Full version: Hiss eller diss?
Dilara
Hej och hoj!
Med inspiration från bland annat en gammal tråd: " adrig mer tazetter ", så ville jag testa att plantera tazettlökar, eller köpa färdigdrivna. Med lite närmare sökning kom jag fram till att enligt vissa doftar de sött och gott, medan vissa avskyr den för att den luktar kattpiss! Vad tycker ni?
Själv har jag av ren, otålig nyfikenhet planterat en del lökar! I vanliga fall gillar jag blomdofter, vare sig et är starkt eller lite ovanligt. Så jag tror att jag kommer att gilla doften. Men det ska bli spännande att sniffa på denna blomma när de slår ut!

Jag röstar på "Vet inte".
Alexander-VG-zon3
jag tycker dom doftar gott.
Aqvakul
CITAT (flaxss @ 01-11-2010, 19:44) *
jag tycker dom doftar gott.

ja, men ganska starkt..
Rihane
Doftar gott någon annanstans än ett utrymme som man vistas i mer än en kvart.
tulle
Gott!
Sak samma med hyacinter som jag också tycker skall dofta. Jag har stort besvär varje år i december att leta upp doftklassificerade hyacintlökar, och jag skall givetvis ha dem som doftar mest.
Fjortispower
Konstigt att det står 6 antal röster, men 2 på gott, 1 på inte gott och 1 på vet inte, det blir ju 4? confused.gif
kerstin z5-6
kattkiss thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon