Christa
För länge sedan hörde jag en gång Allan Edvall sjunga sina egna visor på radion. De var samhällskritiska och oerhört roliga och träffsäkra vad jag minns men jag har aldrig hittat dem inspelade.

Är det någon som vet vad jag menar och om de finns att få tag på?
Red Top
Här kan du få tag på hans visor. National, skivbolaget han gav ut sina visor på.

Om du har Spotyfy kan du lyssna på honom där.
Christa
CITAT (Red Top @ 13-11-2010, 17:42) *
Här kan du få tag på hans visor. National, skivbolaget han gav ut sina visor på.

Om du har Spotyfy kan du lyssna på honom där.

Tack för hjälpen! Var är Spotyfy för något? Är det något program? Kan man provlyssna då eller vad menar du med att man lyssna på honom där?
Red Top
Spotify(som det egentligen stavas blush.gif ) är ett ställe där du kan lyssna gratis på musik av alla de slag. Se den här tråden från slutet av oktober. Spotify

Det är ytterst lite reklam.
Monica M zon 4
Jag köpte en stor samlingsbox med Allans visor från Cdon.com.
Christa
CITAT (Monica M zon 4 @ 14-11-2010, 07:53) *
Jag köpte en stor samlingsbox med Allans visor från Cdon.com.

Vad tyckte du om dem? Jag har bara hört ett fåtal på radio och inte minns jag vad de heter. Det är just de där som är lite av debattinlägg som jag är ute efter.

Lite som Tage Danielsson och hans prosa om sannolikhet. (Vet inte om prosa är rätt epitet men det kanske någon annan vet. Epitet är jag inte heller säker på om det är rätt ord.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon