|
andersen
11-11-2010, 15:30
väldigt lite info i artikeln tycker jag, det finns flera frågetecken. Sajten som länkades till, den som sände streamade matcher, vad var det för sajt? Sanktionerad eller inte? Olaglig? Personen som länkade, hade han något att göra med själva sajten? Om jag länkade till svt play kan det ju knappast vara brott mot upphovsrättslagen, det är ju snarare reklam! Som bara borde välkomnas!
andersen
11-11-2010, 15:47
CITAT (Fny @ 11-11-2010, 15:40)  väldigt lite info i artikeln tycker jag, det finns flera frågetecken. Sajten som länkades till, den som sände streamade matcher, vad var det för sajt? Sanktionerad eller inte? Olaglig? Personen som länkade, hade han något att göra med själva sajten? Om jag länkade till svt play kan det ju knappast vara brott mot upphovsrättslagen, det är ju snarare reklam! Som bara borde välkomnas! Lite info? läste du inte artikeln? och alla 55st Kommentarer, läs Kommentarerna så förstår du vad det handlade om!
nej kommentarerna har jag inte läst, men jo jag läste artikeln. Men den var ju bara tre korta paragrafer, knappast utförlig! Men visst, ska läsa kommentarerna också...
Märkligt. Har läst kommentarerna. Värt att se fortsättningen. Rivs inte domen upp(eller vad det heter) i senare distanser får man väl strunta i att länka vidare.
Whiskuchi
11-11-2010, 16:28
Har inte läst kommentarerna, var det länkar till en annan sida eller hotlinkat själva sändningen?
Killen var tydligen kund hos canal+. Sedan länkade tydligen han så andra, icke kunder, kunde se utsändningen. I stora drag verkar det ha gått till så.
Det verkar som att det är själva "länkningen", tillgängliggörandet som prövats, om jag förstått DN rätt. http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/falla...sfall-1.1205941
Christa
11-11-2010, 17:36
CITAT (Whiskuchi @ 11-11-2010, 16:28)  Har inte läst kommentarerna, var det länkar till en annan sida eller hotlinkat själva sändningen? Precis min undran också. Jag har större förståelse för domen om det var länkat direkt till matchen.
Meriona
11-11-2010, 18:20
Jag läser aldrig artikelkommentarer. Det är ju bara subjektiva åsikter, inte fakta.
andersen
11-11-2010, 18:40
CITAT (Meriona @ 11-11-2010, 18:20)  Jag läser aldrig artikelkommentarer. Det är ju bara subjektiva åsikter, inte fakta. Mycket märklig komentar?är artiklarna i tidningarna fakta, dom är väl för det mesta subjektiva åsikter dom med?. Jag själv läser alltid artikelkommentarer när sådana finns för att ofta så får man andra vinklingar att se på artiklarna som det skrivs om i tidningar, speciellt i Aftonbladet där det handlar om att sälja så många tidningar som möjligt.
Meriona
11-11-2010, 18:44
Jag vet inte om jag är så märklig, men en privatpersons kommentar tar jag inte som fakta, jag kan inte bedöma riktigheten i det de säger. Men du har rätt i att Aftonbladet skriver mycket dynga, jag litar inte på deras artiklar heller. Jag köper eländet en gång i veckan för att få TVbilagan som jag tycker är bra, men själva tidningen slänger jag oftast oläst.
Nyheter läser jag i min lokalblaska som är lyckligt befriad från lösnummerhångel eller så ser jag på Aktuellt.
andersen
11-11-2010, 18:48
CITAT (Meriona @ 11-11-2010, 18:44)  Jag vet inte om jag är så märklig, men en privatpersons kommentar tar jag inte som fakta, jag kan inte bedöma riktigheten i det de säger. Men du har rätt i att Aftonbladet skriver mycket dynga, jag litar inte på deras artiklar heller. Jag köper eländet en gång i veckan för att få TVbilagan som jag tycker är bra, men själva tidningen slänger jag oftast oläst.
Nyheter läser jag i min lokalblaska som är lyckligt befriad från lösnummerhångel eller så ser jag på Aktuellt. Ok jag förstår, vad du menar.
Meriona
11-11-2010, 18:51
Bra, för det var verkligen inte min mening att verka snorkig.
*Stintan*
11-11-2010, 19:02
Nu var det väl fråga om att länka till en direktsänd match. Det finns väl en anledning till att TV-kanaler t.ex. ibland visar sport med fördröjning.
andersen
11-11-2010, 19:07
CITAT (*Stintan* @ 11-11-2010, 19:02)  Nu var det väl fråga om att länka till en direktsänd match. Det finns väl en anledning till att TV-kanaler t.ex. ibland visar sport med fördröjning. Men att länka till något, är enl mej att bara peka till någon var dom kan tex se sport, det borde då inte vara jag som pekar som skall bli dömd, det borde väl i så fall vara dom som tittar eller hur?
En artikeln från en blogg där olika offentliga protokoll i målet är upplagda. Är från juni 2009 http://www.joinsimon.se/lankatalet-stamnin...ockey-lankaren/
andersen
11-11-2010, 19:16
CITAT (Rihane @ 11-11-2010, 19:07)  En artikeln från en blogg där olika offentliga protokoll i målet är upplagda. Är från juni 2009 http://www.joinsimon.se/lankatalet-stamnin...ockey-lankaren/Och Dn skriver åxå om det... upphovsfallet
CITAT (andersen @ 11-11-2010, 19:16)  Och Dn skriver åxå om det... upphovsfalletLänkade dit i #8. Om jag hade länkat till samma match här på odla skulle odla kunnat bli fällt. Skillnaden är att jag inte är ägare av odla och odla är inte en privatperson och odla är en mycket större site.....om jag fattat rätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|