emas
Hej

Sitter sedan ett tag på ett nytt kontor. Istället för vacker utsikt har jag nu en grå kontorsfasad utanför fönstret. Känner att jag skulle må bra av något växande på skrivbordet. Vet inte vad som skulle passa under de omständigheter som finns, så jag tänkte att det kanske finns någon som har bra tips?

Fönster mot nord-öst. Inte jätte mycket ljus alltså. Växten kan stå precis vid fönstret om den är liten, men skulle föredra om den kan stå kanske 70 cm från fönstret. Men även dit når det ljus som finns. Skulle gärna ha något som jag kan se växa. Kanske något som jag kan sätta som frö. Kan ha den hemma i början om den behöver extra mycket vatten, men sen bör den klara sig utan helgvatten. Bör nog inte bli högre än 40-50 cm. Men kan vara ganska bred för det finns relativt mycket skrivbordsyta. Behöver inte vara en växt som överlever sommaren.

Någon som ser utmaningen i att hitta ett trivsamt tips till mig? smile.gif

Emma
pejori
låter som du ska satsa på ampelliljor.
dom tål det mesta. biggrin.gif biggrin.gif
även silverkalla, och fredskallor klarar rätt så mycket skugga.
solkatten
De är bra luftrenare också...
emas
Hej igen

Jag blev lite distraherad av verkligeheten och det tog därför ett tag innan jag kom tillbaka för att läsa svaren.

Tack för tips i alla fall. Kanske kan jag kombinera några av de där tåliga "säkra korten" med någon liten fröodling för att få med känslan att något växer framför mina ögon smile.gif

Emma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon