Alexander-VG-zon3
hej hej

ja då var det dags igen, med alla spindlar som flyttar in och bygger bo. varje vinter ser jag alltid nya spindlar som jag inte vet vad det är.

första för i år är dessa två, vad är dom för arter ? är det en hona och hane eller två olika arter ? förra året fick jag en massa mini spindlar i fönstren (av dom som jag frågade efter id då). om dessa är en hona och hane så har de inte fått ungar än.

tyvärr fick jag inga bilder på deras täckning, utan bara på bena och underkroppen. vet inte om det går och se vad det är med dessa bilder.

[attachment=56103:DSC_2850.JPG]
[attachment=56104:nyspindeln_mre.jpg]

två bilder till
[attachment=56105:DSC_2854.JPG]
[attachment=56106:DSC_2851.JPG]
Alexander-VG-zon3
lyckades få en bild till på en av dom
netha
Vet inte vad den heter, men en sån brun spindel satt häromveckan i taket precis ovan min datorplats ... gillar inte!
Vill inte ha dem inomhus! no.gif
Alexander-VG-zon3
stannar dom i fönstret så har jag inte ont av dom, fast är dom nära sängen så får jag bära tillbaka dom till fönstret vill inte ha en massa spindlar i ansiktet när jag sover.

jag har haft dom där i någon vecka och deras nät har blivit större, hoppas någon vet vad det är för spindlar vi har.
skogstroll
mina gillar också att jäklas i sängen, de hissar gärna ner sig mitt i ansiktet på mig huuu
sqrulan
-fear-.gif Usch och fy, sånna gillas inte i mitt hus! Dom gör säkert en viss nytta men det får dom göra på något annat ställe, dammsugen direkt blir det om dom dyker upp!
Hörde nånstans att varje människa äter upp ett visst antal spindlar då dom sover under en livstid, man borde sova med munskydd! giggle.gif
malcolm
Förut om höstarna/vintrarna hade vi alltid spindlar i badrummet, minns peciellt en stor rackare som bodde bakom elementet och h*n blev nästan som en kompis. Sedan vi skaffade katt har vi inte längre några spindlar, undrar om hon äter upp dem... w00t.gif
Alexander-VG-zon3
giggle.gif det var en trevlig kompis du hade, istället för en tidning kan man leka med badrumsspindeln.

hos mig är de flesta ''inne''spindlar i fönstren och sällan i badrummet eller i sovrummet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon