svennis
Nypon är olika.
Drottningen av Danmark har ett nypon.

danmark.JPG

Ezereht
Ser ut som en vas smile.gif Kul. Har föresten Äppelros nypon vanligtvis? Såg inga på mina i år.
Kajsa
Jo visst är nyponen olika.
Va dött här är, snart får vi dra igång en ros serie av något slag eller ?
svennis
CITAT (Ezereht @ 08-11-2010, 18:54) *
Ser ut som en vas smile.gif Kul. Har föresten Äppelros nypon vanligtvis? Såg inga på mina i år.

Äppelrosen. viktiga nypon

äppelros 030.jpg
Ezereht
Tack Svennis biggrin.gif
svennis
Dupontii får man titta två gånger på... duh.gif

Dypontii.jpg

Ezereht
Snygg färgskiftning, men jag gillar nog mer runda nypon än den där avlååååååånga formen.
svennis
Hittade ett nypon på Louise Bugnet.

Louse B.JPG

Dag
Jeg har flere bilder av nyper, men jeg vet faktisk ikke hvordan jeg
legger inn flere bilder på mitt album? For det er vel fra ditt album du også legger inn ditt bilde?
Dag
svennis
Hej!
Det är lätt när man kan.
Först skall du ha ett album och ett namn och du skall trycka på något onödigt men måste.
Gå in på albumet ,flera bilder, och tryck på en linje och leta upp bilden och tryck ok och en bild till o sedan framkalla.

Skriv vad du skall och under här står Hämta albumbild, tryck på rätt bild och bilden är inne.
Fungerar bra här kan ..men träning gäller.
Någon som vill förklara bättre..Yes.. rolleyes.gif

Veusta som står under en björk. Iband är man inte klok. whist.gif
Venusta Pendula.JPG
Dag
Jeg har allerede et album og har lagt inn to bilder for lenge siden, men nå står det ikke noen steder
"flere bilder" eller liknende. Jeg finner ikke noe sted jeg kan legge inn bilder..
Dag
svennis
[quote name='Dag' date='12-11-2010, 20:34' post='1323469']
Jeg har allerede et album og har lagt inn to bilder for lenge siden, men nå står det ikke noen steder
"flere bilder" eller liknende. Jeg finner ikke noe sted jeg kan legge inn bilder..
Dag
Klicka här nere på Hämta albumbild..klicka på bilden o den är inne...Skicka inlägget.
svennis
HATTROSEN lättare att stava till.. yes.gif
Scharlachglut

hatt xx.JPG

Ezereht
Oooooooooooooooh det var flotta nypon de där sista Svennis biggrin.gif Googlade på rosen, den var också flott! Och zon 5 !! hej och hå.

Jag brukar länka in bilderna från min Facebook nu för tiden. Enklare än Odlas album. Man kan länka varifrån man vill, bara det inte är för stora bilder. Högerklicka på fotot, välj properties, och kopiera länken med adressen.

Venusta såg ut som Hasselnötter smile.gif Min ros har inte gett några nypon än.

Lägger in en bild på nypon. Vet inte sorten, men ger rosa enkla blommor som doftar gott. Är ett gammalt foto men dom har så fina långa "fransar" eller vad man ska kalla dem.. har säkert något fint namn.
svennis
Dina nypon slår ju rekord Ezereht
Carolinarosen är tacksam..R.Carolina.

m.JPG

Mimika
Fina bilder på nypon.. jag har mina utom räckhåll nu.. nästa år ska jag inspektera dem noga. Vildrosorna ger alltid mycket nypon, mina andra rosor kanske är för nya?

Vilka är bäst att äta och göra nyponmjöl av? Egentligen är det idiotiskt att inte ta vara på dessa exeptionellt nyttiga nypon. Har man problem med ont i leder t ex ska de ju hjälpa, malda med kärnor o allt och de är ruggigt dyra på hälsokostaffären.

Dupontii-nyponen riktigt snygga..och de två sista också..
svennis
Maigold..stilig ros, stiligt nypon.

maigold.JPG

theseraphim
Vet inte sorten men det får väl kallas Vildnypon med ett lätt täcke av den första snön, tidig förmiddag med -3 ute och allt så där fräckt frostat och snöigt.

[attachment=56404:nypon.JPG]
Dag
[attachment=56407:Pimpho_nype_1200.jpg]

Pimpinellen 'Pimpho' har fantastiske nyper.
Dag
svennis
Den blev ju BRA, DAG! En ögondragare. Fantastisk bild..
Aksel Olsen har fortfarande nypon, inte de förste fåglarna tar.

aksel olsen.JPG
svennis
R. Pimpinellifolia vill jag visa, väldigt nöjd med. samma som
Klitrose från Knud..
Katten är grannens..
klit.JPG

Ezereht
Det var ju perfekt, med den vita underbelysningen. Kan nog bli snyggt sen när snön komer också biggrin.gif

Ser nästan ut som väldigt fluffiga svartavinbär.
svennis
Mer lampor..

kl.JPG

Monarda
Nu får ni gissa vilken ros dom här kommer ifrån. Börjar på G.

[attachment=56424:P7280299.jpg]
svennis
Fin bild. Speciella är de ju., Har varit ute tittat men ger mig. Gråsten ?
Monarda
Börjar på G och slutar på m, 8 bokstäver. Nu blev det väl lätt? flirting.gif
Dag
Moyesii 'Geranium' - før de blir røde.
Dag
Monarda
Helt rätt Dag! bravo.gif Jag skulle kunna tänka mig att skaffa den rosen bara för dom vackra nyponens skull.
svennis
Eddie´s Jewel har gigant nypon.

edis.JPG

Ezereht
Så ska nypon se ut ^ ^.

Jag minns en ros som hade jättestora gröna nypon som liknade päron. Vem var det som hade den bilden? Den rosen tänkte jag man kunde skaffa bara för nyponen wink.gif

Var det 'Madame Grégoire Staechelin' (spanish beauty)?
Kajsa
Vackert med svarta nypon svennis

Rugosa Fru Dagmar Hastrup har riktigt stora nypon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon