Christa
Min sambo tycker att piratbläcket vi provat fungerar sämre än originalpatronerna. Det finns ju dock massor av olika ställen att köpa bläckpatroner på så nu undrar jag var ni köper era.

Det är en Epsonskrivare.

Har ni goda erfarenheter av någon leverantör med bra pris? Måste ju inte vara till just Epson som ni har beställt men jag nämnde det i alla fall.
Peztis
Inkclub funkar väl bra, de brukar ju ha hyfsade priser. De brukar ha både original och andra alternativ.

Annars är jag helt klart ingen fan av bläckskrivare, har så dålig erfarenhet av dem både på jobb och privat.
Nä, laserskrivare är min melodi. Kanske nåååågot - men inte mycket - dyrare i inköp av själva skrivaren och tonerkassetten kan upplevas som dyr men med tanke på hur länge en tonerkassett räcker så blir det billigare med laser i alla fall.
andersen
Man använder sig av dom gammla bläckpatronerna, och borrar upp dom fyller på med nytt bläck som man köper på Jula.
malcolm
Jag har en Epson och en HP och köper patronerna till Epson på ElGiganten och till HP:n hos Clas Ohlson, piratpatroner köper jag aldrig mer eftersom de var nära att förstöra min Epson. Så kallade påfyllnadskit som andersen nämner hade jag till min gamla Canon men det var ju en stenåldersskrivare.
gnon49
Till min förra skrivare(Epson)köpte jag inte original. Ett misstag, patronerna torkade och blev obrukbara efter några månader. Till min Hp kommer jag att köpa original. Köpte min HP (all-in-one= för två år sedan. Forfarande samma patroner som satt i när jag köpte den. Torkar inte,är dryga. Original är trots allt original.
malcolm
CITAT (gnon49 @ 10-11-2010, 21:03) *
Till min förra skrivare(Epson)köpte jag inte original. Ett misstag, patronerna torkade och blev obrukbara efter några månader. Till min Hp kommer jag att köpa original. Köpte min HP (all-in-one= för två år sedan. Forfarande samma patroner som satt i när jag köpte den. Torkar inte,är dryga. Original är trots allt original.

Lite dyrare men bra! tummenupp.gif
Snöflinga
CITAT (gnon49 @ 10-11-2010, 21:03) *

Instämmer. Min förra Epsonskrivare pajade helt ihop efter piratkopipatroner. Nu har jag en Canon med fem patroner, praktiskt eftersom man byter bara den som är slut. Haft skrivaren i snart tre år, handlar alltid orginalpatroner hos Inkclub. Mycket nöjd, beställer ena dagen och nästa ligger de i brevlådan tummenupp.gif
Peztis
CITAT (Snöflinga @ 10-11-2010, 22:42) *
Instämmer. Min förra Epsonskrivare pajade helt ihop efter piratkopipatroner. Nu har jag en Canon med fem patroner, praktiskt eftersom man byter bara den som är slut. Haft skrivaren i snart tre år, handlar alltid orginalpatroner hos Inkclub. Mycket nöjd, beställer ena dagen och nästa ligger de i brevlådan tummenupp.gif

Fem patroner?!?!
Det brukar ju vara fyra:
C - cyan
M - magenta
Y - gul
K - svart

Vilken färg är det mer? Eller är det dubbelt med svart?
Skruttis
Den femte kan vara en fotopatron.

Handlar också hos Inkclub till vår Epson och är nöjd med deras patroner.
Christa
CITAT (Peztis @ 13-11-2010, 21:44) *
Fem patroner?!?!
Det brukar ju vara fyra:
C - cyan
M - magenta
Y - gul
K - svart

Vilken färg är det mer? Eller är det dubbelt med svart?

I vår skrivare är det 6 patroner. Förutom dem du nämner finns ljus magenta och ljus cyan.
Katie
jag köper mina färgpatroner på NordicInk. Patronerna är billiga och jag tycker de funkar kanon.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon