|
Border collie till salu
Gammal hane (11½ år) som du inte behöver dras med länge. (förhoppningsvis) Han är grinig på allt och alla. Visar gärna tänderna och morrar ända nerifrån kulpåsen som inte finns kvar. Gillar du inte barn så kan han vara bra att ha i närheten. Han AVSKYR ungar. Hade helst bitit alla om han bara fått tillåtelse.
Arbetsnarkoman är ett ord som beskriver gubben bra. Blir grinigare än vanligt om han inte får arbeta och kan då göra utfall även mot folk han egentligen gillar.
Har du svårt att hålla ordning på dina djur eller familjen. Inga problem! Han håller ihop gruppen. Vallar dock inte bilar och cyklar men småhundar trycker han ihop. Är mycket snäll mot alla hundar, alltså tvärtemot hur han är mot människor.
Har du kallt på golvet inne så låter du bli att dammsuga på en vecka. Han har då fällt en ryamatta åt dig och golvisoleringen är fixad för vintern. Han fäller, precis som alla hundar, två gånger om året. Skillnaden är att hans båda fällningsperioder varar i 6 månader.
Han gillar inte att kramas. Det har jag struntat i och kramar honom ändå. Det är bara för herrn att gilla läget. [attachment=55999:Kopia_av_IMG_0988.JPG]
Som ny ägare måste du vara dominant och konsekvent. Ger du honom lillfingret så har han redan svalt din överkropp. Du måste ha mycket tålamod för gubben börjar bli lite susig i bollen. Tror han börjat bli lite åldersdement. [attachment=55998:IMG_9240.JPG] Du måste också vara väldigt duktig på att kunna tyda hundars kroppsspråk och själv kunna förmedla med ditt eget kroppsspråk. Han är tydlig men kräver också att även du är det. Vinkar du till grannen kan han ta det som ett kommando om du vinkar 'på fel sätt'. Alltså kan han dra iväg som om han gick på jetbränsle åt endera hållet och hämta hem grannens gubbe. Vill du ha grannens gubbe kan det ju iof vara bra.
Det finns bara en veterinär som kan hantera honom så du får med hennes uppgifter så du vet vart du ska åka om nåt händer. Hon är den ända som inte har ärr efter hans besök. Sätter man munkorg på honom blir han rabiat.
Är du inte svenskspråkig så funkar det ändå. Han tar kommandon på svenska, engelska, danska, tyska och tar också visselkommandon. (jag hade tråkigt och tränade in fler språk) Även 'latmans'kommandon ingår i hans kunnande. Bl.a 'Ööhhh' = lägg dig.
Som du ser har han både goda och dåliga sidor. Eftersom han är så gammal tänkte jag mig att han blir ganska billig. Du som vill ha honom kommer ju inte kunna ha honom hur länge som helst.
Vid snabb affär kan jag skicka med en ännu äldre Jack Russell (12½). Det är också en ettrig grinig rackare.
Pris: Tja, en hundring kanske eller bytes mot en ny kraftstång till traktorn.
Monica i Nässjö
01-11-2010, 22:56
Ha ha! Jag tror inte för ett ögonblick att du vill bli av med honom, det där var skrivet med mycket kärlek  Verkar vara en riktigt mysig kille du har som ger matte händerna fulla
Myosotis
01-11-2010, 23:13
Hahaha, underbart! CITAT (Katie @ 01-11-2010, 22:49)  Vinkar du till grannen kan han ta det som ett kommando om du vinkar 'på fel sätt'. Alltså kan han dra iväg som om han gick på jetbränsle åt endera hållet och hämta hem grannens gubbe. Vill du ha grannens gubbe kan det ju iof vara bra. CITAT (Katie @ 01-11-2010, 22:49)  'Ööhhh' = lägg dig. Kul bild också
Vilken superhäftig = helt oregerlig vovve !! Skrattar gott !!
Säljas går nog inte efter den beskrivningen, snarare "bortskänkes"
Det är ju egenheterna som gör honom till min älskling  men också det som driver mig till vansinne.  CITAT (Monaxe @ 01-11-2010, 23:30)  Säljas går nog inte efter den beskrivningen, snarare "bortskänkes"  En kraftstång till traktorn kunde han väl vara värd?? En klen en??
sqrulan
02-11-2010, 08:25
 Ha, ha vilken sötnos och charmör!
Skruttis
02-11-2010, 08:56
CITAT (Katie @ 01-11-2010, 22:49)  Har du kallt på golvet inne så låter du bli att dammsuga på en vecka. Han har då fällt en ryamatta åt dig och golvisoleringen är fixad för vintern. Han fäller, precis som alla hundar, två gånger om året. Skillnaden är att hans båda fällningsperioder varar i 6 månader. Mycket praktiskt, den biten gillar jag. CITAT (Katie @ 01-11-2010, 22:49)  Han är tydlig men kräver också att även du är det. Vinkar du till grannen kan han ta det som ett kommando om du vinkar 'på fel sätt'. Alltså kan han dra iväg som om han gick på jetbränsle åt endera hållet och hämta hem grannens gubbe. Vill du ha grannens gubbe kan det ju iof vara bra.  Aldrig i livet. Det törs jag inte chansa på. En gubbe räcker för mig.
Chamomille
02-11-2010, 09:09
Tokfia [attachment=56002:gapflabb.gif]
Irene_L
02-11-2010, 11:20
Haha...vilket kul inlägg!  Du skriver helt underbart och vilken härlig humor du har!! Du skulle skriva en bok!!
Meriona
02-11-2010, 12:32
*Stintan*
02-11-2010, 13:01
Biggan_
02-11-2010, 13:42
Instämmer i kören! Vilket kul inlägg!
Eva-Helene
02-11-2010, 13:57
Ja jösses ska tänka på saken
Trots sina små, hmm, egenheter så är han min älskling och livlina.  Det är han som först och främst varnar mig för om jag håller på att krokna in. Han har även överfört detta till ungtiken. Tack vare honom har jag lyckats undvika en del saker som kunde blivit allvarliga om jag snabbt blivit dålig och svimmat. Jag känner inte alltid själv när det är på gång men han har full koll. Är det ingen annan som har något djur till salu.
Skruttis
02-11-2010, 16:26
Jag har en kull Dammråttor till salu. De är mjuka och gosiga, väldigt pigga, far omkring och boar gärna i små hörn. Gör inte mycket väsen av sig. Skäller aldrig. Till färgen gråvita. Gärna samma köpare till alla 30 st i kullen. Liten varning bara, de förökar sig hejvilt om de får vara ifred.
Någon? Snälla!!
*Stintan*
02-11-2010, 16:50
CITAT (Skruttis @ 02-11-2010, 16:26)  Jag har en kull Dammråttor till salu. De är mjuka och gosiga, väldigt pigga, far omkring och boar gärna i små hörn. Gör inte mycket väsen av sig. Skäller aldrig. Till färgen gråvita. Gärna samma köpare till alla 30 st i kullen. Liten varning bara, de förökar sig hejvilt om de får vara ifred.
Någon? Snälla!!  Annars kan du ju ge bort dom i julklapp. Räcker inte dina kan du få mina. Kan ju bli "årets julklapp"!
sqrulan
02-11-2010, 17:19
Skruttis
02-11-2010, 17:30
Jättebra idé Stintan! Tror jag ska bli med i Secret Santa i år. Vem vill ha min julklapp?
CITAT (Skruttis @ 02-11-2010, 16:26)  Jag har en kull Dammråttor till salu. Menar du bävrar? Olle
CITAT (Olle A @ 02-11-2010, 18:31)  Menar du bävrar? Olle
CITAT (Skruttis @ 02-11-2010, 16:26)  Jag har en kull Dammråttor till salu. De är mjuka och gosiga, väldigt pigga, far omkring och boar gärna i små hörn. Gör inte mycket väsen av sig. Skäller aldrig. Till färgen gråvita. Gärna samma köpare till alla 30 st i kullen. Liten varning bara, de förökar sig hejvilt om de får vara ifred.
Någon? Snälla!! Skönt att höra att det är fler som avlar Dammråttor. Mina har, tack vare gubbhunden, utvecklats / muterats till Dammbävrar. De rackarna t.o.m jagar en uppför trappen  om man inte är snabb nog att hålla efter kullarna. Avelsarbetet är mycket snabbgående.
Chamomille
02-11-2010, 19:21
CITAT (*Stintan* @ 02-11-2010, 13:01)  Japp!
Kan lika gärna sälja den andra gammelhunden också på en gång. Lika bra att göra sig av med dem nu och skaffa in ytterligare en unghund 'som lyssnar', till skillnad mot de två gamle. Denna gången är det en ettrig Jack Russelltant på 12½ år som säljes. Moder Jord i liten förpackning. Hon har fött upp tre egna valpkullar och agerat amma åt två kattkullar. Hon har även försökt att föda upp höns- och ankkycklingar. Blev något förnärmad över att de inte ville dia. Hon som satt mjölk och allt. Även människobebis och föl har hon försökt ta till sig men där gick den elaka matten emellan och sa stopp. Vill du ha en liten hund (katterna är större) med enorma moderskänslor är detta hunden för dig. Hon är en riktig minipolis som ser, hör och vet allt. Hennes minne är lika långt som hennes långsinthet. Hon glömmer och förlåter ALDRIG!!! Tänderna hennes ska dras ut så du behöver inte vara rädd för hennes bett som annars är MYCKET hårt. Hon är ju en terrier och låter ingen glömma det. Att du kanske säger NEJ till henne skiter hon högaktningsfullt i. Hon ger bara en blick som ber dig att hoppa & hänga dig. Sen fortsätter hon glatt med det hon påbörjat. [attachment=56020:Kopia_av_IMG_0319.JPG] Hon är faktiskt behaglig att ha med sig ut bland folk. Hon bryr sig inte mycket om vare sig folk eller fä när hon är med på tex växtmarknader. Visserligen drar hon sig inte för att sätta sig och skita mitt framför ett bord på marknaderna men hon står snällt kvar brevid medans man skamfullt plockar upp efter 'Hennes Höghet'. Hon lägger gärna näsan i blöt vare sig hon har där att göra eller inte. Hon tuktar hundar och katter även om det inte behövs. I hennes ögon är hon STÖRST, BÄST OCH VACKRAST! [attachment=56019:Kopia_av_IMG_0940.JPG] Tycker du att du har för mycket telefoner och fjärrkontroller? Ingen fara. När tanten får för sig att det är bebisdags snor hon telefoner, fjärrisar, miniräknare mm. Allt med knappar. Det är de bästa substituten för puppisar. Telefonerna låter ju dessutom emellanåt. Hon bäddar gärna ner dem på de mest obegripliga ställena också. Denna hunden kan du nog ha i närmare tio år till. Hon kommer aldrig att dö. Hon har blivit sparkad av hästarna. En av dem t.o.m trampade på hennes huvud!  (då var det matte som var nära döden) Hon har blivit påkörd av bil, hoppat från rännet ner i en tom lada (fyra meters fall) mm mm. Aldrig ett brutet ben!!! Vet inte vad som skulle sänka denna tanten?? Tänkte att ända sättet att bli av med henne vore att sälja henne. Kanske även skänka bort henne om rätt hem infinner sig. Du som är intresserad måste ha ett hem som tål det mesta. Hon är nämligen mer som en katt än en hund. Hon klättrar i alla sorters möbler, även bokhyllor. Vill hon ha tag på något så löser hon hur det ska bli hennes. Ingen uppgift har hon misslyckats med än. Ditt psyke bör vara starkt. Hon kör nämligen över en när man minst anar och när du väl kommer på det är det för sent. Är du en människa som tycker om practical jokes? Har du trädgård? HAR DU FJÄDERFÄN? Hon är som en råtta. Hon kommer in precis överallt och ägg är något hon gärna stjäl. Hon äter inte upp äggen. Nejnej... hon gräver ner dem i rabatterna ochnär du glad i hågen ska sätta igång med vårrensningen i trädgården kommer du garanterat köra en spade rätt i ett av hennes ägg. Den rabatten kan glömma ett tag framöver. Se till att inte ha några trädgårdsvisningar under de närmaste veckorna efter vårröjningen för din trädgård stinker svavel. Pris: Tja, högstbjudande?
Ingela i Segersberg
02-11-2010, 21:37
Anki på Öland
02-11-2010, 22:24
Gamla hundar är det mest underbara som finns!!
Vilken pärla !!!
Chamomille
03-11-2010, 04:58
Margith
03-11-2010, 12:46
Vill du helrenovera huset/lägenheten? Vill du köpa nya möbler? Har du en andra hälft som hellre lägger pengarna på nåt annat?
Jag har lösningen! Hyr vår hund! Men det finns några saker som jag vill göra dig uppmärksam på innan du bestämmer dig.
1. Cigaretter och vallmofrön måste förvaras inlåst, för säkerhets skull bör även sprit förvaras i låst utrymme. 2. Hunden sover i sängen. Du bör därför ha en dubbelsäng, har du tur ryms även du i sängen. 3. Hunden är i storlek och tyngd som en rejäl schäfer. Han tror att han är en chihuahua. Du bör därför ha en stark benstomme, eftersom det annars kan kosta dig ett revben eller två. 4. Hunden apporterar ALLT som flyger. Har du grannar som har höns, änder, papegojor, kanariefåglar el dyl bör du alltså tänka på grannsämjan. Å andra sidan kan han kanske bidra till middagsmaten. 5. Hunden går inte att lämna ensam. Han låter så det tar max 15 min innan grannarna har fixat så att polisen, Miljö- och hälsoskyddskontoret samt nån djurskyddsförening står på din bro, fullständigt övertygade om att du håller på att strypa hunden väldigt långsamt. 6. Hunden går även att, till viss del, använda som vakthund. Jag lovar att ingen kommer i närheten av din garageuppfart utan att du hör det. Känd eller okänd spelar ingen roll. Å andra sidan älskar han alla människor, så bara personen vågar kliva över tröskeln och stänga dörren efter sig, blir han tyst. 7. Har du örhängen? Se upp, han är otroligt duktig på att pillra loss örhängen från öron. Örhängena äter han upp.
Tidsåtgången är ungefärligen:
Nya möbler 1-2 dagar/rum. Nya tapeter och nytt golv 2-3 dagar/rum. Om skadorna inte behöver vara alltför stora kan han hinna med flera rum på samma tid. Vill du ha bort en hel vägg eller vill du ha en helt ny trappa till övervåningen, räkna med 1 månad för säkerhets skull. Annars finns risken att din andra hälft tycker att det går att laga med spackel och plastic-padding.
Skulle det sen visa sig att du inte är riktigt nöjd med renoveringen erbjuder jag rabatterat pris på en ny hyresperiod.
Chamomille
03-11-2010, 14:17
[attachment=56039:gapflabb.gif]
*Stintan*
03-11-2010, 14:46
[attachment=56040:smilie_girl_101.gif]
Jag skulle kunna sälja en fisande cornish rexhane. Han fiser verkligen så håret raknar på huvudet och folk rusar ut ur rummet. Han följde med på köpet när husse i familjen köpte sig en bengaltjej. De har vuxit upp tillsammans och är väldigt täta. Toots som han heter vägde 12 kilo när han kom hit, trots att han åt Hills dietmat... Det var som att lyfta en säck ris. Han gillar inte att bli lyft utan fäktar allt vad han kan med hela kroppen så man bör undvika detta för att slippa ryggskott så väl som rivsår. Vi har lyckats få ner honom till sju kilo nu, vilket har gett ett stort skinnöverskott under magen. Detta slår glatt från sida till sida som ett sorts juver när han joggar runt. Bengaltjejen har som hobby att bita av Toots hår/päls är hon har tråkigt, så han saknar ofta morrhår på ena sidan, de som finns kvar är ju krulliga och ser lite lätt svedda ut. Ögonbrynen hinner sällan växa ut. Hon skalar även av all päls på sidorna av honom, han ser rätt tuff ut, typ mohikanfrisyr. Visst var det någon som efterlyste katthår för ett tag sedan, Isa (bengaltjejen) kanske kan sälja lite... Toots är en varelse med stor integritet, han är modig och rättfram och har spöat alla hundarna här så att de blir alltid lite nervösa när han är i närheten. Emellanåt glömmer han bort detta och går omkring i hundflocken och jamar svagt och utdraget många gånger efter varandra, så att hundarna ska fatta att han vill bli gosad. Hundarna går inte på det där utan det brukar sluta hos matte som gärna klappar honom.  Bifogar en bild på den pälsätande bengalen och Toots. Kan kanske tänka mig att sälja även den pälsätande bengalen och en growlande ocicat som heter Gizmo om intresse finns. Pma mig i så fall... Mvh Fenja
Skruttis
03-11-2010, 17:01
CITAT (Olle A @ 02-11-2010, 18:31)  Menar du bävrar? Olle Bävrar?  Det tog mig flera timmar att komma på vad du menade Olle. Här går hissen långsamt ibland.
CITAT Jag har en kull Dammråttor till salu. De är mjuka och gosiga, väldigt pigga, far omkring och boar gärna i små hörn. Gör inte mycket väsen av sig. Skäller aldrig. Till färgen gråvita. Gärna samma köpare till alla 30 st i kullen. Liten varning bara, de förökar sig hejvilt om de får vara ifred.
Någon? Snälla!! Det kanske är någon som vill köpa min väckarklocka? Den går inte att ställa om utan du får räkna med att bli väckt klockan 5 varje morgon. Den är grå-svart-vit, lurvig och låter ungefär som en motor. Den väcker en genom att ömsom krafsa på ditt täcke uppe vid huvudet, bita dig hårt i näsan och med tänderna rycka loss dina hårstrån ett i taget.
anne-li i olofstorp
03-11-2010, 19:39
hahahhah! Själv är jag såååå skadad att jag inte vill bli av med någon av mina tre terrorister...... Däremot har grannen två katter som tror att dom bor här...... Vill någon lägga ett bud på dessa två, så lovar jag att dom fyller alla förväntningar.....
CITAT (Fny @ 03-11-2010, 18:19)  Det kanske är någon som vill köpa min väckarklocka? Den går inte att ställa om utan du får räkna med att bli väckt klockan 5 varje morgon. Den är grå-svart-vit, lurvig och låter ungefär som en motor. Den väcker en genom att ömsom krafsa på ditt täcke uppe vid huvudet, bita dig hårt i näsan och med tänderna rycka loss dina hårstrån ett i taget.  Den väckarklockan hade varit nåt för mig. Jag ställde min klocka på 10 i morse men den hade jag uppenbarligen ignorerat.  När jag till slut bände upp ögonlocken var klockan 12. Kanske hade behövt något som plågade mig tills jag vaknar.
Skruttis
04-11-2010, 07:02
kan tillägga att väckarklockan även har en snoozefunktion... då den väcker dig genom att lägga en genomblöt och iskall kattleksak på dig, som du sen kan hiva iväg och du kan justera snooze-intervallen genom att kasta olika långt. Så fort bollen är fångad av det lilla monstret kommer den dock tillbaka och hamnar på dig. Väljer du att ignorera den blöta leksaken övergår klockan till standardväckningssignalen.
ingrids
04-11-2010, 15:39
För den som inte lider av överdriven handsvett kan jag tillhandhålla en utmärkt kattsnooze: när väckarklockan ringer och ljuset tänds hoppar han upp/vandrar till huvudänden på sängen och vill bli kliad på magen. När man börjar klia honom viker han sig om handen på en så att handen blir löjligt varm och ja, man får handsvett. Skulle man somna om eller sluta klia av någon annan anledning jamar han eller testar med en tass i ansiktet ifall man är vaken. Lite opålitlig dock, eftersom det händer att själva snoozen somnar mitt i alternativt är alldeles extra supergullig på ett sådant sätt att man glömmer bort tiden och kommer försent till jobbet ändå, därav att han vissa dagar är ganska billig.
I övrigt oduglig till det mesta i kattväg, har t.ex. bara lyckats välta ner en enda blomkruka på tre år och gillar inte ens räkor. Välter väldigt lätt och landar med magen i vägen och tassarna i en bedårisk pose. Inget för dig som vill ha en riktig katt.
hattstugan
05-11-2010, 16:14
 För alla underbara berättelser ni har delat med er av här!! Dagens skratt!!
ZzzzzZzzzz.... *sover* Känner plötsligt att det är väldigt blött och kallt på lakanet framför mitt ansikte. "Men herrejisses, har jag dreglat så mycket?!" ... "Nehej, det är bara leksaksråttan som har fått bada igen...." Caspar fnurrar och tittar uppfodrande på mig. Råttan är dyngsur. Jag kastar den. Flupp. "Attans, jag missade dörröppningen!" Den blöta floppen lämnade stor blöt fläck på dörren. ... *frrrr frrrrr* Caspar titta uppfodrande på mig och petar upp råttan i ansiktet på mig. Suck...
Skruttis
06-11-2010, 17:11
Caspar är ganska billig vid sådana tillfällen antar jag!? Vad härligt att vara ägd av en katt.
*Stintan*
06-11-2010, 19:03
Jag föreslog en försäljning för golvmoppen men då sa hon att hon inte ville sälja mig
CITAT (*Stintan* @ 06-11-2010, 19:03)  Jag föreslog en försäljning för golvmoppen men då sa hon att hon inte ville sälja mig 
CITAT (Katie @ 02-11-2010, 20:07)  Kan lika gärna sälja den andra gammelhunden också på en gång. Lika bra att göra sig av med dem nu och skaffa in ytterligare en unghund 'som lyssnar', till skillnad mot de två gamle. Denna gången är det en ettrig Jack Russelltant på 12½ år som säljes. Moder Jord i liten förpackning. Hon har fött upp tre egna valpkullar och agerat amma åt två kattkullar. Hon har även försökt att föda upp höns- och ankkycklingar. Blev något förnärmad över att de inte ville dia. Hon som satt mjölk och allt. Även människobebis och föl har hon försökt ta till sig men där gick den elaka matten emellan och sa stopp. Vill du ha en liten hund (katterna är större) med enorma moderskänslor är detta hunden för dig. Hon är en riktig minipolis som ser, hör och vet allt. Hennes minne är lika långt som hennes långsinthet. Hon glömmer och förlåter ALDRIG!!! Tänderna hennes ska dras ut så du behöver inte vara rädd för hennes bett som annars är MYCKET hårt. Hon är ju en terrier och låter ingen glömma det. Att du kanske säger NEJ till henne skiter hon högaktningsfullt i. Hon ger bara en blick som ber dig att hoppa & hänga dig. Sen fortsätter hon glatt med det hon påbörjat. [attachment=56020:Kopia_av_IMG_0319.JPG] Hon är faktiskt behaglig att ha med sig ut bland folk. Hon bryr sig inte mycket om vare sig folk eller fä när hon är med på tex växtmarknader. Visserligen drar hon sig inte för att sätta sig och skita mitt framför ett bord på marknaderna men hon står snällt kvar brevid medans man skamfullt plockar upp efter 'Hennes Höghet'. Hon lägger gärna näsan i blöt vare sig hon har där att göra eller inte. Hon tuktar hundar och katter även om det inte behövs. I hennes ögon är hon STÖRST, BÄST OCH VACKRAST! [attachment=56019:Kopia_av_IMG_0940.JPG] Tycker du att du har för mycket telefoner och fjärrkontroller? Ingen fara. När tanten får för sig att det är bebisdags snor hon telefoner, fjärrisar, miniräknare mm. Allt med knappar. Det är de bästa substituten för puppisar. Telefonerna låter ju dessutom emellanåt. Hon bäddar gärna ner dem på de mest obegripliga ställena också. Denna hunden kan du nog ha i närmare tio år till. Hon kommer aldrig att dö. Hon har blivit sparkad av hästarna. En av dem t.o.m trampade på hennes huvud!  (då var det matte som var nära döden) Hon har blivit påkörd av bil, hoppat från rännet ner i en tom lada (fyra meters fall) mm mm. Aldrig ett brutet ben!!! Vet inte vad som skulle sänka denna tanten?? Tänkte att ända sättet att bli av med henne vore att sälja henne. Kanske även skänka bort henne om rätt hem infinner sig. Du som är intresserad måste ha ett hem som tål det mesta. Hon är nämligen mer som en katt än en hund. Hon klättrar i alla sorters möbler, även bokhyllor. Vill hon ha tag på något så löser hon hur det ska bli hennes. Ingen uppgift har hon misslyckats med än. Ditt psyke bör vara starkt. Hon kör nämligen över en när man minst anar och när du väl kommer på det är det för sent. Är du en människa som tycker om practical jokes? Har du trädgård? HAR DU FJÄDERFÄN? Hon är som en råtta. Hon kommer in precis överallt och ägg är något hon gärna stjäl. Hon äter inte upp äggen. Nejnej... hon gräver ner dem i rabatterna ochnär du glad i hågen ska sätta igång med vårrensningen i trädgården kommer du garanterat köra en spade rätt i ett av hennes ägg. Den rabatten kan glömma ett tag framöver. Se till att inte ha några trädgårdsvisningar under de närmaste veckorna efter vårröjningen för din trädgård stinker svavel. Pris: Tja, högstbjudande?Uuuuuuunderbar vovve! Underbar beskrivning!!!!!! Skulle vilja se hur en liten hund försöker vara mamma åt ett föl....
CITAT (Fny @ 12-11-2010, 08:02)  Uuuuuuunderbar vovve! Underbar beskrivning!!!!!! Skulle vilja se hur en liten hund försöker vara mamma åt ett föl....  Hon föste sakta men säkert undan fölet från stoet. När hon tyckte att hon var på tillräckligt avstånd började hon tvätta fölungen, där hon kom åt  . Efter det lade hon sig ner och visade tuttarna, slickade på dem och visade dem för fölet precis som hon gör med valpar och kattungar. Fölungen fattade inte alls vad hon menade  utan sprang tillbaka till mamma. Embla upprepade proceduren gång på gång tills stoet tröttnade  . Då gick Embla moloket ut ur hagen. Detta höll på i ett par veckors tid. Hon är inte som hon ska, min gamla tant.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|