sqrulan
bravo.gif
Fredag den 12 november, det missar ni väl inte!
blomkronan
Tack för tipset, det vill man inte missa tummenupp.gif

Var tvungen att googla... kl 21,30, på tv2.
sqrulan
Du hittade bättre info, jag hörde det på tv igårkväll. Nu kanske det inte finns så mycket att hämta där för mej men jag brukade se dessa shower på BBC Prime tidigare och jag gillar dom.
Synd att dom slutade med BBC Prime?! sad.gif

Helen i Piteå Zon 5
Nejdå, det ska jag inte missa smile.gif Trevligt med trädgårds-TV den här årstiden.
Ezereht
Tack för tipset biggrin.gif
varghem
noterar i almanackan som tappas bort för det mesta tongue.gif
sqrulan
tummenupp.gif Jag ska påminna dej "vargis"!!!
varghem
taaaaaaaaaaack sqrulis kram2.gif
blomkronan
missa ni avsnittet... lugn jag hitta den på nätet biggrin.gif
Nu var detta del 1 av 2. När kommer nästa då? har inte kollat men det kanske är nästa fredag.
Peztis
Jag tror del två är på måndag eller tisdag.
...
Kollade just och på måndag 19.30 är det repris av del 1. Del 2 är på fredag kl 21.30.
varghem
sqrulis glömde påminna unsure.gif
tur det är repriser biggrin.gif
smuleborg
Vi åker till Chelsea F. S. 2011. Först gången för mig. Har följt på BBC och genom vännen Bettan i flera år, äntligen ska jag dit. Ska köpa staffli till 7D:an. Och sen tar vi en Stout eller I.P. Ale.
sqrulan
CITAT (varghem @ 14-11-2010, 08:36) *
sqrulis glömde påminna unsure.gif
tur det är repriser biggrin.gif

crying.gif Lessen! Fy på mej! (om du verkligen vill veta så tänkte jag på dej men antog att du minns nog själv!)
Repris! tummenupp.gif
ingrids
smuleborg - stativ kan bli kämpigt. Var där 2009, vilket räknas som ett "dåligt år" eftersom det var mitt i brinnande kris och det fanns ingen chans i hoppsan att det skulle gått att använda stativ i trängseln runt de stora visningsträdgårdarna. I och för sig gick vi flera lovar och ibland var det glesare på sina ställen, men det var lite av sticka in kameran i en lucka, knäppa och hoppas på det bästa när det var som trängst.
På det hela en fantastisk upplevelse och det hoppas jag ni också får.
sqrulan
rolleyes.gif Har du visat dom bilder som du lyckades med! Kanske jag har missat det! Ganska trist att det blir så trångt som på ett snabbköp med rea!
Jag är ju sån att jag gillar vissa saker och ville nog gärna gå tillbaks för att se det en gång till, fick man det?
ingrids
O ja, så länge du var beredd att vänta på att folket framför dig flyttar på sig fick du gå hur många varv som helst. Det man får tänka på är att det finns halvdags och heldagsbiljetter, så vill man ta det lugnt och njuta får man hosta upp för en hel dag. Värt varje slant smile.gif

La faktiskt aldrig upp bilderna, låt mig se om jag är teknisk idag. Vilket jag var ioch nu finns ett album som heter Chelsea 2009, vilket jag försöker länka till såhär.
hillberg
Tack för tipset, det var mycket fint!
Kajsa i Arvika
Har funderingar på att åka dit nästa år också, har eget boende fixat och relativt billig flygbiljett går väl att få tag på, men hur fixar man biljett, kostnad för en heldag och vilken dag ska man gå? förmodar att ett par dagar endast är öppna för branschmänniskor..
ingrids
Chelsea är inte en branschmässa, däremot har de flera dagar vikta åt medlemmar i RHS. Allmänheten har tillträde 26-28 maj, torsdag till lördag. Minst folk är det nog på torsdagen och fredagen, fast vill man vara med om den stora utförsäljningen får man stanna till sent på lördagen (jag tror det är på lördagen de säljer ut, men inte spiksäker). 47 pund för en heldag, 8 på morgonen till 8 på kvällen torsdag till fredag, 8-18.30 på lördagen. Biljetter finns om man klickar sig fram på https://www.theticketfactory.com/rhs/online/ , flera olika event så man får vara säker på att klicka rätt. Värt var enda slant och jag bara vill dit igen.

OCH biljetterna brukar ta slut i mars så köp i god tid om du vill gå en viss dag.

En dag när jag bli rik ska jag lägga slantar på ett års medlemskap i RHS och fara på alla trädgårdsshower det året smile.gif
Kajsa i Arvika
Mången tack Ingrids.. thanks.gif ja det får nog bli en liten tur.. saknar london så jag blir riktigt illamående ibland..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon