Full version: Sovställningar
Fenja
Här har våran lilla Isa somnat som en liten boll:

Hur sover era djur?
Mvh
Fenja
theseraphim
När våran katt sover så ligger hon antingen på sidan eller så ruvar hon på sina låtsasägg.
Irene_L
Milla har en sån härlig sovstil! Hon ligger gärna i soffan och sover och ofta ligger hon på rygg:

Min underbara tjej!
När jag tog fram kameran så vaknade hon så klart men låg kvar medan jag tog kort! Hon snurrade runt lite bara!
Fny
Åh men myyys! biggrin.gif
Fenja
Fina Milla, man vill ju bara krypa ner där bredvid!

Nu har Isa fått sällskap av sin bästis Toots:

SLUTA fota nu matte, vi sover ju!

Mvh
Fenja
Irene_L
Åhhh så söta dom är!
Monica i Nässjö
Zelda kan somna hur som helst när hon är trött . Festligast var när hon somnade i knät på husse, med bara gumpen i knät och resten utanför giggle.gif . Annars sover hon också gärna på rygg.

[attachment=56147:Zelda_sover_2.jpg][attachment=56148:Zelda_avslappnad.jpg][atta
chment=56149:Zelda_sover.jpg]
Whiskuchi
Typisk position:
Anki på Öland
Har också några som sover avslappnat smile.gif

[attachment=56152:100804.jpg]
[attachment=56153:sovande_colin.jpg]
[attachment=56154:alla101006.jpg]

Anki
Fenja
CITAT (Whiskuchi @ 08-11-2010, 19:16) *
Typisk position:

Vilken underbar färg! Är det en raskatt?
Mvh
Fenja
Katie
Är man lite och fryser om magen är det bra att ha en större hund att sova på.
[attachment=56156:jenny_003.jpg]
Alba tyckte det var kallt på golvet så hon la sig ovanpå Kate och somnade.
Whiskuchi
CITAT (Fenja @ 08-11-2010, 23:23) *
Vilken underbar färg! Är det en raskatt?
Mvh
Fenja

Ja, han är av rasen Brittiskt Korthår smile.gif Än så länge är han inte riktigt typad i ansiktet, han är lite för snipig och har för stora öron men båda hans föräldrar ser ut som riktiga nallebjörnar så jag har gott hopp om att han också får nalle-looken. En till sovbild, här ihop med vår andra britt Doris (som är betydligt mer cobby i typen och som aldrig varit lika urvuxen som Rulle)
Monica i Nässjö
CITAT (Katie @ 09-11-2010, 01:38) *
Är man lite och fryser om magen är det bra att ha en större hund att sova på.
[attachment=56156:jenny_003.jpg]
Alba tyckte det var kallt på golvet så hon la sig ovanpå Kate och somnade.

Så sött wub.gif Påminner mig om alvedonreklamen med den lilla hunden som står under den större i ösregnet wub.gif giggle.gif
Fenja
CITAT (Whiskuchi @ 09-11-2010, 09:09) *
Ja, han är av rasen Brittiskt Korthår smile.gif Än så länge är han inte riktigt typad i ansiktet, han är lite för snipig och har för stora öron men båda hans föräldrar ser ut som riktiga nallebjörnar så jag har gott hopp om att han också får nalle-looken. En till sovbild, här ihop med vår andra britt Doris (som är betydligt mer cobby i typen och som aldrig varit lika urvuxen som Rulle)

Jag blir nog tvungen att testa en britt någongång... wub.gif
Mvh
Fenja
Katie
CITAT (Monica i Nässjö @ 09-11-2010, 10:32) *
Så sött wub.gif Påminner mig om alvedonreklamen med den lilla hunden som står under den större i ösregnet wub.gif giggle.gif

Det var sött då. yes.gif
Numera tål inte Kate åsynen av Alba. En vacker dag kommer hon klippa till det lilla monstret ordentligt. blush.gif
zissi
Så söta djur ni har wub.gif .....i alla fall när de sover angel_not.gif

Här några bilder på min sovande krulltott. Ni ser väl hans älsklingsleksak "Kaninen" på första bilden.
[attachment=56184:Kvarn_ke...ra_kanin.JPG][attachment=56185:Amarylli...t_llning.
JPG]
Myosotis

Hittade min katt så här idag, sovande i en liten låda med sandpapper och annat på arbetsbordet i ladan.

giggle.gif Kolla ansiktsuttrycket när jag väckte honom!

Mysigt ställe att sova på, eller hur?

Sebrighthöna sover. Hon brukar ha de roligaste sovställningar ibland, men jag har aldrig fotat.
Nu när jag hade kameran med mig var hon bara en prydlig rund boll.

Något framtung hållning

När de glömmer att stoppa huvudet under vingen hänger huvudet långt ner
när musklerna slappnar av, det är det som håller på att hända hönan till vänster

Fenja
Han ser lite missbelåten ut den röda katten... för att bli väckt kanske? Härliga bilder på fåglarna, vilka fjäderdräkter!
Mvh
Fenja
Biggan_
Underbara bilder på era djur i sovställning.
Jag är helt facinerad av Myos höns!

Skruttis
Jag är imponerad av Myosotis höns att de inte ramlar ner när de sover.
Tycker verkligen den där svartvita sebrighthönan är vacker. wub.gif

Katter är roliga. Det ser ju inte särskilt bekvämt ut att sova i den där lådan.
Så ser han ganska trött ut också.... giggle.gif
Monarda
Bassen älskar att vräka ut sig på vårt uppvärmda badrumsgolv så fort temperaturen ute kryper ner mot noll. Där ligger han och snarkar hela dagarna under vinterhalvåret med små avbrott för mat- och kisspaus.

Precis som någon klok misse uttryckte det:
Det är så skönt att inte göra någonting..... Och få vila ut efteråt!

[attachment=56316:PB190046a.jpg]

[attachment=56317:PB190047.JPG]
Myosotis
CITAT (Skruttis @ 14-11-2010, 17:59) *
Jag är imponerad av Myosotis höns att de inte ramlar ner när de sover.

Fåglar låser liksom benen så de sitter kvar av sig själva. Fast just höns håller inte om pinnen med fötterna när de sover utan lägger sig med hela tarsen.
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 15-11-2010, 11:16) *
Fåglar låser liksom benen så de sitter kvar av sig själva. Fast just höns håller inte om pinnen med fötterna när de sover utan lägger sig med hela tarsen.

Tarsen? Det var ett nytt ord för mig. Nu har jag lärt mig något nytt igen. Tackar! thanks.gif
Tyckte ett par av hönorna såg så framtunga ut när de sov.
Skulle vilja att de hade hjälm på sig på nätterna.
skogstroll
[attachment=56345:P9050001.JPG]
Skruttis
Men snälla rara. Det där såg allt annat än bekvämt ut. giggle.gif
Hoppas verkligen att det inte är långt ner till golvet.
Alexander-VG-zon3
får min salamander få vara med ? vet inte om den sover (det kanske dom inte gör) men den ser ut att vila, den brukar ligga såhär på natten och tidig morgon.

[attachment=56480:nysallis.jpg]
omk
Men, den måste väl andas nån gång i minuten, eller ?

Vacker var h*n iaf ... Otroligt häftig teckning !!
Alexander-VG-zon3
CITAT (omk @ 24-11-2010, 01:34) *
Men, den måste väl andas nån gång i minuten, eller ?

Vacker var h*n iaf ... Otroligt häftig teckning !!

ja den har ''simmar'' upp till ytan och tar luft, men jag tror de kan andas igenom huden också, men är inte säker på det.

men det är ju lågt vatten ca 10cm plus en liten strand som är ovanför vattnet (fast där är han sällan). den jag har är mestadels akvatisk salamander.

salamander tackar wub.gif
Meriona
Sicken en söting, har han inte vuxit tro sen jag var på besök, han ser stor som sjutton ut nu, Flaxss? wub.gif wub.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
jo dom växer ganska snabbt så den har nog lagt på sig sen du såg den sist, vet inte exakt hur lång arten blir men ca 20-30cm har jag för mig som fullvuxen. så det blir till att skaffa större hus till den sen.

just nu får den inte så mycket mat då det är kallt där den bor. men den var välgödd innan så den har att ta av.
sqrulan
[attachment=57344:043liten.jpg]

Så här sover min lilla Sqrulan, i vardagsrumsfönstret tyvärr med tanke på allt hår som fastnar på blommor och gardiner.
batski
CITAT (flaxss @ 22-11-2010, 23:37) *
får min salamander få vara med ? vet inte om den sover (det kanske dom inte gör) men den ser ut att vila, den brukar ligga såhär på natten och tidig morgon.

[attachment=56480:nysallis.jpg]

Alla ryggradsdjur sover väl?
Alexander-VG-zon3
CITAT (batski @ 06-01-2011, 13:59) *
Alla ryggradsdjur sover väl?

ja du har säkert helt rätt, när det gäller salamandrar (och den art jag har) så vet jag bara hur dom sköts, kräver, äter och kommer ifrån och hur dom förökar sig.
flirting.gif
batski
CITAT (flaxss @ 06-01-2011, 15:47) *
ja du har säkert helt rätt, när det gäller salamandrar (och den art jag har) så vet jag bara hur dom sköts, kräver, äter och kommer ifrån och hur dom förökar sig.
flirting.gif

Bra det smile.gif
Meriona
CITAT (sqrulan @ 05-01-2011, 23:17) *
[attachment=57344:043liten.jpg]

Så här sover min lilla Sqrulan, i vardagsrumsfönstret tyvärr med tanke på allt hår som fastnar på blommor och gardiner.

Så gött det ser ut! smile.gif Min kompis hade en svart katt som älskade att ligga i hennes vita gardin som hon inte orkade fålla upp. Gissa hur den såg ut sen?
sqrulan
CITAT (Meriona @ 06-01-2011, 16:28) *
Så gött det ser ut! smile.gif Min kompis hade en svart katt som älskade att ligga i hennes vita gardin som hon inte orkade fålla upp. Gissa hur den såg ut sen?

Jag kan se den framför mej. giggle.gif
fuchsian
Myo,

Vilka fina hönor, ursäkta -- fåglar du har, har inte sett sådana innan. har du dom inne och hur sköter dom sig?
tummenupp.gif
När vi kom hem, så blev inte husses resväska direkt utplockad, så då har våran gamla hund haft den som en sovplats, ifall att vi rymmer igen, kanske. som tur var så var det rätt mycket kläder kvar, så hon bäddade till ordentligt bland husses badbyxor och annat. Har en foto på det, men ska fota mer innan jag tömmer kameran.
Men det är kul med dom små ..... duschade fågeln idag i förbifarten . rotfl.gif .....Fuchsian....
marya
[attachment=57549:Cesar_oc..._2_5_m_n.jpg]
Min Cesar ca 4 mån gammal. Hans syster, lilla Asta, skymtas med sitt lilla huvud på Cesars mage.

[attachment=57550:Asta_sov...m_datorn.jpg]
Asta bakom datorn - där blir det så varmt och skönt!

[attachment=57552:Hildur_i...rnkorgen.jpg]
Hildur, och även de andra två, gillar att sova i min garnkorg. (Fast jag brukar ha den övertäckt så att de inte ska komma åt att käka upp garnet ...och för att jag ska slippa få katthår i garnet!)
Myosotis
CITAT (marya @ 15-01-2011, 12:23) *
[attachment=57549:Cesar_oc..._2_5_m_n.jpg]

wub.gif
Katie
Efter ett arbetspass med fåren så däckar Kate i soffan.
Myosotis
biggrin.gif ser inte så bekvämt ut
Katie
CITAT (Myosotis @ 13-02-2011, 18:59) *
biggrin.gif ser inte så bekvämt ut

Hon ligger alltid på rygg i de mest konstiga ställningar. Hade jag försökt ligga i nån av de ställningar hon sover som bäst i så hade jag förmodligen inte tagit mig upp igen. laugh.gif
Malin_MeL
syrrans valp kan somna rätt så kul
[attachment=58144:untitled.jpg]
omk
Snark ....
Sista bilden = Va ? Vadå ? DU STÖR !!!
Myosotis
Haha, kunde hon andas?!
Och valpen var ju också söt.
Jag kom att tänka på min fd katt wub.gif

biggrin.gif

(Han är rakad på benet och på bröstet efter bilolyckan, om någon undrar varför det ser så konstigt ut. Men på bilden är han inte nersövd eller så utan sover.)
omk
Åh, vilken sömntuta ! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon