theseraphim
Ja nu börjar mina glöggar lugna ner sig och man börjar känna en mer alkoholhaltig doft ifrån dem, speciellt den vanliga Dunderglöggen med hemlig kryddning börjar lukta lite vinigt men även Secret Glögg och Covert Glögg har börjat dofta mer procent. Nu har jag införskaffat massa flaskor med patentkork via IKEA men även tre tvåliters äkta gammaldags svagdrickeflaskor modell brunt glas med patentkork. Snart så är det premiär och lansering av tre sorters glögg:-)
Fny
tummenupp.gif
Låter mycket spännande, hoppas det blir supergott!
Meriona
De låter starka. laugh.gif
Det finns väl en del ölsorter som har såna korkar, jag har en hemma. Du får gå till bolaget och köpa ett antal, hälla ut, så har du ju fina flaskor sen. innocent.gif
theseraphim
CITAT (Meriona @ 16-11-2010, 12:45) *
De låter starka. laugh.gif
Det finns väl en del ölsorter som har såna korkar, jag har en hemma. Du får gå till bolaget och köpa ett antal, hälla ut, så har du ju fina flaskor sen. innocent.gif

SÅ tänkte jag med i början, köpa öl hälla ut den i mig, hälla ut mig i toaletten och i den stora blomkrukan och sen hälla i glöggen i flaskorna jag hällde ut i mig innan jag hällde ut mig själv:-) MEn sen såg jag nya flaskor på Ikea för 25:- styck i precis rätt storlek.
Meriona
giggle.gif giggle.gif

Ska du skriva såna där snygga hemgjorda etiketter också? Vad betyder Covert glögg?
theseraphim
CITAT (Meriona @ 17-11-2010, 19:57) *
giggle.gif giggle.gif

Ska du skriva såna där snygga hemgjorda etiketter också? Vad betyder Covert glögg?

Har redan hemmagjorda etiketter, ett företagssigill osv osv:-) Covert är engelska och används främst inom militära termer tex Covert Operations dvs hemliga/dolda operationer. Kan ju inte kalla dem för hemlig glögg1.2.3 utan man får hitta på något kul tills jag presenterar de riktiga namnen plus ev recept om de smakar bra det vill säga:-)
Meriona
Aha då får vi ge oss till tåls då. smile.gif
Farmor Selma
CITAT (theseraphim @ 18-11-2010, 16:09) *
Har redan hemmagjorda etiketter, ett företagssigill osv osv:-) Covert är engelska och används främst inom militära termer tex Covert Operations dvs hemliga/dolda operationer. Kan ju inte kalla dem för hemlig glögg1.2.3 utan man får hitta på något kul tills jag presenterar de riktiga namnen plus ev recept om de smakar bra det vill säga:-)

Kom på att det är dags att sätta glöggen om den ska bli klar till 1:a advent. Hittade då din hemlighetsfulla tråd men inte vad det var du hade haft i för ingredienser, kan man få reda på det nu d.v.s om drycken förra året blev OK.

Farmor Selma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon