Hej alla!
Vill berätta lite om hur jag upplevde min första sommar med växthus (zon 4). Jag fick ett på 6 m2 till morsdag.
Först ett fixande med värmare på nätterna när plantorna flyttat ut för gott. Blev antagligen för varmt innan jag satt dit en timer som gick lite stötvis.
När sommaren sen kom, blev det ett himla passande för att det blev så j-a hett. Jag har bara ett vädringsfönster och fast jag öppnade dörren när jag for på jobbet så var det nästan 40 grader ibland när jag kom hem. Då blev det till att täcka, fast det skulle man ju inte behöva när man har kanalplast. Jag odlade i kassar och hinkar så det blev till att vattna ofta. Man kunde ju inte åka bort och övernatta.
Sen när jag gick och väntade och väntade på att tomaterna skulle bli röda så ruttnade många i fästet. Några av plantorna blev också mögliga och äckliga.
Det positiva jag minns var när jag förstod att melonen blivit befruktad och jag fick 3 st härliga meloner samt att minigurkan Danito levererade gurkor i mängder.
Tomater vet jag inte om jag gillar längre ;-)
Är jag negativ nu? Det kanske beror på årstiden. Till våren är man väl igång igen, entusiastiskt sprudlande.
Ha de gott alla.