Det där såg ju skitfint ut. Jag har också en massa virke liggandes på landet jag säkert kan använda till kompostbygge till nyköpta huset.
Hade just tänkt gå in & kika lite hur jag ska bygga & detta såg ju väldigt bra ut.
Lite frågor, om det är ok att jag lånar tråden lite?
3 fack verkar det som är det bästa så det satsar jag på också.
1. Vilken storlek kan bli lagom, bredd/djup/höjd?
2. Ska sidorna vara täppta hela vägen upp & bör jag ha lock till alla 3?
3. För att bena ut lite för mig som är totalt nollställd när det gäller detta; Fack 1 är för kvistar, löv & dylikt(?)
Fack 2 för matavfall från hushållet(?)
Fack 3 för matavfall från hushållet som legat i Fack 2 tidigare men fyllts upp(?)
4. Vad kan jag lägga i matavfall från hushållet?
5. Hur ska avfall från tomten vara? Ska jag klippa grenar osv i små bitar för att det bäst ska brytas ner?
6. Hur lång tid bör det ligga i varje enskilt fack 1,2,3 ?
Vill ha jord som resultat.
7. Ngt mer jag ska göra? Blanda runt då & då, lägga i maskar

, ja, jag har ingen susning hur jag ska göra.
8. Kan jag även nu under vintern lägga i matavfall mm. i komposten?
9. Fack 1 med grenar & liknande från tomten, bryts det verkligen ner till jord? Ska det blandas i de övriga facken på ngt sätt när det brytits ner ett tag? Känner det kommer bara fyllas på mer & mer & sedan bara bli liggande där & svårt att komma åt det understa.
10. Ska komposten stå under tak.....beror lite på om de ska ha lock. Jaja, ös på med råd tack.

11. Bottenplatta behövs alltså inte?
12. Hur blir det med isolering? Behövs inte det om den står ute?
13. Är det bra att ha en kompost inomhus kanske för matavfall under vintern som vid vårtider läggs ut bland den riktiga komposten? Typ i garaget el förrådet el liknande?
14. Bör jag impregnera träet på ngt sätt & då med vad? Tänker det inte bör vara vissa medel osv...
Ska det vara helt obehandlade brädor jag ska använda till bygget?
Jag kommer direkt vid inflytt börja snickra på komposten iaf.

Tacksam för råd då ni ser jag är helt ovetande om allt.