Odjuret
Hej,

jag är på ett kort besök hemma i trädgården och kom på att min Ingrid Bergman -ros måste ses om innan vintern. Jag kliver ut med sekatören i högsta hugg. Tar bort knoppar som stannat i växten och sen kommer jag på att man ska ta bort bladen för att undvika svampsjukdomar. Inget konstigt med det, bara att i mitt huvud så får jag för mig att man ska ta bort bladen PÅ rosen och inte fallna blad på marken. Jag tänker på annat och vips så är rosen helt kal. Jag går in i huset och undrar.. "vad fasiken har jag gjort nu".

Min fråga till er... Kommer min ros att dö nu ? Jag tog bort knoppar och alla blad men har inte beskärt själva rosen. Fråga mig inte vad jag tänkte sad.gif jag åberopar tillfällig sinnesförvirring.

tacksam för hjälp,

/Rosmördaren
Solstorm
Jag tror nog att rosen klarar sig. De flesta bladen har väl ändå fallit av rosorna nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon