Full version: ööhmm...
Fny
Betänk följande scenario.

Kissen C är väldigt fascinerad av vatten.

Älskar att se på vattnet som kommer ur kranen.

Sitter utanför duschdraperiet och betraktar vattnet när vi duschar, krafsar lite på draperiet och filosoferar.

Om vi efter toabesök spolar utan honom blir han ledsen, kommer springande och ser på en med stora ögon - "men men, jag ville ju vara meeeed!"

Flera minuter efter spolning klättrar han runt på och toastolen och undersöker med tassarna under kanten, där vattnet kommit ut.

Men, har kissen månne hamnat på fel sida av gränsen mellan geni och galenskap?

Vattenintresset har tagit nya höjder.

Mannen står framför toaletten och pinkar.

Katten C ser strålen och kommer rusande.

Hoppar upp mellan mannens ben, han vill absolut inte missa någonting!

Mannen tjuter när kissen hoppar rakt igenom strålen utan att ens märka det.

"Älskling, nu har jag pinkat på Caspar igen." säger han, djupt generad.

Blöt kisse förstår inte varför vi ackar och ojar oss, kommer och vill gosa... unsure.gif
skånepåg
Hehe, det gör min lilla knäppis oxå och ligger och lurar lite överallt och så när man går förbi så anfaller hon fötterna ^^
Sen ibland när jag bränner filmer så låter det ju en del så anfaller hon datorn sen när skivan går ut så sätter hon sej på baktassarna och boxas lite snabbt på den wub.gif
Fny
giggle.gif
skogstroll
hu blink.gif

min kisse sitter utanför badrumsdörren när jag duschar, varför vet jag inte men jag har varit med om tidigare med katter att de vaktar på en lite så man inte drunknar eller så
Fny
caspar har tillochmed smitit in bakom duschdraperiet, alltså IN i duschen, när vi haft vattnet på! ohmy.gif Han smög försiktigt runt längs väggen och höll sig undan vattenstrålarna (att han trampade i vattnet och blev blöt av fukten brydde han sig inte om)...
Solstorm
Är det en bengal du har Fny?
Fny
har två underbara norska skogkatter... wub.gif
Solstorm
Visste inte att de kunde vara så förtjusta i vatten.
ingrids
En bondkatt jag känner till jagade de uppskvättande dropparna när husse var på dass. Sträckte sig för långt en gång och drullade i hel och hållen.

Min kisse vill vara med när jag vattnar och fibblar med tassen under strålen.

Caspar är inte unik skulle jag säga, men som matte skulle jag undra var han doppat blöta kattleksaker ...
skånepåg
Skogskatterna har så skön päls, min är en blandras med bondkatt och norsk skogskatt ^^

skogstroll
[attachment=56240:P9290030.JPG]
Fny
giggle.gif
skånepåg
CITAT (skogstroll @ 12-11-2010, 14:50) *
[attachment=56240:P9290030.JPG]

Rullisnurr biggrin.gif Härlig färg, du har ingen bild som h*n är stilla?
skogstroll
jooo nånstans kanske biggrin.gif vid snurr-tillfället var hon glad att hitta nånstans att bo, övergiven som hon var. Här är hon med en av sina småttingar som biter henne i örat wub.gif
[attachment=56242:Morris.gif]
skånepåg
CITAT (skogstroll @ 12-11-2010, 15:02) *
jooo nånstans kanske biggrin.gif Här är hon med en av sina småttingar som biter henne i örat wub.gif
[attachment=56242:Morris.gif]

Naaaw så sött wub.gif
Här är en närbild på lille Sotiz, tycker öronen är lite stora biggrin.gif
skogstroll
fint med stora öron på katter tycker jag wub.gif
Suz
Åh vad jag saknar mina kissar när jag ser era bilder wub.gif
Mina pojkar är allergiker så det är inte att tänka på att ta in en liten katt här.

Edit, men jag vill gärna se flera bilder av era sötnosar yes.gif
skånepåg
CITAT (skogstroll @ 12-11-2010, 15:16) *
fint med stora öron på katter tycker jag wub.gif

Hehe ja kanske det ^^
Hon är inte mer än snart 40 veckor gammal så fortfarande liten buse biggrin.gif
Här sitter hon snällt i knäet framför datorn med framtassarna på skrivbordet och tittar på allt som händer wub.gif
skogstroll
ja de blir lite segare med åren men det går att få lite fart på dem. mitt kisseskrälle brukar upp och studsa i träden när jag ska dra till jobbet. Eller så ligger hon som nån lång ål i sängen eller soffan eller i sin plats i fönstret. Sen kan man skoja lite också med henne så hon får raket i baken och springer upp i övervåningen. giggle.gif en del är väldigt sällskapssjuka den saken är klar

Såna här skadar ju inte heller.... Detta är Tusse en luddig liten rackare som vi fick äran att känna för några år sen.
[attachment=56246:P8030008.JPG]
skånepåg
Nämen oj, de är så söta när de är små <3
Ja precis, sotiz e ju fortfarande en liten skit så allt ska undersökas och lekas med ^^
Hon har börjat lära sej vad nej betyder, om hon e på sladdarna eller så så säger man bara nej så slutar hon ^^
Katter är rätt smarta man kan tom. lära dem kommando biggrin.gif
skogstroll
ja jag trodde inte man kunde lära katter så mycket men tydligen fattar de mer än man tror, fast de bryr sig inte haha whistling.gif Det är en del tonläge och det där NEJ som funkar. När jag går till jobbet på morgonen så tar jag ut katten och då gör hon sig så tung hon bara kan om hon inte sprungit upp på övervåningen och gömt sig... suck.... en dag när hon var inne en stund så kackade hon under sin mattallrik (!) Hur det gick till att bajsa + lägga tallriken på den har vi inte förstått
skånepåg
CITAT (skogstroll @ 12-11-2010, 16:44) *
ja jag trodde inte man kunde lära katter så mycket men tydligen fattar de mer än man tror, fast de bryr sig inte haha whistling.gif

Haha precis de är lite egoistiska eller vad man ska kalla det, finns ett bättre ord men kommer inte på det tongue.gif
Kolla youtube med cat do dog commando biggrin.gif
Fny
CITAT (skogstroll @ 12-11-2010, 16:44) *
ja jag trodde inte man kunde lära katter så mycket men tydligen fattar de mer än man tror, fast de bryr sig inte haha whistling.gif Det är en del tonläge och det där NEJ som funkar. När jag går till jobbet på morgonen så tar jag ut katten och då gör hon sig så tung hon bara kan om hon inte sprungit upp på övervåningen och gömt sig... suck.... en dag när hon var inne en stund så kackade hon under sin mattallrik (!) Hur det gick till att bajsa + lägga tallriken på den har vi inte förstått

Dom ska tydligen kunna lära sig i princip samma saker som hundar, det tar bara lite längre tid och man får ha en lite annan strategi, eftersom katter inte kommer göra som du säger om de inte själva får ut något av det... tongue.gif Clever clever... Håller faktiskt på att lära mina pojkar "sitt". biggrin.gif Ibland går det jättebra och de sätter sig ner så duktigt så. Men ibland är de lite fööör sugna på godis så de struntar i att sitta och börjar istället klättra på mig... whist.gif
Myosotis
CITAT (Fny @ 12-11-2010, 09:00) *
"Älskling, nu har jag pinkat på Caspar igen."

rotfl.gif Han får väl sitta ner och pinka så är det problemet löst!
omk
CITAT (Myosotis @ 12-11-2010, 17:36) *
rotfl.gif Han får väl sitta ner och pinka så är det problemet löst!

AAAHHHRRRGGG !!! fear.gif
Har du UPPLEVT kalla och kloförsedda kattassar, upphoppande (tillsammans med tassarnas kropp) på dina sov-varma, nakna lår på morronen när du sitter på toa och halvsover ??? nono.gif

Det är ICKE något att rekommendera för personer med svagt hjärta (fast vaknar gör man ju ....) biggrin.gif

Men det är klart, katten blir ju inte pinkad på ... De skulle ju ALDRIG kunna klämma sig förbi några kilo rumpa ... rolleyes.gif
skånepåg
Hehe brukar busa med min katt i sängen då känns det en del på huden ohmy.gif
Annars ibland när man är i köket så klättrar hon uppför byxbenet biggrin.gif
omk
CITAT (skånepåg @ 13-11-2010, 02:13) *
Annars ibland när man är i köket så klättrar hon uppför byxbenet biggrin.gif

Aj,aj,aj,aj,aj ....

Men hon är så liten fortf, Skånepåg.
När hon kommer upp i mina katters "viktklass", så funderar hon inte ens på benklättringsmetoden ...
skånepåg
CITAT (omk @ 13-11-2010, 02:35) *
Aj,aj,aj,aj,aj ....

Men hon är så liten fortf, Skånepåg.
När hon kommer upp i mina katters "viktklass", så funderar hon inte ens på benklättringsmetoden ...

Hehe sant ^^
Katie
Visst går det att lära katter trick och kommandon.

Bengt har lärt sig sitt, nej och kom. Han är så försiktig när man håller fram något gott så honom vågade jag prova detta med. De två yngre herrarna är som svultna järvar när man håller fram gottgott så där vet jag inte om jag vågar. Är rädd att jag inte kommer ha något skinn kvar eller så åker jag på kraftiga infektioner igen. Tror inte att det är värt en massa antibiotikakurer.

Bengan är lite rolig när jag argt ropar hans namn när han hittat på nåt rackartyg.
Jag brukar vråla BENGT och sen ta tag längst in vid morrhåren. Sen muttrar jag en salva om olydiga kattf.. som hittar på så mycket rackartyg och lär de två små att göra dumheter.

Numera när jag vrålar BENGT så kommer han själv fram mot mig och vrider upp ansiktet. Han har lärt sig att , 'jaha, då var det dags igen'. rotfl.gif

Kurt, mellankatten, är ochså en sån där tossig katt som gillar vatten. När det kommer ur kranarna och när man spolar.
Vi måste alltid komma ihåg att fälla ner toalocket för annars har vi en blöt långhårig katt som rusar runt huset. Det slår aldrig fel. Är locket öppet så drattar han i toan. angry.gif

För några dagar sedan när jag stod och vaskade av ansiktet kom han som vanligt in på toa. Jag trodde att han skulle dricka vatten ur kranen när han hoppade upp på handfatet. Han brukar göra det och även plaska med tassen i vattensrålen så det skvätter överallt.
Det gjorde han inte. Han hoppade rätt upp i handfatet, satte sig och pinkade! fear.gif
Mitt framför näsan på mig där jag står och tvättar ansiktet och borstar tänderna. blink.gif
Fny
CITAT (Katie @ 13-11-2010, 12:21) *
Visst går det att lära katter trick och kommandon.

Bengt har lärt sig sitt, nej och kom. Han är så försiktig när man håller fram något gott så honom vågade jag prova detta med. De två yngre herrarna är som svultna järvar när man håller fram gottgott så där vet jag inte om jag vågar. Är rädd att jag inte kommer ha något skinn kvar eller så åker jag på kraftiga infektioner igen. Tror inte att det är värt en massa antibiotikakurer.

Bengan är lite rolig när jag argt ropar hans namn när han hittat på nåt rackartyg.
Jag brukar vråla BENGT och sen ta tag längst in vid morrhåren. Sen muttrar jag en salva om olydiga kattf.. som hittar på så mycket rackartyg och lär de två små att göra dumheter.

Numera när jag vrålar BENGT så kommer han själv fram mot mig och vrider upp ansiktet. Han har lärt sig att , 'jaha, då var det dags igen'. rotfl.gif
Kurt, mellankatten, är ochså en sån där tossig katt som gillar vatten. När det kommer ur kranarna och när man spolar.
Vi måste alltid komma ihåg att fälla ner toalocket för annars har vi en blöt långhårig katt som rusar runt huset. Det slår aldrig fel. Är locket öppet så drattar han i toan. angry.gif

För några dagar sedan när jag stod och vaskade av ansiktet kom han som vanligt in på toa. Jag trodde att han skulle dricka vatten ur kranen när han hoppade upp på handfatet. Han brukar göra det och även plaska med tassen i vattensrålen så det skvätter överallt.
Det gjorde han inte. Han hoppade rätt upp i handfatet, satte sig och pinkade! fear.gif
Mitt framför näsan på mig där jag står och tvättar ansiktet och borstar tänderna. blink.gif

Ja att pinka i handfatet är visst inte helt ovanligt, framförallt om katten vill demonstrera sitt missnöje över något, som att lådan inte är nytömd eller så....

Men Katie, att ta tag i kattens morrhår låter ju inte trevligt alls! -fear-.gif
Katie
CITAT (Fny @ 13-11-2010, 15:25) *
Ja att pinka i handfatet är visst inte helt ovanligt, framförallt om katten vill demonstrera sitt missnöje över något, som att lådan inte är nytömd eller så....

Men Katie, att ta tag i kattens morrhår låter ju inte trevligt alls! -fear-.gif

Tar aldrig hårt utan det är mer som när man hötter med fingret åt ett barn, typ ajabaja. Hade jag gjort det hårt så hade han nog inte kommit fram igen. flirting.gif
Skulle aldrig kunna göra nåt styggt mot min prins. wub.gif
omk
CITAT (Katie @ 13-11-2010, 12:21) *
Han hoppade rätt upp i handfatet, satte sig och pinkade! fear.gif

rotfl.gif
Fny
CITAT (Katie @ 13-11-2010, 17:37) *
Tar aldrig hårt utan det är mer som när man hötter med fingret åt ett barn, typ ajabaja. Hade jag gjort det hårt så hade han nog inte kommit fram igen. flirting.gif
Skulle aldrig kunna göra nåt styggt mot min prins. wub.gif

tummenupp.gif
Så bra, jag tänkte väl! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon