batski
För ett par år sen fick jag några skott av denna växt. Någon som vet vad det är for art?

Eva Hedström
Ser ut som en Karlbergare.
RitRat
Karlbergare, såger jag också. men den har vuxit med ganska lite ljus, för den är rätt så tanig. Den kan få ljuslila små blomklasar:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sta...rticillatus.jpg
batski
Tack så mycket! smile.gif

Ja det stämmer att den får rätt så lite ljus. Den står uppe på en bokhylla i mitt något mörka rum. Har tyvärr ingen annan stans där jag kan ha den för närvarande. Men sen när jag har flyttat får jag klippa ner den och ställa den på en ljusare plats så den blir kompaktare.
RitRat
CITAT (batski @ 15-11-2010, 17:07) *
Ja det stämmer att den får rätt så lite ljus. Den står uppe på en bokhylla i mitt något mörka rum. Har tyvärr ingen annan stans där jag kan ha den för närvarande.

Kan du inte vara snäll och skänka den en skrivbordslampa eller en spot däruppe på hyllan? Den skulle bli evigt tacksam!!!
batski
CITAT (RitRat @ 15-11-2010, 18:35) *
Kan du inte vara snäll och skänka den en skrivbordslampa eller en spot däruppe på hyllan? Den skulle bli evigt tacksam!!!

Haha, ja det kan jag tänka mig tongue.gif Men jag tror faktiskt jag har hittat ett bättre ställe för den nu smile.gif Ibland få man trolla wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon