Full version: småhundar
boxer2
Jag har nu hört ett antal gånger på nätet och i tvn om "småhunds syndromet" någon som vet vad det betyder? Har hört orden men aldrig någon förklaring. Jag har en "småhund", så skulle gärna villja veta vad det är. Hoppas någon här vet vad det menas med det. confused.gif
theseraphim
CITAT (boxer2 @ 12-11-2010, 16:58) *
Jag har nu hört ett antal gånger på nätet och i tvn om "småhunds syndromet" någon som vet vad det betyder? Har hört orden men aldrig någon förklaring. Jag har en "småhund", så skulle gärna villja veta vad det är. Hoppas någon här vet vad det menas med det. confused.gif

Har alltid trott att det betyder att småhundar tror sig vara stora tuffa hundar som skäller på allt och alla:-)
boxer2
CITAT (theseraphim @ 12-11-2010, 17:15) *
Har alltid trott att det betyder att småhundar tror sig vara stora tuffa hundar som skäller på allt och alla:-)

Då har min hund dt syndromet.
Monica i Nässjö
Jag tror det har något med andningssvårigheter att göra som speciellt drabbar småhundar. Sök på Tracheal collapse.
malcolm
Småhundar är aggressivare och bits.
netha
Har själv ägt en "världens snällaste" småhund (Bichon frise ) och har heller aldrig mött en agressiv småhund.

Mötte en schäferägare som bad mig hålla min lilla stramt eftersom hon "visste" att småhundar är agressiva och bits. ohmy.gif laugh.gif
*Stintan*
rotfl.gif bäst ni aktar er så att jag inte släpper lös min bitska aggressiva skälliga lilla hund.

Jag har hört det där ibland men jag vet inte var dom finns för jag har heller aldrig mött någon.
mbn
Min lille är inte av den aggressivare varianten heller! biggrin.gif Och inte är han skällig heller...
Jag vet dock en och annan liten hund som är av den skälligare sorten och det påstådda aggressiva borde väl vara ren osäkerhet, antar jag. "Anfall är bästa försvar!" De kan ju inte skrämmas med sin storlek precis! rolleyes.gif
evelina
CITAT (*Stintan* @ 12-11-2010, 23:11) *
rotfl.gif bäst ni aktar er så att jag inte släpper lös min bitska aggressiva skälliga lilla hund.

Jag har hört det där ibland men jag vet inte var dom finns för jag har heller aldrig mött någon.

Ja och då kan jag släppa lös brorsan till din hund. naughty.gif

Jag har haft allt ifrån Grand danois, mellanhundar och har nu en blandis och en Japanes chin och dom är jättesnälla älskar barn och skäller inte mer än vad andra hundar gör.
Det är nog den som håller i kopplet som det i så fall är fel på.
boxer2
CITAT (evelina @ 13-11-2010, 15:59) *
Ja och då kan jag släppa lös brorsan till din hund. naughty.gif

Jag har haft allt ifrån Grand danois, mellanhundar och har nu en blandis och en Japanes chin och dom är jättesnälla älskar barn och skäller inte mer än vad andra hundar gör.
Det är nog den som håller i kopplet som det i så fall är fel på.

Ja ni har så rät alli hop, det är osäkerheten som de små skälliga.
Dom är ju värdens sötaste, snällaste och goaste hundarna i världen. yes.gif
Monica i Nässjö
Jag hittade ingen svensk sida, bara en engelsk. Här står det bra förklarat. http://vetsurgerycentral.com/tracheal_collapse.htm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon