Full version: Druva
rosita
Jag har en druva (utan namn) som är ca 5 år. Den har fått mjöldagg i 2-3 år på rad och jag undrar nu om det kanske är så att man inte kan bli av med det? Den står placerad intill en husvägg mot söder. Det kommer en del druvor varje år, men det verkar som att det blir mindre för varje år. Någon som vet hur man blir av med mjöldagg?
RibesRubusVitis
Vanliga tips brukar vara att spruta med bikarbonat eller Atamon; själv har jag använt utspädd mjölk (en del i nio delar vatten) mot mjöldagg på vinrankor inomhus. Fungerade utmärkt.
rosita
CITAT (RibesRubusVitis @ 03-11-2010, 19:01) *
Vanliga tips brukar vara att spruta med bikarbonat eller Atamon; själv har jag använt utspädd mjölk (en del i nio delar vatten) mot mjöldagg på vinrankor inomhus. Fungerade utmärkt.

Jag har också sprutat med mjölk/vatten (så fort jag märkte det), men märkte inte någon skillnad.
Bassam
Hej

Ni kan använda
(1msk olja + bikarbonat 10 gram +1l vatten).
Obs

- ska ni spreja på bada sidor av blad.

- ska du göra det några gångar.

H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon