Full version: trskvxter?
Danne031
Hej! Jag r p jakt efter vxter som klarar av att st med rtterna konstant i vatten. Grejen r att ska vxa i ett akvarium, eller allts ovanfr ett akvarium, fast med rtterna i vattnet om ni e med smile.gif

Kallor br funka har jag frsttt (hoppas jag i alla fall, de str dr nu wink.gif), fler frslag?
batski
Bacopa r nog perfekt fr det.
flaxss
flesta stngel akvarievxter funkar att lta vxa ovanfr ytan. likas anubias och javaormbunke en del cryptocoryne kan man f dom till att vnja sig vid att vxa ovanfr vattenytan. i naturen r dom flesta akvarievxter egentligen sumpvxter.

hr r ngra andra kallavxter som funkar
Syngonium podophyllum - Pilspetsranka
Philodendron - Filodendron
Epipremnum aureum - Gullranka
Scindapsus pictus - Silverranka

sparvuggla
CITAT (Danne031 @ 14-11-2010, 11:35) *
Hej! Jag r p jakt efter vxter som klarar av att st med rtterna konstant i vatten. Grejen r att ska vxa i ett akvarium, eller allts ovanfr ett akvarium, fast med rtterna i vattnet om ni e med smile.gif

Kallor br funka har jag frsttt (hoppas jag i alla fall, de str dr nu wink.gif), fler frslag?

Parasollsv - Mose vass - cyperus
Finns i mnga olika sorter, dom r vackra dessutom.
Danne031
Det var mnga frslag att titta p, tack smile.gif

Jag glmde nmna en grej bara, dagsljus i rummet r obefintligt, vad ska man ha fr ljus fr bsta resultat och r det ngra som redan nmnts som r mycket ljuskrvande?
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon