Full version: Braskamin
anne-li i olofstorp
Idag har jag tagit "någon i hågen" och kastat mig ut i det stora svarta djupet,,,,,, Jag har beställt en braskamin.....
Äntligen! Jag är så glad.....http://www.gbg-brasvarme.se/Modules/List/showimage?imageid=1055765298984005715&imagetitle=
Jag valde denna och tror jag kommer att bli jättenöjd!!!
Som det är idag har jag en vedspis i köket, som jag älskar och lagar mat på mm mm, men det är ju 0 i mysfaktor, och värmen stannar just där den är,.... Dessutom är den så liten att jag måste kapa ved både på längd och bredd och det blir jobbigt om det gäller att hålla värme i huset.... Nuuuuu, äntligen vågar jag språnget! Braskaminen är "MIN"...... Hurra bravo.gif yahoo.gif
Huggorm
Härligt smile.gif Jag har också en braskamin, men en mindre variant, som jag värmer stugan med. Den står två meter från där jag sitter just nu och sprider sin behagliga värme.
Fenja
Grattis, du kommer att älska den! Det är det enda jag verkligen saknar från där vi bodde innan.
Mvh
Fenja
*Stintan*
Va mysigt! Saknar också min jag hade förut.
Whiskuchi
Den är jättefin! Vi funderar på att byta ut gjutjärnskaminen mot något liknande tummenupp.gif
Solstorm
Snygg kamin!
Skruttis
Jättesnygg kamin. tummenupp.gif
Tror inte du kommer att ångra dig. Vi är jätteglada över vår kamin. 100% mysfaktor.
Klint
Grattis! Kaminer är härliga
evelina
Grattis till en snygg kamin. Jag har också kamin som värmer upp hela mitt hus, hög mysfaktor.
omk
Grattis !! tummenupp.gif
Det är nästan en sån som jag har ! Den värmer SÅÅÅ gott ...

Och, som du säger, vilka snedknotiga och vrångvuxna träklabbar som helst får man i, inte som i de andra kaminerna.

När vi lastar in ved i huset, måste veden liksom sorteras; den pinnen passar i köksspisen, den klampen i gjutjärnskaminen osv. Resten, de som är för stora/breda/långa/sneda mm passar i braskaminen !!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon