|
sqrulan
16-11-2010, 11:16
---------------------------------------
skogstroll
16-11-2010, 11:28
Jag gillar Angel av Thierry Mugler, den är mystisk och luktar mums. Igår köpte jag ett parfym-stick på Lush som heter Lust. Inte helt fel den heller faktiskt.
sqrulan
16-11-2010, 11:36
---------------------------------------
skånepåg
16-11-2010, 11:41
Hugo Boss Till tjejer tycker jag det godast om de luktar åt godis hållet ^^
skogstroll
16-11-2010, 11:50
CITAT (sqrulan @ 16-11-2010, 11:36)   Det ska jag kolla upp! Parfymstick, vad är det? Jag bor ju på landet i norr! ; jo men jag tror man kan beställa också på www.lush.se. Det är ju skönheten med att bo på bystan att man slipper trängas med Stockholmsfjollan  Det är som ungefär ett Lypsyl fast parfym som man drar på sig på halsen eller där man vill ha't  Luktar godis gör det också!
sommarhumla
16-11-2010, 11:51
Kouros på män
Laura Biagiotti är en doft jag använt.
sqrulan
16-11-2010, 12:10
......................................................
Chamomille
16-11-2010, 12:11
Just nu sparayar jag oftast faktiskt bara på mig Noix de Coco EdT från Yves Rocher. Sen står Rykiel Rose (inte alls dum), Miracle (Lancome), Floren Tyna samt några Sambasorter i skåpet. Samba är rolig tycker jag. Dofter med melon går bort. På herrar (min iaf) Van Gils.
sommarhumla
16-11-2010, 12:14
CITAT (sqrulan @ 16-11-2010, 12:10)   De ska jag kolla upp. Fast nu är jag nöjd och ligger lågt! Jag gillar inte att det doftar förmycket, mina parfymer räcker typ i några år!  Jag va nu så stolt att jag tog tag i detta och köpte lite nytt. Jag minns Janes etta då jag var en fjortis, den doftade godis!  Män....va är det? Ska man sniffa på dom eller kan dom laga bilen?!?  Man kan sniffa på dem medan de lagar bilen
theseraphim
16-11-2010, 12:20
Armani He, Armani Aqua di Gio, Armani City glam och en till jag glömde bort men nu snackar jag herrparfymer.
Meriona
16-11-2010, 12:32
Dior J'adore är min favorit just nu. Den är alldeles lagom och jag får inte astma-attacker av den som jag kan få av en del tunga parfymer.
skånepåg
16-11-2010, 12:49
CITAT (Chamomille @ 16-11-2010, 12:11)  Just nu sparayar jag oftast faktiskt bara på mig Noix de Coco EdT från Yves Rocher. Sen står Rykiel Rose (inte alls dum), Miracle (Lancome), Floren Tyna samt några Sambasorter i skåpet. Samba är rolig tycker jag. Dofter med melon går bort. På herrar (min iaf) Van Gils. Ååååh yves rocher, det var länge sen man handla där, jag har fortfarande en liten skvätt kvar i Aztek flaskan som luktar så gott musk
skogstroll
16-11-2010, 12:53
aaa karlar ska lukta motorolja
AndersKbg
16-11-2010, 15:00
Mandarina duck, Pure Black.
Köpt utomlands men finns på nätet. Blir ofta tillfrågad om vad det är för sort så den funkar uppenbarligen.
Motorolja luktar ju...olja.
Yves rochers Comme de everence i alla former. På jobbet finns en man som luktar så gott  jag har frågat flera ggr.vad det är men han "kommer inte ihåg" den är blå är det enda jag får ur honom Några förslag?
Chamomille
16-11-2010, 16:25
CITAT (Klint @ 16-11-2010, 15:31)  Yves rochers Comme de everence i alla former. På jobbet finns en man som luktar så gott  jag har frågat flera ggr.vad det är men han "kommer inte ihåg" den är blå är det enda jag får ur honom Några förslag? Versace?
Har du nån favorit? Jag gick in på parfym.se det fanns 5st. blå Versace!
Chamomille
16-11-2010, 20:07
CITAT (Klint @ 16-11-2010, 20:03)  Har du nån favorit? Jag gick in på parfym.se det fanns 5st. blå Versace! Nä nä. Det var bara en gissning eftersom den är blå  Editerade skrivfel
Meriona
16-11-2010, 20:11
Cool water är blå och luktar underbart. FInns den även i herr-variant tro?
Min favorit sedan några år är Lacoste "Inspiration" men jag tror tyvärr den är på utgående. Borde kanske köpa på mig någon extra flaska i fall att. Oöppnad håller den ju läääänge. Sedan har jag använt Nina Riccis "L'Air du Temps", en klassiker. Och Diors "J'adore".
När jag var yngre var det Diors "Poison" ett tag, vääääldigt tung. Och så självklart den där som jag inte kommer på namnet på men som alla hade på 80-talet. Vad 17 hette den nu då...? Mäh! JOOOO! Oscar de la Renta! Montana hade jag också, den som såg ut som en kvinnokropp. Har kvar flaskan som är ett litet mästerverk!
Meriona
16-11-2010, 20:17
Jag fick en grön variant av Poison som var mycket lättare, den var jättegod! Jag hade en killkompis som var jätteduktig på att köpa parfymer till mig, han köpte den, Innocent och flera andra.
Blomstertanten
16-11-2010, 20:22
För mej finns bara en!!! Calvin Kleins Obsession
Kajsa i Arvika
16-11-2010, 20:32
Blomstertanten..  Håller med dej.. underbar doft.. Handlade också på Yves Rocher förr, gillade deras doft med cocos och en annan som hetter Bourbon vanilla.
CITAT (skogstroll @ 16-11-2010, 11:28)  Jag gillar Angel av Thierry Mugler, den är mystisk och luktar mums. Igår köpte jag ett parfym-stick på Lush som heter Lust. Inte helt fel den heller faktiskt. Kul att någon mer än jag gillar Angel, jag bara älskar den. Men man måste ju erkänna att den är ganska extrem, tung, söt, överväldigande och påträngande, sexig, och helt underbar vid speciella tillfällen. Inget för de lite mer försiktiga typerna. Till vardags växlar jag mellan Elisabeth Ardens Red Door och Jill Sanders Sun. Gita
ninnisky
16-11-2010, 22:14
Jag gillade Angel när den kom i början på 90-talet och använde den rätt flitigt. Numera klarar jag inte tyngre dofter så för tillfället kör jag med Clean Summer. Tänkte lukta mig fram till någon ny doft på fredag när det ska handlas julklappar!
Är för tillfället helt såld på Clean "Warm Cotton", doftar helt underbart fräscht, som nyduschat ungefär! Passar perfekt dagtid då man inte vill ha en allt för tung doft. Annars är Sarah Jessica Parkers "Lovely" en klar favorit. CITAT (ninnisky @ 16-11-2010, 22:14)  Jag gillade Angel när den kom i början på 90-talet och använde den rätt flitigt. Numera klarar jag inte tyngre dofter så för tillfället kör jag med Clean Summer. Tänkte lukta mig fram till någon ny doft på fredag när det ska handlas julklappar! Såg att du också gillar Cleans dofter, visst är de helt underbart fräscha!
Jag gillar inte blommiga dofter så mycket. Just nu är det D&G light blue eller Versace Versenses på dagen. Har ännu inte hittat någon kvällsdoft jag gillar, är trött på dem jag har. Måste nog ta mig en vända och kolla upp de ni skrivit om här!
CITAT (Blomstertanten @ 16-11-2010, 20:22)  För mej finns bara en!!! Calvin Kleins Obsession Jaa! Den är bäst!
evelina
17-11-2010, 07:15
CITAT (Blomstertanten @ 16-11-2010, 20:22)  För mej finns bara en!!! Calvin Kleins Obsession Samma här! Till män den här Jean Paul Gaultier Le Male
skogstroll
17-11-2010, 10:19
CITAT (Gita @ 16-11-2010, 20:58)  Kul att någon mer än jag gillar Angel, jag bara älskar den. Men man måste ju erkänna att den är ganska extrem, tung, söt, överväldigande och påträngande, sexig, och helt underbar vid speciella tillfällen. Inget för de lite mer försiktiga typerna. Till vardags växlar jag mellan Elisabeth Ardens Red Door och Jill Sanders Sun. Gita jag gillar vanligtvis inte tunga parfymer, men jag köper Angel som deospray och tar inte så mycket på mig, sen när den sjunker in i huden så blir det helt lagom. Fast det är mest när jag känner mig lite tant Raffa
ninnisky
17-11-2010, 10:30
CITAT (Monaxe @ 16-11-2010, 22:17)  Är för tillfället helt såld på Clean "Warm Cotton", doftar helt underbart fräscht, som nyduschat ungefär! Passar perfekt dagtid då man inte vill ha en allt för tung doft. Annars är Sarah Jessica Parkers "Lovely" en klar favorit. Såg att du också gillar Cleans dofter, visst är de helt underbart fräscha! Ja, hörde häromsistens att det kommit en ny... måste kolla upp det!
ahh, pure white linen från estee lauder! så fräsch, grön och rosig samtidigt. Till honom självklart Armani code. Emporio armani är en trevlig parfym, sprayflaska i guldmetall, praktisk att ha i gymväskan.
White musk från alyssa ashley är en annan favorit från tonåren, klarade inte av något blommigt alls då.
det är vansinnigt svårt att prova parfym, ofta så hamnar man där i julklappsinköp i alldeles för tjock jacka... och vet till slut varken in eller ut. Bra med en liten tipslista!
Chanel 5 och Opium är mina favoriter,men jag kan inte längre använda parfymer.
Silos, har du provat att endast ha lite i nacken? Då brukar det inte bli så jobbigt för man andas inte in det hela tiden som när man sprutar på halsen (om det är för andningen det inte går, alltså).
helena2
17-11-2010, 21:25
På dagtid är det Clean "Simply soap" eller orginal som gäller. Älskar dem eftersom de bara helt enkelt luktar nyduschat och fräscht. Till kvällen blir det "Alien" av Thierry Mugler. Helt underbar!
Överbölingen
17-11-2010, 21:47
Snart73 år.
Anväder efter raking (trots skägg) SergioTacchini.
Eau de toilette: Obsession for men alt Fahrenheit
Säker under armarna: Adventage man (BjörnBorg) för tillfället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|