Lilla hjärtat
I dag har jag haft mycket nöje när jag studerat en söt och orädd liten mus. Jösses så högt de små rackarna kan hoppa. Mina stockrosor är uppätna, men det bjuder jag på - den här gången smile.gif

Min lilla rackare

Trevlig kväll!
//Linda
Suz
CITAT (Lilla hjärtat @ 06-11-2010, 16:24) *
I dag har jag haft mycket nöje när jag studerat en söt och orädd liten mus. Jösses så högt de små rackarna kan hoppa. Mina stockrosor är uppätna, men det bjuder jag på - den här gången smile.gif

Min lilla rackare

Trevlig kväll!
//Linda

wub.gif wub.gif
Huggorm
På tal om möss kanske man skulle gå en sväng och se om det sitter något i fällorna devil.gif
Lilla hjärtat
Vi har fyra fastbundna fällor på vinden. Hittills åtta nu i höst wink.gif
zaaritha
All power to you!
Bra--att det finns människor som accepterar möss!
De är inte äckliga eller "farliga"!
De är söta o har all rätt att leva.
Olle A
En sån sötnos! Fint att du gav den ost och vatten. wub.gif

Olle
Huggorm
CITAT (zaaritha @ 06-11-2010, 21:46) *
All power to you!
Bra--att det finns människor som accepterar möss!
De är inte äckliga eller "farliga"!
De är söta o har all rätt att leva.

Möss i sig är inte äckliga, men de har en tendens att skita precis överallt. Exempelvis är veden jag nu eldar full av deras dynga efter att de har levt bland den i flera år. Sedan gnager de sönder en del, förstör isoleringen i väggarna och kan orsaka kortslutning i elkablar och därmed brand. Dom får hålla sig i skogen helt enkelt, så får dom vara ifred åtminstone från mig. Jag har tagit 22 stycken i fällorna i källaren de sista veckorna, men nu verkar det vara tomt. Dom hade börjat underminera grunden för mig genom att gräva gångar i det gamla lerbruk som grundstenarna är murade med.

Som sagt, säkert trevliga och söta djur så länge dom håller sig på sin kant, men kan lätt bli riktiga plågoris också
amaira
En liten söt skogsmus är det om du har fått som kompis. De kan ibland vara förvånansvärt orädda.
Meriona
En sån underbar liten kompis! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon