Full version: Plattor
Sabina L
Har tänkt lägga plattor i gräsmattan mellan huset och garaget.
Är det någon som vet var man kan köpa billiga eller begagnade i närheten av Södertälje? Vet inte riktigt vad vi vill ha men kanske oregelbundna platta stenar.
solkatten
Du kan ju testa med att sätta in en annons och söka plattor. Det kanske finns nån som vill bli av med sina. Till och med såna som är i trädgården så du får gräva upp dom själv.
En kollega sålde sina plattor "på rot" tongue.gif
nilla
Byggigen

Där kan man hitta begagnat byggmaterial, dom verkar inte ha så mycket inne just nu men det trillar nog in allteftersom säsongen kommer igång.

Gunilla
MoniqueÖ
Har köpt beg trottoarplattor fr JVAB (Järfälla Väg AB) för 10,- st inkl moms. Ring dem, 08-584 909 00, om du inte redan har hittat nånannanstans.

Eller kolla om det är någon som håller på att jobba med trottoarerna nånstans i stan och fråga dem om möjligheten...Det var så jag hittade JVAB här i Stockholm. Men du måste troligen hämta själv och de väger rejält om du skall ha ett gäng.

Lycka till! smile.gif /MoniqueÖ
Killensomvillhagrönafingrar
Ett tips till dem som har lite mer fritid och behöver träning.

En polare till mig satte ut en annons om att han kunde ta upp plattor mot att han fick dem. Han fick en massa svar och efter en rengöring med högtryck såg de nästan nya ut igen.

Dock så är det mer arbeta än man tror samt väger en himla massa, men billigt blir det och dessutom slipper man gå på gym.

(jag tänker göra detsamma så att jag får plattor att lägga mellan mina pallkragar)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon