|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Oj, oj, börjar ni redan gissa! Jag har inte ens fått min klapp än.
Jag har också fått paket! Inslaget i en mjölpåse - undras om tomten har rent mjöl i påsen? Känns som en bok, fast jag undrar vad knölen mitt på är? Stämpeln är minst sagt svag och otydlig, några bokstäver går inte att se. Olle
sommarhumla
13-12-2010, 19:30
Nä nu blir jag förvirrad...skickade jag eller skickade jag inte ett paket....jag har ju fått ett och det känner jag inte igen så jag kan ju inte ha gett mig själv mitt eget paket, det är ju helt solklart...
Myosotis
13-12-2010, 19:51
CITAT (Margith @ 13-12-2010, 12:06)  På stämpeln står det POSTEN.  Nähä!?
DykUnderYtan
13-12-2010, 20:14
CITAT (Myosotis @ 13-12-2010, 19:51)   Nähä!? Hmm, vad konstigt... har vi samma fått samma tomte?? Min bor också i "posten"...
Myosotis
13-12-2010, 20:19
Ja, det måste ha blivit något fel... Anma! Anma!! Det har blivit fel, du måste göra om utlottningen! Alla ska skicka tillbaka sina klappar fast ingen vet vart men det tar säkert tomten hand om och så får vi börja om från början.
Irene_L
13-12-2010, 20:39
Oj ....fanns det stämplar på era paket! På mitt paket fanns det inga stämplar alls!! Hmmm...vad konstigt!
Solklart fall av att ha gett sig själv paketet Irene Weeeeeee, jag ser jag ser!!! Det står UMEÅ på min poststämpel!!! Med fulpapper, jag lät sambon kolla efter.  Innanför ett rött paket med vita stärnor, luktar inget ( möjligen svagt av rök) och är mjukt
Meriona
13-12-2010, 21:09
 En sak är säker, min tomte är nog lite snurrig. Han/hon har bara lagt en LAPP i min brevlåda. Eller så är han/hon inte inblandad alls, på avin står det "Privat". Jag kan väl inte hämta ett paket som är nån annans privata?
Myosotis
13-12-2010, 21:11
CITAT (Wilmer @ 13-12-2010, 20:56)  UMEÅ konstigt  det var ju länge sen jag bodde i Umeå. Antingen har det tagit flera år för paketet att komma fram eller så är det inte från mig  Helt säker på att det står Umeå? För jag kände ju inte dig då, hur skulle jag veta då att jag skulle skicka ett paket till din nuvarande adress... nej det verkar konstigt. CITAT (Meriona @ 13-12-2010, 21:09)  Jag kan väl inte hämta ett paket som är nån annans privata?  Nej  det får du absolut inte göra. Du blir utan klapp i år.  Taskigt, men livet är orättvist. Du kanske får 2 nästa år?
Meriona
13-12-2010, 21:12
Det där med Umeå tror jag bara är lur.  Nån har bett nån svägerska osv....
Myosotis
13-12-2010, 21:19
CITAT (Meriona @ 13-12-2010, 21:12)  Det där med Umeå tror jag bara är lur.  Nån har bett nån svägerska osv.... Svägerska? För 14 år sen? Nu får du ge dig. Eller skulle hon också ha rest i tiden menar du? Vad invecklat det börjar bli.
Meriona
13-12-2010, 21:22
Märkeliga tinga hända i denna värld.  Svägerskan kanske reste förbi Umeå och hamnade på en provraket från Esrange, det vet man ju att sånt tar tid innan det kommer ner igen.  Rymdskrot är det Wilmer fått, helt klart.
Myosotis
13-12-2010, 21:42
CITAT (Meriona @ 13-12-2010, 21:22)  Märkeliga tinga hända i denna värld.  Svägerskan kanske reste förbi Umeå och hamnade på en provraket från Esrange, det vet man ju att sånt tar tid innan det kommer ner igen.  Rymdskrot är det Wilmer fått, helt klart. Men... Wilmer har väl ingen tvilling? För det krävs väl för att den ena ska kunna åldras mer än den andra som varit ute i rymden och flugit med ljusets hastighet, eller åtminstone för att man ska kunna se att Wilmer... äh ja menar svägerskan... har åldrats... ääh... vems svägerska är det vi pratar om? Fick just mail från mammas svägerska, men det beror på att hon är min faster så hon kanske inte räknas, och vad jag vet har hon nog aldrig varit i Umeå eller rymden...  ärligt talat förstår jag inte vad jag pratar om längre, kan någon förklarar vad min faster gör i rymden? Jag menar, jag fick ju mail från henne precis nu, 21.20, hur ska hon då ha hunnit...
Meriona
13-12-2010, 21:45
Det kanske är Wilmers tvilling som är din faster? Har du kollat noga?  Den där konstnärliga ådran ni båda har verkar lite skum tycker jag.
blomkronan
Jag har fått paket  poststämpeln... är samma som sist Fulpappret var ett finpapper utochin... våga inte öppna utan att först känna med handen att det fanns ett papper till... det var det. Innehållet var mjukt, har klämt ett tag och gissat på vad det kan vara... men jag får vänta 11 dar, innan jag får veta  Men ledtrådar vill jag ha... CITAT (DykUnderYtan @ 13-12-2010, 18:29)  Jag har fått paket... funderar lite... känns som om tomten känner mig...  Blomkronan, är det du som är min Secret santa tro???   Är det bara mig du känner
CITAT (Myosotis @ 13-12-2010, 20:19)  Ja, det måste ha blivit något fel... Anma! Anma!! Det har blivit fel, du måste göra om utlottningen! Alla ska skicka tillbaka sina klappar fast ingen vet vart men det tar säkert tomten hand om och så får vi börja om från början. Vi gör så här. Alla skickar sina paket till mig istället. Så ordnar det sig.
Meriona
Dåligt med ledtrådar eller? Jag ska ledtråda då. Min paket är för två.
Jag börjar ledtråda efter jul. Men jag har redan glömt vad eller till vem jag skickat, så det kan bli svårt!
jultomten.jpg I från en kompost nära dej.
Myosotis
13-12-2010, 21:55
 En rymdsnigel!!
Meriona
13-12-2010, 21:57
Tycker det påminner lite om Yoda...
Myosotis
13-12-2010, 22:03
vem/vad är yoda?
Margith
13-12-2010, 22:10
CITAT (Meriona @ 13-12-2010, 21:12)  Det där med Umeå tror jag bara är lur.  Nån har bett nån svägerska osv.... Jag har redan sagt att jag inte ger några ledtrådar ännu, eftersom min klapp är en ledtråd i sig själv. Men en ledtråd till kan ni få: jag är tillräckligt om mig och kring mig för att INTE lägga klappen i brevlådan här hemma. Om poststämpeln går att läsa skulle det bara bli för enkelt. Men jag lovar; jag åker inte till Umeå med försändelsen, herre je det är närmare 30 mil enkel väg dit, nån måtta får det väl ändå vara? Svägerskor har jag 3 st, men jag bor närmare Umeå än nån av dem. Jag skulle vilja veta vad det är för jycke som sitter och stämplar frimärken med en stämpel som det står POSTEN på  Får jag fingrarna på honom....
Myosotis
13-12-2010, 22:15
CITAT (Margith @ 13-12-2010, 22:10)  Men jag lovar; jag åker inte till Umeå med försändelsen, herre je det är närmare 30 mil enkel väg dit, nån måtta får det väl ändå vara? Ja just det, glömde nog säga att jag inte heller postat min klapp i Umeå.
Jag har fått pakeeeeet !!!!! Har burit in ved, och sneglade mot brevlådan var 10.e minut, och SÅ .... MIN brevbärare .... MED paket !!! Försökte läsa poststämpeln, men det gick INTE, för naturligtvis var ju själva omslagspappret SVART !! Tror att det slutade på "holm", men det verkade inte vara ett K innan ???? Uddeholm ? Bornholm ? Nåt-annat-holm ?? Paketet är vackert inslaget, i vitt, med små snögubbar och änglar. Doftar en aning av parfym, men är mjukt ... Kanske "lös" tvål ??? Det var iaf VÄL värt att vara ledig idag, nu återstår bara att kunna vänta fram till den 24.e ....
Myosotis
13-12-2010, 22:30
Nu har jag mätt lite på kartan, det var ännu närmare än jag trodde  Jag har skickat en bit åt SSV ungefär, men jag tror att brevet passerat destinationen för alla brev går väl till poststationen först, så det har - enligt eniro - fortsatt ca. 36 km förbi målet i samma riktning och vänt för att åka 36 km tillbaka åt NNO. Så meningslöst. En omväg på 72 km, fågelvägen då.
CITAT (Margith @ 13-12-2010, 22:10)  Jag har redan sagt att jag inte ger några ledtrådar ännu, eftersom min klapp är en ledtråd i sig själv. Men en ledtråd till kan ni få: jag är tillräckligt om mig och kring mig för att INTE lägga klappen i brevlådan här hemma. Om poststämpeln går att läsa skulle det bara bli för enkelt. Men jag lovar; jag åker inte till Umeå med försändelsen, herre je det är närmare 30 mil enkel väg dit, nån måtta får det väl ändå vara? Svägerskor har jag 3 st, men jag bor närmare Umeå än nån av dem. Jag skulle vilja veta vad det är för jycke som sitter och stämplar frimärken med en stämpel som det står POSTEN på  Får jag fingrarna på honom.... Trode typ halva sverige hade Umeå som upptagningsområde, vi här under Vänern har Göteborg i allafall (ledtråd). CITAT (Myosotis @ 13-12-2010, 22:15)  Ja just det, glömde nog säga att jag inte heller postat min klapp i Umeå. *Myo struken*
Eva-Helene
13-12-2010, 22:46
Ja Wilmer, alla brev och paket som skickas från Norrland tar omvägen om Umeå. Det är bara brev/paket som skickas inom postområdet som inte går via Umeå! Hur dumt som helst, om ni frågar mig! Rent av larvigt!
Aha ! Då är mitt paket iaf INTE från "norra" delen av landet ... Kanske ??? (Uddeholm, var har jag fått det ifrån ?? Var fasen ligger Uddeholm ??  )
titti49zon6
14-12-2010, 07:30
Jag tror jag vet vem som är min tomte men jag säger inget ännu Och innan ni börjar skälla så vill jag upplysa om att jag har inte öppnat själva julklappen ännu men pga ledtrådarna här så tror jag att jag avslöjat min Jag sa till på Postens inlämningsställe att mitt paket får absolut inte stämplas
DykUnderYtan
14-12-2010, 08:03
CITAT (blomkronan @ 13-12-2010, 21:45)  Jag har fått paket  poststämpeln... är samma som sist Fulpappret var ett finpapper utochin... våga inte öppna utan att först känna med handen att det fanns ett papper till... det var det. Innehållet var mjukt, har klämt ett tag och gissat på vad det kan vara... men jag får vänta 11 dar, innan jag får veta  Men ledtrådar vill jag ha...  Är det bara mig du känner  Hehe... nä det hoppas jag verkligen inte men av odliaterna som är med här tror jag. Nu vet jag ju inte vad det är i paketet men den lilla lappen tyder på att det är någon som vet nåt om mig, som jag inte skrivit om här vad jag vet. Men det kan ju vara en lyckoträff också från tomten, eller så har jag helt fel i mina spekulationer om vad det kan vara i paketet... Får väl börja leta ledtrådar här nu då...
DykUnderYtan
14-12-2010, 08:24
CITAT (Meriona @ 13-12-2010, 21:45)  Dåligt med ledtrådar eller? Jag ska ledtråda då. Min paket är för två.  Hmm... kanske är Meronia som är min tomte då?  Har bara klämt lite på paketet, känns som två runda nånting...
CITAT (Myosotis @ 13-12-2010, 01:06)  Jag skaaa inte öppna före jul!!! Är du min tomte? Får vi börja gissa? Poststämpeln är oläslig och jag skickade till dig i fjor, så det måste vara du!  Poststämpeln säger inte så mycket... man kan ju posta från en annan ort! Jag har inget fått ännu, idag ska jag överfalla brevbärarn...
AnnammA
14-12-2010, 09:33
CITAT (Irene_L @ 13-12-2010, 20:39)  Oj ....fanns det stämplar på era paket! På mitt paket fanns det inga stämplar alls!! Hmmm...vad konstigt! Secret Sancta vill väl vara xtraklurig, eller så skall man inte stämpla på ömtåliga paket....
AnnammA
14-12-2010, 09:38
...men ännu inget paket till mig...Har Santa skrivit fel adress, månne?
Irene_L
14-12-2010, 09:51
CITAT (AnnammA @ 14-12-2010, 09:33)  Secret Sancta vill väl vara xtraklurig, eller så skall man inte stämpla på ömtåliga paket.... Aha...är det något ömtåligt i paketet?  Hmmm....är det en ledtråd tro??
emmas matte
14-12-2010, 10:55
var är mitt paketet????????
Jag vet inte om min mottagare fått paketet ännu, hon/han har inte synts till i tråden på länge? I så fall är min lilla luriga ledtråd är inte uppfattad.....  Mitt paket som kom i slutet av förra veckan hade en tydlig poststämpel, men jag snokar vidare lite till, förmodligen kan man inte lite på stämplarna alls efter vad jag förstår  Har alltid trott att Santa bodde nordligt, inte söderut i landet???
Margith
14-12-2010, 13:14
Jag har fått ett paket till. Det här paketet är från tomten och är fyrkantigt. Stämpeln är helt oläsbar. Jag tror att det är det här paketet som hör hemma i den här tråden och att det förra paketet jag fick hör hemma i tråden Crafty Secret Santa
AnnammA
14-12-2010, 13:34
CITAT (Margith @ 14-12-2010, 13:14)  Jag har fått ett paket till. Det här paketet är från tomten och är fyrkantigt. Stämpeln är helt oläsbar. Jag tror att det är det här paketet som hör hemma i den här tråden och att det förra paketet jag fick hör hemma i tråden Crafty Secret Santa  ...bara det inte är mitt paket... CITAT (Irene_L @ 14-12-2010, 09:51)  Aha...är det något ömtåligt i paketet?  Hmmm....är det en ledtråd tro??  ...nä, köttbullarna blir pannbiffar...
DykUnderYtan
14-12-2010, 13:34
Ledtråd: Min mottagare har fått sitt paket... finns en ledtråd till bland alla dessa inlägg... ho ho hooo...
Snälla Santa: Skulle du vilja göra en lista i början av tråden vilka som fått? Då ser vi att alla paket nått sin mottagare. Sen vore det bra med en lista med dem som gissat rätt och parat ihop sitt paket med rätt avsändare.
AnnammA
14-12-2010, 14:55
Idag låg det i min brevlåda, men ingen stämpel här heller...Kan det vara något som inte skall plattas till i mitt paket med... En tillplattad marcipangris?  Fast nu blev den ju inte tillplattad, då paketet var utan stämpel...
AnnammA
14-12-2010, 15:00
Förresten: Heaven, it must be haven....
Kollat brevlådan: Inget paket!
CITAT (mojan @ 14-12-2010, 14:15)  Snälla Santa: Skulle du vilja göra en lista i början av tråden vilka som fått? Då ser vi att alla paket nått sin mottagare. Sen vore det bra med en lista med dem som gissat rätt och parat ihop sitt paket med rätt avsändare.  Ja det gör jag gärna, men då vill jag ha PM från dem som har fått!  Jag gjorde det ju förra året har jag för mig, har bara glömt det nu ju. Kollar i tråden men kan ju missa nåt, så PM please om du fått men inte står så i första inlägget.
Nu har jag skrivit in de som fått som skrivit i tråden. Tror jag fick med alla? Flyttade alla anmälda överst också i det inlägget så man slipper scrolla ner så mycket, reglerna vet ju alla redan hoppas jag!
hattstugan
14-12-2010, 18:01
Har både fått och skickat paket! Vet också att mottagaren fått sitt paket!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|