Full version: Nerium Oleander
Tickamobster
Jag har en liten fråga.

I början av sommaren köpte jag hem en Nerium Oleander med rosa dubbelblommande blommor. Den har stått ute hela sommaren på balkongen och har mått kanon och blommat hela tiden.
Nu när kylan har kommit har plantan fått komma in i vardagsrummet istället. Den började knoppa ordentligt och även gett nya fina skott. Men nu till blomknopparna. Första blomman slog ut idag och nu är blommorna fortfarande dubble man VITA istället för rosa som innan.

Kan det ha att göra med att den inte får tillräckligt med ljus?? Om man jämför med under sommaren. Eller kan det finnas andra orsaker?

Det gör mig inget att de är vita men jag blev ju lite fundersam.
Vore kul om någon kanske hade ett bra svar.

Tack på förhand
Alexander-VG-zon3
när den står varmt och mörkt så får blommorna en ljusare färg. tas den ut och för mer ljus så blir knopparna mörka.
Tickamobster
OK. Ja det var som jag trodde, men inte mycket som kan göras åt. Förutom att skaffa någon lampa kanske och ge den mer ljus. Bor i lägenhet mitt inne i stan så jag har inte några alternativ på att kunna ställa den på något annat ställe för vinterförvaring:/
Tickamobster
Väldigt fin och doftar gott ändå biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon