Full version: Halkan skapar oro
Eva i Skåne
Jag väntar på att dottern och hennes sambo ska komma från Uddevalla och fira försenad jul och nyårsafton med oss. Med vuxna barn blir det förstås vartannat-års-firande, men efter två julkalas med sambons släkt ville hon åka ner ikväll efter annandagsfesten.
Jag längtar precis som resten av familjen, men med tanke på alla varningar om blixthalka i västra Götaland och många olyckor i Skåne så är det oroliga timmar innan de är framme. Det är skönt att kunna hålla kontakt via mobiltelefonen. Nu är de nere vid Landskrona, så snart kan vi glömma oron och bara ha trevligt och umgås i en vecka.

Gott Nytt År till er alla (om jag inte har tid att skriva de kommande dagarna)

Hälsningar från Eva (kycklingmamma wub.gif )
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 26-12-2002, 21:46)
men med tanke på alla varningar om blixthalka i västra Götaland

Såg ju väderrapporten på TV och magen drog ihop sej i svår kramp. I övermorgon tar vi flyget till Landvetter för vidarebefordran med bil (sonen) i 7-8 mil och det förutspåddes snö och halka!!! Han har dubbdäck på sin bil men vad har de mötande??? Hoppas att de dina kommit hem välbehållna.
Gott Nytt År!
Monique
rolleyes.gif Har precis kommit hem från Göteborg, vi kom dit i torsdags efter att ha firat jul i Grebbestad, missade nedisningen av Göteborg med bara minuter. Har aldrig upplevt en sådan blixthalka. Det gick nästan inte att gå från bil till hus. Huvva. ohmy.gif
*Felix matte*
Nu har jag kikat på Vägverkets sida
Det råder just nu ingen halka i området.
+ 1 -2 grader. Skönt!
Här hemma visar termometern -20
Fialotta
Kör försiktigt där ute!
Var rädd om er i trafiken wub.gif
Helen i Skåne
Hoppas alla är hemma eller borta och har det bra! Inget roligt att läsa tidningarna, det är bara elände och trafikolyckor. Ha ett gott nytt år på er!
Eva i Skåne
Jodå, mina nära kom lyckligt fram. Tack och lov.
Det är sorgligt att läsa om olyckor och annat elände som händer. Det är alltid tragiskt, men på något vis känns det ännu värre vid helger då förväntan och planerande är så stort och kan raseras så snabbt.

Här i Skåne har vi haft supertrist väder nu i två dagar. Typiskt skånskt vinterväder, dvs regn. Det är knappt det blir ljust på hela dagen. Man får försöka ha det mysigt inne och det går ju med hela familjen runt omkring mig.
Nyår ska vi fira i stugan i mellanskåne. Där har varit kallt och snö på marken den sista månaden och jag hade hoppats det skulle vara så även över nyår, men det har säkert regnat bort där också, Tänk så mycket finare en nyårskväll är om det är kallt och torrt. Raketer, marschaller, lyktor och allt blir så mycket finare i snö, men vädret rår vi inte på. Det är bara att acceptera.

Hoppas ni alla får det bra i nyårshelgen, både i trafiken och för övrigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon