Eva Swahn
Jag har en blommande rhododendron. Inne.

När vi hade mycket tung blötsnö för några veckor sen råkade jag bryta av en kvist av min lilla rhoddis när jag skulle ruska av snön. Först slängde jag kvisten, men ångrade mig och tog in den. Satte den i varmt vatten. Bladen är ju vackra som de är så jag tyckte att den prydde sin plats.

Jag tyckte att de fyra knopparna svällde - men jag var osäker. Ett tag slokade bladen rejält för jag hade glömt fylla på vatten. Men nu minsann har en av knopparna slagit ut. Helt enormt!! Så tappert och så rart. Nu ska jag se om alla knopparna orkar slå ut. Sen ska jag se om den lilla kvisten har så mycket livsglädje att den vill rota sig. Vad tror du?
renate
Vad fin med en blommande Rhododendron mitt i vinter,jag tycker absolut att du skall prova om den rota sig och sätter som stickling,har själv ingen erfarenhet,äger tyvärr inga Rhododendron.
Mvh.Renate
Blomstertanten
rolleyes.gif Grattis till din blommande rhododrendon !

Det borde gå bra att få den att rota sig. Fast jag har ju aldrig provat själv.
Har bara ägt en enda, köpt på mässan i Sollentuna för några år sedan.
sad.gif Och den lyckades jag ta död på !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon