Full version: Koloniblogg
Fru Grön
Hej!

Jag heter Maja och är ny här på forumet. Jag har en blogg som ni gärna får kika in på http://kolonifingrar.wordpress.com/. Där skriver jag om mitt och min kusins arbete på vår kolonilott.
Vi fick tillgång till lotten i slutet av september och då var den full med ogräs. Vi har nu grävt upp en stor del av lotten men det är massor av ogräs kvar. Eftersom jag inte alltid har haft gröna fingrar och är nybörjare inom området får ni gärna komma med råd och tips om allt som har med ogräs, förbättring av jord och grönsaksodling och göra. Har ni någon egen blogg ni vill dela med er av så gör gärna det här.

Ha en bra dag!

Nettan8
Vilken trevlig blogg!
Ska bli mycket spännande att följa er, ni har en del jobb framför er men framförallt Möjligheter!!! Kul. Lycka till!
Laura
Jag tycker det är mycket trevligare att läsa blogg om nybörjare odlare än de som har perfekta köksträdgårdar.

Jag själv började odla ganska nyligen (knappt 2 år sedan när vi flyttade ut till landet från centrala Gbg) och har blivit helt besatt biggrin.gif Att odla ens egen mat är helt obeskrivbar... Jag hade iofs tur att det fanns ett växthus och odlingsland redan, men jag byggde även bl.a. några upphöjda odlingsbädd, en mojito trädgård (olika myntor) och ett fruktland.

Jag har också börjad en blogg om hur det går för mig, jag skulle egentligen har börjat bloggen förra året men jag skämdes över allt fel jag gjorde giggle.gif

bloggen: http://ruralsweden.blogspot.com

Lycka till!! smile.gif
Fru Grön
Hej Laura!

Wow vilken fin blogg du har. Jag blir så inspirerad. Tyvärr så får vi inte ha ett växthus på vår koloni men vi kommer att antingen bygga eller köpa oss en drivbänk så vi kommer igång med odlingarna till våren. Även jag har blivit smått besatt av det här och det är precis som du säger helt obeskrivbart att få smaka på det man själv har odlat.

Det ska bli kul att följa din blogg, Lycka till!!
Fru Grön
Tack så mycket Nettan ! smile.gif
Laura
biggrin.gif
Fru Grön
Någon mer som vill dela med sig av sin blogg?

Tacksam för all hjälp jag kan få smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon