Till_de
Funderar på om det finns någon växt som liknar hampan? Tycker Hampan är en otroligt fin växt men som vi redan vet så är den mintre laglig i sverige.. Tycker som sagt att växten är vacker och undrar om någon vet om det finns någon variant som liknar den men är laglig?
gammelnalle
Liknar??? Kat kanske!!! blink.gif wink.gif

Är inte palsternackans blad rätt likt?? Tror det var "Dag Vag" (en pop-grupp på 80talet) som hade nåt sånt????
mari_tres
En del fågelblandingar har hampafrö i sig och jag har ibland sett hampaplantor under fågelmatarplatser. Så kolla in fågelfrö!! Sen om det är lagligt vet jag väl inte... men det säljs iaf i butikerna rolleyes.gif
Blomstertanten
biggrin.gif Det finns laglig hampa !
Industrihampa, men har ingen aning om hur man får tag på den.
Det finns ju en del bönder som odlar det, leta rätt på nån av dom
och fråga.
Har sett hampa i närheten av där jag bor.
unsure.gif För inte kan det väl va den andra sorten som växer på en hel åker? wacko.gif
Smed
Från Jordbruksverket, nyhetsarkiv citeras följande; Från och med 2003 är vissa sorter av hampa godkända för arealersättning. Att odla hampa är endast tillåtet efter ansökan om arealersättning. Sista datum för anmälan i SAM-ansökan är 20 mars.
Länsstyrelsen ska lämna information till polismyndigheten om varje ansökan om arealersättning för odling av hampa. Endast sorter med högst 0,20 procents THC-halt (halten av narkotiskt verksamma substanser) får odlas.

Slut citat

Så det där blir nog svårt. Har hört talas om intet ont anande fågelmatare som har fått besök av poliser med spadar som gräver upp deras ofrivilligt odlade hampa.

/smed
Wargen
Har för mig att rosenflockel ser ut ung. som hampa. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon