Monica i Nässjö
06-11-2010, 10:17
Köpte en ny vinterkappa med inslag av ylle men den luktar så illa, misstänker att det är yllet som ger lukten. Finns det något sätt att få bort lukten utan att behöva lämna in till kemtvätt? Eller kan det vara så hemskt att den alltid kommer att lukta? Kappan var iof billig men den var väldigt snygg tycker jag.
Häng in den i en garderob tillsammans med en skål ättika. Kan fungera med lite tur.
Edit: rättade graderob (vad är det??) till garderob.
Monica i Nässjö
06-11-2010, 10:24
Vilket bra tips, det ska jag testa! Kanske t.o.m spreja på ättiksvatten med blomspruta? Tack!
Myosotis
06-11-2010, 11:51
CITAT (Monica i Nässjö @ 06-11-2010, 10:24)

Kanske t.o.m spreja på ättiksvatten med blomspruta?
Inte på kappan väl. Kan tänka mig att den bleks/blir missfärgad då.
Monica i Nässjö
06-11-2010, 12:38
Nä, det vill jag förstås inte riskera! Bästa att låta bli det. Tack för varningen!
Jag skulle försöka få köpet reklamerat, det är ju inte meningen att kläder man köper ska lukta illa...
Mvh
Fenja
Monica i Nässjö
06-11-2010, 19:45
Jo. jag skulle säkert få lämna tillbaka den men jag skulle få åka 40 mil då, knappast värt det. Nej, den hänger med en skål ättika nu, hoppas det hjälper.
Ok, hoppas att ättikan fungerar då!
Mvh
Fenja
Monica i Nässjö
13-11-2010, 19:27
Ville bara meddela hur det gick. Jo det fungerade, nu luktar den inte längre! Tack Anma för tipset!
CITAT (Monica i Nässjö @ 13-11-2010, 19:27)

Ville bara meddela hur det gick. Jo det fungerade, nu luktar den inte längre! Tack Anma för tipset!
Vad roligt att höra! Ska nog ha en skål inne i skoskåpet, där brukar det inte lukta mumma...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.