Full version: Värdera tavlor?
Solstorm
Jag har några tavlor som jag funderar på att sälja. Det är ju inga stora konstnärer så det handlar ju inte om någon förmögenhet men jag tror ändå att de kan vara värda några kronor.

Jag har sökt runt lite efter sidor där man kan kolla upp konstnärer men inte hittat något som hjälper mig. Vet att en annan tavla av den ena konstnären sålde för 6000 kr på 60-talet. Nu hittar jag ingenting om honom på nätet. Är det någon som har ett tips om sidor där man kan söka eller något annat tips om hur man går till väga.
*Stintan*
Vad heter konstnären?
Solstorm
R. Martin
Gossen Ruda
Hör med auktionsfirmorna, de brukar kunna värdera tavlor.
*Stintan*
Kan det vara den här gubben? http://www.robertmartinart.com/
Solstorm
De tavlorna är mycket finare än den jag har här. I mina okunniga ögon så tycker jag att min tavla ser ganska amatörmässig ut.
Solstorm
Den personen som berättade att en tavla såldes för 6000 kr på 60-talet kanske har förväxlat de båda konstnärerna och min tavla kanske inte är värd någonting
*Stintan*
Ja vore det en någorlunda känd konstnär så borde han ju finnas på nätet någonstans.
Meriona
När man tittar på antikrundan så slår de ju i nåt jättetjockt konstlexikon ibland, kanske någon sådan bok finns på biblioteket att låna?
mojan
Har du något konstmuseum i närheten så kanske de kan hjälpa dig en bit på väg.
Alba
Prova ställa frågan om konstnären här

Jag hittade även en Seth R Martin som bla gjort ett frimärke och även en landskapsmålning.

Här finns en bild på en tavla.
Solstorm
Den är mer lik i stilen. Ser ut som namnet är nere till vänster, på min tavla är det till höger.

Tack för länken till forumet. Jag kommer att ta bild och fråga där vid ett senare tillfället.

Tack för hjälpen alla.!
herkules
fråga HÄR?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon