITAT (Gunilla T @ 31-10-2010, 15:41) *

Oj - det här blev verkligen förvirrande. Jag har av någon anledning trott att du bor i Göteborg. Jag vet att Silos bor på ostkusten - det här går inte alls ihop för mig.
Aqvakul
Tror att staden är döpt efter ett helgon....
silos
CITAT (Aqvakul @ 31-10-2010, 16:16) *
Tror att staden är döpt efter ett helgon....

Det är mer än jag vet....
*Stintan*
Jo och vid en strid blev detta helgon träffad av en sten i huvudet och dog. Vid den platsen strax utanför den stad du bor finns en källa uppkallad efter helgonet. Den ligger på väg mot den stad du besökte rolleyes.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 31-10-2010, 16:52) *
Jo och vid en strid blev detta helgon träffad av en sten i huvudet och dog. Vid den platsen strax utanför den stad du bor finns en källa uppkallad efter helgonet. Den ligger på väg mot den stad du besökte rolleyes.gif

Nu måste jag börja läsa lite historia biggrin.gif
Gunilla T
CITAT (silos @ 31-10-2010, 15:53) *
Nej!
Då kan du jo komma och hälsa på mig! smiley_small_hug.gif

Javisst...eller tvärtom!. Bjuder gärna på en trädgårdsvandring och lite fika när våren är här igen! Förresten, vilka snygga bilder du har tagit av staden!
Alphaville
Kan det vara Strängnäs?
silos
CITAT (Gunilla T @ 31-10-2010, 17:00) *
Javisst...eller tvärtom!. Bjuder gärna på en trädgårdsvandring och lite fika när våren är här igen! Förresten, vilka snygga bilder du har tagit av staden!

Härligt!jag kommer gärna hälsa på dig sedan och du är välkommen hit och vi kan fika på Grasse gården eller annanstan eller hos mig.

Roligt att gu gillar bilderna!

CITAT (Alphaville @ 31-10-2010, 17:00) *
Kan det vara Strängnäs?

Nej
Alphaville
Eskilstuna?

Huggorm
CITAT (Alphaville @ 31-10-2010, 17:24) *
Eskilstuna?

Japp, jag kom på det nu när jag såg ledtråden med helgonet
silos
Lite mera bilder från staden.
[attachment=55951:064.JPG]
[attachment=55948:009.JPG]
[attachment=55949:073.JPG]
[attachment=55950:084.JPG]

Visst är staden Eskilstuna biggrin.gif
Anma
CITAT (Alba @ 31-10-2010, 16:16) *
Oj - det här blev verkligen förvirrande. Jag har av någon anledning trott att du bor i Göteborg. Jag vet att Silos bor på ostkusten - det här går inte alls ihop för mig.

Silos bor inte vid kusten, men vid mälaren! smile.gif
Men det kanske räknas till ostkusten om man inte bor häromkring?

Räknas Uppsala till östkusten, ni som bor lååångt härifrån?

Eskilstuna är en fin stad, varit där en gång och köpt en gitarr, hos en stackars student som behövde pengar. Värsta fyndet, men han fick 200 mer än han bad, för den var så sjukt billig. Passade på att gå in på då nyöppnade Cubus också och hittade sjukt snygga jeans för 150kr. dem glömmer jag aldrig, fast dom gick sönder ett halvt år senare. Skönaste jeans jag ägt, köpta i Eskilstuna. smile.gif
Gunilla T
CITAT (Anma @ 31-10-2010, 18:13) *
Eskilstuna är en fin stad, varit där en gång och köpt en gitarr, hos en stackars student som behövde pengar. Värsta fyndet, men han fick 200 mer än han bad, för den var så sjukt billig. Passade på att gå in på då nyöppnade Cubus också och hittade sjukt snygga jeans för 150kr. dem glömmer jag aldrig, fast dom gick sönder ett halvt år senare. Skönaste jeans jag ägt, köpta i Eskilstuna. smile.gif

Synd på jeansen ohmy.gif

En av Eskilstunas tillgångar är väl närheten till Mälaren, man kan åka med fritidsbåt hela vägen till Stockholm och skärgården. Ån är också vacker som rinner genom centrum, tyvärr blockerad med broar så båttrafik är omöjlig.

Annars är ju Eskilstuna en gammal fin industristad med anrika traditioner men som brottas med en nödvändig omställning för att möta framtidens krav. Egen högskola numera i samarbete med Västerås är väl ett steg i rätt riktning men den generalla utbildningsnivån är ff relativt låg. Staden växer hela tiden, snart 100.000 innevånare, men arbetslösheten är stor trots pendelavstånd till Stockholm.
Klint
Vilken trevlig tråd! fina bilder och så fick man lite allmänbildning bravo.gif
Carl
Halmstad

halmstad
Alba
CITAT (Anma @ 31-10-2010, 18:13) *
Silos bor inte vid kusten, men vid mälaren! smile.gif
Men det kanske räknas till ostkusten om man inte bor häromkring?

Räknas Uppsala till östkusten, ni som bor lååångt härifrån?

Det var bara en jämförelse eftersom jag trodde Gunilla bor i Göteborg / västkusten och då blir andra sidan ostkusten.
Västkusten - ostkusten och inget där emellan.
Det är ungefär som "var ska du åka på semestern ?" ........."till norrland" ohmy.gif

.....om nu det här blev mer begripligt giggle.gif unsure.gif
Fjortispower
Så glad jag var att jag kunde staden direkt. Äsch, har ju varit där tusen gånger... Tack för nostalgin silos! smile.gif
silos
CITAT (Fjortispower @ 31-10-2010, 20:03) *
Så glad jag var att jag kunde staden direkt. Äsch, har ju varit där tusen gånger... Tack för nostalgin silos! smile.gif

När jag bodde i Hälleforsnäs besökte jag Eskilstuna då och då...
silos
NU blir det bilder från Strängnäs då och här på min blog finns lite bilder från sommaren som jag har tagit och mera kommer det sedan...
http://kyllikki--kyllikki.blogspot.com/201...-ar-nu-har.html

Jag skulle så gärna vilja besöka andra städer i min närhet så att jag kan ta bilder,men FÖRST måste jag läsa om städernas historia......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon